Reklama

Reklama

Kłopot z rozbudową ul. Wyszogrodzkiej. Powód? Pieniądze

Opublikowano: 27 lutego 2020 19:30
Autor:

Kłopot z rozbudową ul. Wyszogrodzkiej. Powód? Pieniądze - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Przy okazji dyskusji w czwartek podczas sesji o powstaniu drogi ekspresowej S10 w auli ratusza, pojawił się temat drogi krajowej nr 62. - Niestety informacje od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad nie napawają optymizmem - przyznał wiceprezydent Jacek Terebus.

Reklama

Przy okazji dyskusji w czwartek podczas sesji o powstaniu drogi ekspresowej S10 w auli ratusza, pojawił się temat drogi krajowej nr 62. - Niestety informacje od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad nie napawają optymizmem - przyznał wiceprezydent Jacek Terebus.

W piśmie, które przysłano do Urzędu Miasta Płocka z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w sprawie DK 62 - rozbudowy ul. Wyszogrodzkiej od al. Armii Krajowej do granic miasta Płocka - poinformowano, iż przetarg na uzupełniające badania geologiczne dla odcinka od Armii Krajowej do Harcerskiej oraz na dokumentację przygotowawczą od ul. Harcerskiej do granicy miasta planowany jest w drugim kwartale 2020 r.

- To tylko uzupełniające badania geologiczne, podczas gdy już dwa lata temu, z racji zawartego porozumienia, przekazaliśmy do GDDKiA większość dokumentów potrzebnych do realizacji tej inwestycji - mówił prezydent Andrzej Nowakowski. - Gdyby tylko były środki na tę inwestycję. działania powinny być już o wiele bardziej zaawansowane, już w fazie realizacji, bo pierwotnie tak miało być. Tymczasem faza realizacji przesuwa się na kolejne lata 2022, 2023, 2024, co wynika z innego pisma z Ministerstwa Infrastruktury. Działania z powodu braku środków, w mojej ocenie, realizowane są w sposób bardzo powolny. Są odsuwane w przyszłość, choć ta przyszłość wydaje się bardziej realna, bliższa niż dla drogi ekspresowej S10.

W środę odbyło się spotkanie władz miasta z GDDKiA.

- Niestety informacje nie napawają optymizmem - przyznał wiceprezydent Jacek Terebus podczas sesji. - W maju 2018 r. podpisaliśmy porozumienie z GDDKiA na realizację zadania DK62 na odcinku od Armii Krajowej do granic miasta. Generalna nie miała wówczas planów realizacji DK62 na odcinku od granic miasta do Wyszogrodu. Podpisaliśmy porozumienie, w ramach którego zobowiązaliśmy się do aktywnego uczestnictwa w zakresie realizacji, przekazania naszej dokumentacji projektowej. Natomiast wczoraj padło stwierdzenie od przedstawicieli GDDKiA, że nie mają ani pieniędzy, ani nie planują realizacji odcinka między skrzyżowaniem przy kościele w Imielnicy do zjazdu na Mirosław. Informacja została przekazana ustnie, my się do tego ustosunkujemy pisemnie. Przygotowywana dla DK62 koncepcja przez GDDKIA na dziś, zakłada, że na odcinku między rondem w Imielnicy i dojazdem do Mirosławia będzie to droga jednojezdniowa. Z naszej strony padło sformułowanie podczas podpisywania porozumienia i w kolejnych ustaleniach, że będziemy partycypować w kosztach budowy w odcinkach miejskich. Z takim zobowiązaniem wyszliśmy do GDDKiA, ponieważ w sytuacji, jeśli będzie ogłoszony jeden przetarg na realizację tej inwestycji począwszy od al. Armii Krajowej aż do Wyszogrodu wiemy, że będzie to tańsze rozwiązanie. Tymczasem projekt czy koncepcja, którą przedłożono nam wczoraj do konsultacji, zakłada drogę dwujezdniową dopiero za zjazdem na Mirosław. Mimo, że miasto ma zabezpieczony pas w terenie, GDDKiA wprost wskazuje, że nie ma pieniędzy na realizację tego odcinka, aby był dwujezdniowy. Aktualny pozostaje odcinek między Armii Krajowej i skrzyżowaniem w Imielnicy. Aczkolwiek, jeśli ma to być droga z Płocka do Wyszogrodu o podwyższonym standardzie, walczymy by na odcinku między Imielnicą a Mirosławiem również miała taki sam charakter.

Jak dodał, GDDKiA wystąpi do ministerstwa o finansowanie. - A to odciągnie w czasie realizację inwestycji o jakieś 2 lata - ocenił Terebus. Z kolei Andrzej Nowakowski nawiązał do programu rządowego budowy 100 obwodnic. - Na liście jest obwodnica Łącka, ale nie ma obwodnicy Słupna. Przebudowa DK62, zgodnie z planem GDDKIA, ma być przebudową, która będzie po prostu przechodziła przez Słupno.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (27)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.