reklama

Dyrektor z Ratusza na prezesa spółki. A kto za niego? Spore zmiany w Urzędzie Miasta

Opublikowano:
Autor:

Dyrektor z Ratusza na prezesa spółki. A kto za niego? Spore zmiany w Urzędzie Miasta - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościJak się okazuje wtorek był bardzo intensywnym dniem nie tylko z powodu zmiany prezesa w SPR Wisła Płock. Prezesa Adama Wiśniewskiego nagle zastąpił dotychczasowy dyrektor Wydziału Sportu, Rekreacji i Turystyki w płockim Ratuszu, Robert Czwartek. Sęk w tym, że wydziału już nie ma i nie są to jedyne wprowadzone zmiany od 5 lutego.

Jak się okazuje wtorek był bardzo intensywnym dniem nie tylko z powodu zmiany prezesa w SPR Wisła Płock. Prezesa Adama Wiśniewskiego nagle zastąpił dotychczasowy dyrektor Wydziału Sportu, Rekreacji i Turystyki w płockim Ratuszu, Robert Czwartek. Sęk w tym, że wydziału już nie ma i nie są to jedyne wprowadzone zmiany od 5 lutego.

Ostatnio informowaliśmy o powstaniu nowego Wydziału Wspierania Inicjatyw Społecznych, w którym stery najpierw objęła Ewa Pietrzak, a po jej odejściu na emeryturę w styczniu tego roku pałeczkę przejęła Monika Maron, dotychczasowa kierownik Referatu Informacji Miejskiej. Powstało pytanie, kto przejmie obowiązki po Monice Maron, z kolei wczoraj doszła kolejna zagwozdka - kto pokieruje Wydziałem Sportu, Rekreacji i Turystyki (składającego się z Referatu Sportu i Zespołu Rekreacji i Turystyki) po decyzji Roberta Czwartka, aby zasiąść w fotelu prezesa sportowej spółki. Jakie będą rezultaty tej decyzji, czas pokaże. Na razie w internecie nie brakuje różnorodnych komentarzy od aprobaty po te pełne wątpliwości.

[ZT]21504[/ZT]

Także wczoraj doszło do kolejnej zmiany Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Płocka (poprzednia zmiana nastąpiła 31 grudnia 2018 r.). Robert Czwartek nie będzie miał następcy z naboru zewnętrznego. W zasadzie jego obowiązki związane ze sportem przejmie inny pracownik Urzędu, ale po kolei. Wydział Sportu, Turystyki i Rekreacji, jako osobna struktura w Ratuszu, już nie istnieje. We wtorek prezydent wydał zarządzenie oznaczające reorganizację dotychczasowych porządków w pionie wiceprezydenta Romana Siemiątkowskiego, powstał bowiem Wydział Promocji i Sportu skupiający trzy referaty: Referat Promocji, Współpracy z Zagranicą i Turystyki, Referat Sportu i Rekreacji, a także Grafika Miasta. Wydziałem Promocji i Sportu kieruje dyrektor Edyta Mierzejewska (która pełniła dotychczas funkcję dyrektora Wydziału Promocji i Informacji).

A co z Referatem Informacji Miejskiej, wcześniej również podlegającym Edycie Mierzejewskiej, a którego kierownikiem była Monika Maron? Monika Maron po awansie z kierownika Referatu Informacji Miejskiej na dyrektora nowo powstałego Wydziału Wspierania Inicjatyw Społecznych miała odpowiadać za Referat Komunikacji Społecznej i Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi, Referat Wolontariatu oraz Referat Rzecznika Osób Niepełnosprawnych, tymczasem zgodnie obowiązującym od 5 lutego regulaminem będzie odpowiadała także za czwarty referat - ten, którym zarządzała wcześniej - czyli za Referat Informacji Miejskiej (wcześniej referat był częścią innego wydziału - Wydziału Promocji i Informacji). Monikę Maron na wcześniejszym stanowisku zajmie dobrze znana dziennikarzom Alina Boczkowska, dotychczasowa koordynator Zespołu Współpracy z Mediami.

[ZT]21450[/ZT]


Do zakresu działania Wydziału Promocji i Sportu należy:
1) realizacja zadań związanych z promocją Miasta;
2) współpraca krajowa i zagraniczna, w tym z miastami partnerskimi;
3) przygotowywanie projektów graficznych materiałów promocyjno-informacyjnych na wniosek komórek organizacyjnych Urzędu;
4) opiniowanie publikacji Miasta w zakresie estetyki wizualnej, zgodności z Księgą Standardów i innymi właściwymi regulacjami;
5) koordynacja imprez kulturalnych, sportowych i innych w Mieście;
6) realizacja zadań z zakresu upowszechniania sportu, rekreacji i turystyki.

Do zakresu działania Wydziału Wspierania Inicjatyw Społecznych należy w szczególności:
1) współpraca z mediami oraz prowadzenie działań informacyjnych skierowanych do mieszkańców Miasta;
2) prowadzenie polityki informacyjnej skierowanej do pracowników Urzędu w ramach komunikacji wewnętrznej;
3) współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz miejskimi jednostkami organizacyjnymi w zakresie przepływu informacji medialnej;
4) realizowanie zadań związanych z bieżącą aktualizacją treści strony internetowej Urzędu;
5) współpraca z organizacjami pozarządowymi:
a) utrzymywanie stałych kontaktów z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego,
b) wspieranie działań zmierzających do aktywizowania społeczności lokalnych i rozwoju inicjatyw obywatelskich,
c) prowadzenie spraw związanych z nieodpłatną pomocą prawną,
d) opracowywanie projektów i nadzór nad realizacją programów współpracy Miasta z organizacjami pozarządowymi;
6) prowadzenie spraw związanych z wolontariatem, w tym działań na rzecz rozwoju wolontariatu.

Pion wiceprezydenta Romana Siemiątkowskiego, wiceprezydenta ds. polityki społecznej:

1) Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych,

2) Wydział Edukacji i Kultury,

- Referat Edukacji,
- Referat Kultury,

3) Wydział Promocji i Sportu,

- Referat Promocji, Współpracy z Zagranicą i Turystyki,
- Referat Sportu i Rekreacji,

- Grafik Miasta (referat),

4) Wydział Wspierania Inicjatyw Społecznych,

- Referat Komunikacji Społecznej i Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi,
- Referat Wolontariatu,
- Referat Rzecznika Osób Niepełnosprawnych,
- Referat Informacji Miejskiej,

5) Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów,

Miejski Rzecznik Konsumentów.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

logo