Notyfikacje web push są coraz częściej wykorzystywane jako zamienniki popularnych, standardowych newsletterów. Małe okienka z powiadomieniami, wyświetlane bezpośrednio w przeglądarce, mają wiele zalet, zarówno dla właścicieli witryn, jak i odbiorców komunikatów. Warto wiedzieć, jakie korzyści z ich zastosowania mogą czerpać przedsiębiorstwa.
Problem porzuconych koszyków
W przypadku e-sklepów, jedynie co trzecie rozpoczęte zakupy zostają ostatecznie sfinalizowane. Klienci wykorzystują okna przeglądarek do porównywania ofert wielu usługodawców, dając sobie czas na wybranie najkorzystniejszej opcji. Marketerzy muszą więc w swoich działaniach uwzględniać problem porzucanych koszyków. Wiadomości e-mail, przypominające o niedokończonym procesie zakupowym, są mało skuteczne. Efektywniejszym sposobem jest zastosowanie powiadomień push.Komunikaty sprzedażowe wysyłane są subskrybentom, którzy porzucili koszyk w obrębie danej witryny. Notyfikacja może zawierać np. zdjęcie danego produktu, jego cenę oraz nazwę. Po kliknięciu w komunikat użytkownik zostaje przekierowany na stronę e-sklepu. System notyfikacji umożliwia również stworzenie indywidualnej oferty rabatowej bądź bonusowej dla konkretnego klienta. Powiadomienia push pozwalają zoptymalizować customer experience w sklepie internetowym. Za pomocą systemu można bowiem śledzić działania użytkowników i reagować na ich zachowania w czasie rzeczywistym. Tym samym powiadomienia efektywnie wpływają na współczynnik konwersji w obrębie danej witryny.
Trwałe relacje z klientami
Dzięki targetowaniu i segmentacji odbiorców, treść komunikatów można z łatwością dostosować do zapotrzebowania danego użytkownika. Celem notyfikacji jest zachęcenie klientów do częstszych odwiedzin e-sklepu. Komunikaty są krótkie i trudno je przeoczyć. Mogą one zawierać np. link do ankiety dotyczącej jakości sprzedawanych produktów. Za ich pomocą właściciel sklepu może nawiązywać trwałe relacje z klientami. Powiadomienie przesyłane są po wyrażeniu przez użytkownika zgody na subskrypcję. Ma to znaczący wpływ na zaangażowanie odbiorcy. Powiadomienia mogą również mieć formę CTA, czyli wezwania do określonego działania.Notyfikacje web push warto wykorzystywać jako narzędzie marketingu on-line i wykorzystać jego potencjał do wsparcia działań w zakresie digital marketingu. Dzięki komunikatom można zbudować trwałe relacje z klientami oraz zniwelować problem porzuconych koszyków. Notyfikacje efektywnie wpływają także na konwersję.