Płock przez ostatnią dekadę się zmienił, zminiły się przyzwyczajenia pasażerów, a do tego, w obecnej sytuacji, trzeba trochę oszczędzać. Tak w telegraficznym skrócie można opisać powody, dla których Komunikacja Miejska zdecydowała się na wdrożenie nowego rozkładu jazdy.
Czytaj również: portal Piotrków Trybunalski.pl
Kilka początkowych założeń zostało zmienionych w toku konsultacji społecznych, np. linia 2, na wybranych kursach, jednak będzie jeździła nowym mostem. Zmienił się także sposób obsługi Cmentarza Komunalnego, do którego teraz dojeżdżać będzie linia nr 7, choć też tylko niektóre kursy. Rozkłady jazdy tych dwóch linii poznamy później.
Główne linie będą jeździć częściej
W Komunikacji Miejskiej obliczyli, że 80 proc. pasażerów korzysta z 8 linii: 3,7,14,19,20, 22, 26 i 35. Największy nacisk położono na 3 linie, nazywane priorytetowymi. To linie nr 3, 19 i 22. Od 1 kwietnia kursów tych linii będzie zdecydowanie więcej - w godzinach szczytu (od ok. 5:00-6:00 do 18:00-19:00) będa kursowały nawet 4 razy na godzinę.
Więcej ma być też kursów linii nr 7 i 14.
Niektóre linie przemodelowane
Inaczej będzie jeździła m.in. linia nr 20. W Komunikacji Miejskiej wskazują, że nie jest to linia, którą pasażer przemieszcza się z punktu A do punktu B na całej jej długości, a raczej na krótsze dystanse lub po to, żeby się przesiąść. W nowym założeniu "20" znika z Tysiąclecia i Bielskiej, będzie za to kursować Łukasiewicza i Kobylińskiego.
- Zgodnie z założeniami autobusy linii 20 kursować będą z Podolszyc al. Jana Pawła II, ul. Czwartaków i al. Armii Krajowej, a następnie ulicami: Żyzną – Boryszewską – Otolińską – Banacha – Lachmana – Chopina – Dworcowa – al. Kilińskiego – Sienkiewicza /z powrotem: Kwiatka – Kolegialna/ – Bielska – Al. Kobylińskiego – Łukasiewicza – Miodowa – Mościckiego – Dobrzyńska – SKARPA (wybrane kursy: Gałczyńskiego – Batalionów Chłopskich – Narodowych Sił Zbrojnych – Przemysłowa – Kostrogaj. W godzinach szczytu wybrane kursy wydłużone będą z os. Skarpa do pętli Kostrogaj – dzisiejszą trasą linii 4 i 24 – w celu zapewnienia na tej trasie półgodzinnej częstotliwości kursowania w godzinach dojazdów do zakładów znajdujących się przy ulicy i pętli Kostrogaj - czytamy na stronie przewoźnika.
Zmiany obejmą także linię nr 4, dziś dojeżdżającą do Cmentarza Komunalnego. Już za tydzień na największą płocką nekropolię będzie można dojechać wybranymi kursami linii nr 7. Tymczasem "4" będzie kursować między aleją Kobylińskiego, przez Kwiatka i Kolegialną, Grabówkę, do Borowiczek. Kursy w stronę Kobylińskiego będą jeździć przy Szpitalu św. Trójcy.
Kursy ucięte
Jak wskazuje Komunikacja Miejska, kilka kursów o najmniejszym obłożeniu "spadło" z rozkładu. Dotknęło to m.in. rzadko wykorzystywanych kursów linii "Orlenowskich": 31, 32, 33 i 35. W czasie konsultacji społecznych jeden z pracowników koncernu przyznał, że zdarza mu się podróżować linią nr 31 samemu.
Zlikwidowane zostaną linie 0, 10, 15 i A. Przewoźnik wskazuje, że ich rolę spełnią inne linie.
- połączenie z dworca kolejowego do al. Kilińskiego i ul. Sienkiewicza (oraz z ul. Kwiatka i Kolegialnej na dworzec) w dalszym ciągu zapewniać będą autobusy linii 20 oraz dodatkowo – także linii 26,
- z kolei połączenie dworca z ulicą Tysiąclecia zapewnią autobusy linii 20 na nowej trasie,
- również nowa trasa linii 20 znacznie poprawi standard obsługi ulic Otolińskiej, Boryszewskiej i Żyznej w miejsce zlikwidowanej linii 15,
- bezpośrednie połączenie linią pospieszną z Podolszyc do Orlenu nadal zapewniać będzie linia B na dzisiejszej trasie północną obwodnicą miasta, ponadto trasa linii A w całości pokrywa się z trasą linii 35.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.