W jaki sposób uniknąć kolejek przy załatwianiu sprawy urzędowej? Zanim weźmiemy w pracy dzień wolny, aby coś zgłosić czy dopytać, można skorzystać z aplikacji. Ratusz przypomina również o uruchomionym w ubiegłym roku Biurze Interwencji i Informowania Mieszkańców INFO PŁOCK.
Aplikacja nazywa się LocalSpot i jest darmowa, z jej pomocą zgłosimy problem, zdarzenie lub awarię. Robimy zdjęcie, dodajemy krótki opis, wskazujemy miejsce i wysyłamy zgłoszenie, które powinno zostać automatycznie przekierowane do odpowiedniego wydziału lub jednostki organizacyjnej. Jak dotąd napłynęło w ten sposób 180 zgłoszeń (można też skorzystać ze strony www.localspot.pl). Użytkownicy zgłaszają np. pochylony znak drogowy, problemy z oświetleniem, dziury w chodnikach lub zastawione przejścia samochodami osobowymi. Dominują jednak zgłoszenia dotyczące zaśmieconych ulic. Aplikacja nadaje się na urządzenia mobilne z systemem iOS i Android, jest dostępna w GooglePlay.
Druga możliwość do Biuro Interwencji i Informowania Mieszkańców INFO PŁOCK (korzystamy z numeru telefonu: 24 364 55 55 w godzinach pracy Urzędu: od poniedziałku do środy w godz. 7.30-15.30; w czwartek – godz. 8.30-17.30; piątek – godz. 8.30-15.30). Z tej możliwości skorzystano już 7 tys. razy. W Ratuszu wskazują, że głównie chodziło o zarejestrowanie i wyrejestrowanie auta, dowód rejestracyjny, dowód osobisty, dane teleadresowe, prawo jazdy, zameldowanie lub wymeldowanie, działalność gospodarczą, miejską zieleń, utrzymanie czystości w mieście, podatki i opłaty lokalne, mieszkalnictwo, akty stanu cywilnego, oświetlenie uliczne, karty miejskie, Płocką Kartę Familijną lub Płocką Kartę Seniora. Biur mieści się przy p. Stary Rynek 1 (budynek E, pok. 46).
Przypomnijmy, że urzędnicy wciąż dyżurują w tzw. robocze soboty, uruchomiono również dodatkowy Punkt Obsługi Mieszkańca przy ul. Miodowej 8.