Remont ulicy Łukasiewicza wkracza w kolejny etap. Już za chwilę duży fragment będzie całkowicie zamknięty dla ruchu.
Trwa remont ul. Łukasiewicza i w piątek wejdzie w kolejny etap. Wykonawca musi zamknąć odcinek od skrzyżowania z ul. Tysiąclecia do skrzyżowania z ul. Batalionów Chłopskich i Gałczyńskiego. Same krzyżówki pozostaną jednak przejezdne.
- Całkowite zamknięcie wspomnianego odcinka nastąpi w najbliższy piątek 16 lutego o godz. 10:00 - informuje Hubert Woźniak z zespołu prasowego urzędu miasta. - Wstępnie zakładamy, że prace w tym miejscu potrwają do końca kwietnia.
To jednak nie koniec utrudnień w ruchu. Drogowe nieprzyjemności spotkają kierowców, jadących w kierunku PKN Orlen czy Płockiego Parku Przemysłowo-Technologicznego. Od poniedziałku 19 lutego zamknięty będzie jeden pas na odcinku od Mostu Płockiego Czerwca '76 do skrzyżowania z ul. Kobiałka. Tu prace również mają potrwać do końca kwietnia.
- Ruch będzie odbywać się tu wahadłowo - tłumaczy Woźniak. - kierować nim będą światła, a w godzinach szczytu ręcznie posterują nim pracownicy firmy Skanska.
Zamknięcie ulic to także zmiana w kursowaniu autobusów Komunikacji Miejskiej.
W wyniku zamknięcia ruchu na ul. Łukasiewicza zmianie ulegną trasy linii:
- 7 – pojedzie ul. Tysiąclecia prosto w ul. Miodową, a następnie w ul. Gałczyńskiego i Batalionów Chłopskich do Narodowych Sił Zbrojnych (czyli już stała trasa). Wracać będzie tą samą trasą.
- 20 – z ul. Łukasiewicza (w rejonie cmentarza) skręci w ul. Miodową, a następnie w ul. Gałczyńskiego i Batalionów Chłopskich do Narodowych Sił Zbrojnych (to już stała trasa). Wracać będzie tą samą trasą.
- 32 – z ul. Tysiąclecia pojedzie prosto w ul. Miodową, a następnie w Gałczyńskiego i przejezdny odcinek Łukasiewicza obok stacji paliw (stała trasa). Wracać będzie tą samą trasą.
- 33, 35 – z ul. Łukasiewicza (w rejonie cmentarza) ruszy w ul. Miodową, a następnie w ul. Gałczyńskiego i Łukasiewicza (już stała trasa). Wracać będzie tą samą trasą.
- A (pospieszna) – z ul. Łukasiewicza (w rejonie cmentarza), skręci w ul. Miodową, a następnie w ul. Gałczyńskiego i Łukasiewicza (to już stała trasa). Wracać będzie tą samą drogą. Może jednak ona ulec zmianie, wszystko zależy od tego na jakie utrudnienia autobus natrafi. Może sobie na to pozwolić, ponieważ na trasie objazdu linia A nie zatrzymuje się na żadnym z przystanków.
Przystanki przy ul. Łukasiewicza na wysokości III LO będą w nieczynne.
Przebudowa ul. Łukasiewicza to jeden z elementów programu mobilności miejskiej. Cały projekt wart jest 92 mln złotych, koszt przebudowy Łukasiewicza to 28,2 mln złotych.