... każda z kwot za dostarczenie nowych pojazdów klasy midi okazała się większa od tej, którą założyła w swoich planach Komunikacja Miejska.
W poniedziałek, 23 grudnia otworzono złożone oferty. Płocka spółka na dostarczenie 7 sztuk nowych autobusów miejskich klasy midi przewidywała 4,9 mln zł brutto. W tak założonych widełkach nie zmieściła się żadna ze złożonych ofert. Najbliżej tej kwoty okazała się oferta od MMI Sp. z o. o. ze Zbyszewa opiewająca na ponad 5,4 mln zł. Niemal o milion droższa była oferta od spółki Busimport.
[ZT]24327[/ZT]
Przypomnijmy, że Komunikacja Miejska testowała małe autobusy, zrobiono przejazdy próbne i te pojazdy, jak zapewniano w Ratuszu, poradziły sobie na węższych ulicach, na których o wiele trudniej byłoby poruszać się autobusom w standardowej wielkości. Nowe pojazdy - według wskazań spółki - powinny być niskopodłogowe o wymiarach: długości od 8 do 10 metrów, a także szerokości 2,4 – 2,55 m; wysokości nie wyższej niż 3,2 m. Wymagano przystosowania autobusów do przewozu min. 55 pasażerów, w tym min. 20 na miejscach siedzących. Konstrukcja pojazdów i zastosowane rozwiązania miały gwarantować co najmniej 15 lat eksploatacji przy założeniu średnio 90.000 km rocznego przebiegu. Wskazano na zainstalowanie klimatyzacji, po 2 kasowniki w pojeździe, umieszczenie ładowarek USB, głośników, tablic elektronicznych, miejsca na wózek inwalidzki i wózek dziecięcy czy dodatkowego przycisku sygnalizującego kierowcy zamiar wysiadania przez osobę niepełnosprawną, aby móc opuścić rampę w pojeździe. W autobusach klasy midi, podobnie jak w przypadku większych autobusów, przewidywano monitoring (6 kamer dla każdego pojazdu) i biletomaty.