Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku uzyskała zgodę Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego na wprowadzenie do oferty nowego kierunku. Będzie to zarazem dwunasty kierunek studiów pierwszego stopnia.
Zapisy na nowy kierunek studiów licencjackich stacjonarnych „nowe media” odbędą się dopiero przed rozpoczęciem kolejnego roku akademickiego 2018/2019, czyli trzeba jeszcze trochę czasu poczekać. Oferta skierowana jest głównie do humanistów.
- Absolwent zdobywa interdyscyplinarną wiedzę teoretyczną i praktyczną z szeroko zdefiniowanego zakresu zjawisk, zagadnień i zadań wynikających z globalnego, dynamicznego rozwoju współczesnej kultury audiowizualnej, mediów elektronicznych oraz społeczeństwa informacyjnego – opisują nowy punkt swojej ofercie w PWSZ. - W szczególności nabywa umiejętności i kompetencje poszukiwane na rynku pracy w obliczu rosnącego zapotrzebowania na specjalistów, którzy znają i potrafią wykorzystywać nowe media jako narzędzie komunikacji dla celów reklamowych i marketingowych, istotny element e-biznesu, a także skuteczny sposób dystrybucji różnorodnych treści kulturowych, społecznych lub politycznych poprzez przekaz na styku mediów tradycyjnych i cyfrowych, dziennikarstwo internetowe, media społecznościowe, portale informacyjne, blogi, itp.
Absolwent kierunku „nowe media” będzie mógł szukać zatrudnienia, jak czytamy w informacji prasowej, w agencjach reklamowych, działach promocji i public relations, mediach tradycyjnych i internetowych, instytucjach kultury oraz branży rozrywkowej, działalności związanej z kreowaniem wizerunku firm, osób lub instytucji, kampaniach edukacyjnych i społecznych, tworzeniu i prowadzeniu różnego typu witryn internetowych, marketingu usług i towarów, handlu internetowym, zawodach związanych z kreatywnym zarządzaniem informacją, zarządzaniu relacjami z klientem lub odbiorcą, czy wreszcie prowadzenie własnej działalności gospodarczej z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań informacyjno-komunikacyjnych.