Ciężarówka, nieco przypominająca tę Coca-Coli, wyruszy niebawem w Polskę. Odwiedzi 50 miast w całym kraju, a jej głównym zadaniem jest promowanie polskich produktów. PKN ORLEN zainicjował dziś akcję #WspieramyPolskę.
Niemal wszystko, co można kupić na stacjach ORLEN, nie tylko w Polsce, zostało wyprodukowane nad Wisłą. Prezes Daniel Obajtek mówił dziś o tym, jak ważne jest wspieranie lokalnych firm i napędzanie gospodarki. Koncern chce wzmocnić patriotyczne postawy wśród Polaków. Mówiąc krótko, byśmy kupowali to, co polskie.
- Społeczeństwo może liczyć na nas w trakcie kryzysu. Uczestniczymy w takich akcjach, bo jeśli rośnie polska gospodarka, rośnie też ORLEN. Przekłada się to na nasz wszystkich, bo ORLEN proporcjonalnie dzieli się zyskami. Inwestujemy w sport, w zadania społeczne, bardzo mocno zaangażowaliśmy się w czasach pandemii - mówił prezes Daniel Obajtek.
Dziś koncern współpracuje ze 170 polskimi firmami, które dostarczają przeróżne produkty - od bułek do hot-dogów po wysokiej jakości maseczki z jonami srebra, które można kupić na stacjach. Aż 85% asortymentu pozapaliwowego na stacjach ORLEN to polskie produkty. Ich udział rośnie też na zagranicznych stacjach koncernu - w Czechach i na Słowacji to 30%, a na Litwie 20%.
O współpracy z PKN ORLEN mówili dziś także przedsiębiorcy, m.in. Dominik Kosuń, Dyrektor Zarządzający marki Brubeck. Jeszcze kilka miesięcy temu firma produkowała odzież termoaktywną, ale ze względu na zamrożenie gospodarki w marcu stanęła nad przepaścią. Firma w kilka tygodni przestawiła się na produkcję maseczek.
- Współpraca z PKN ORLEN w trudnym czasie pandemii pozwoliła nam uratować ponad 400 miejsc pracy, zarówno w naszym zakładzie, jak i w kilkunastu kooperujących z nami szwalniach w regionie. W trakcie pracy nad dwuwarstwową permanentnie antybakteryjną maską, którą obecnie dostarczamy na stacje ORLEN, rozszerzyliśmy prowadzone badania i w ich efekcie opracowaliśmy technologię produkcji higienicznej wielorazowej maski, która niszczy wirusy z grupy koronawirusów i inne wirusy typu otoczkowego, w tym wirus grypy – mówił Kosuń.
Według badań, 75% Polaków uważa, że krajowe koncerny, takie jak PKN ORLEN, powinni aktywnie angażować się we wsparcie polskich producentów. Prawie 90% Polaków do zakupu danego produktu zachęca informacja o jego krajowym pochodzeniu, a 80% badanych uważa, że polskie produkty są lepsze i bardziej ekologiczne.
21-metrowa ciężarówka wyruszy w trasę 20 czerwca i odwiedzi 50 miejsc. Każdy, kto ją odwiedzi, będzie mógł skosztować polskich produktów. Będzie też m.in. symulator Formuły 1. Pierwszymi miastami na trasie są Wyszków i Rypin. Kolejne miasta będą ogłaszane na fanpejdżu Fundacji ORLEN.
[YT]https://youtu.be/6AaP_P4hZJs[/YT]