Trwające od 6 lutego do 7 marca konsultacje społeczne dotyczyły projektów zgłoszonych do umieszczenia na liście rezerwowej „Działania 3.1 Infrastruktura drogowa”. Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich otrzymał 1045 poprawnych, pozytywnych komentarzy do projektów umieszczonych na liście. Tylko 23 komentarze były niepoprawne.
Wśród wysyłających uwagi byli mieszkańcy miast, radni samorządów różnych szczebli, posłowie na sejm, przedsiębiorcy, przedstawiciele urzędów miast i gmin, starostw powiatowych, rad mieszkańców, szkół wyższych, stowarzyszeń i organizacji kulturalnych, społecznych, sportowych, turystycznych.
Aż 402 pozytywne komentarze dotyczyły projektu budowy pierwszego odcinka obwodnicy. Zgłoszone uwagi dotyczyły między innymi połączenia ulic Granicznej z Armii Krajowej, odciążenia lokalnych skrzyżowań przez dedykowanie jednego z pasów jezdni dojazdowej do nowego mostu (w obie strony) do przejazdu nad rondem. Wiązałoby się to z koniecznością budowy wiaduktu, ale jednocześnie pozwalałoby rozładować ruch pojazdów między Podolszycami Północ i Podolszycami Południe a resztą miasta. Budowa wiaduktu wpłynęłaby również na ułatwienie ruchu tranzytowego oraz przewozu ładunków niebezpiecznych.
Aż 624 pozytywne komentarze dotyczyły drugiego z płockich projektów – budowy i przebudowy ulic Zglenickiego, Traktowej i Dobrzyńskiej. Tu również nie obyło się bez dodatkowych uwag. Jedna z nich dotyczyła przydrożnej kapliczki, która znajduje się na skrzyżowaniu ulic Zgielnieckiego i Dobrzyńskiej. Mogą w niej, zdaniem jednego ze zgłaszających uwagi, znajdować się niewybuchy z czasów drugiej wojny światowej. Mieszkańcy ulicy Maszewskiej dopominają się o bezpośredni dostęp do ronda na skrzyżowaniu ulicy Dobrzyńskiej z ulicami Traktową i Maszewską.
Oprócz komentarzy pozytywnych było również 49 formularzy z negatywnymi uwagami. Wynika z nich, że nie wszyscy okoliczni mieszkańcy popierają projekt przebudowy ul. Dobrzyńskiej oraz budowy ul. Traktowej. Obawiają się oni dużo większego ruchu, co doprowadzić może do zwiększenia niebezpieczeństwa. Szczególnie pieszych. Może dojść również do znacznego zwiększenia emisji spalin oraz hałasu, co spowoduje pogorszenie warunków życia i zdrowia mieszkańców domków jednorodzinnych przy ulic Traktorowej. Zdaniem autorów uwag asfaltowanie ulicy Traktowej wiązać się może ze zdewastowaniem siedlisk roślin i zwierząt.
W sprawie pozostałych siedmiu projektów było zaledwie 19 komentarzy. Trzy ze zgłoszonych projektów nie doczekały się żadnego komentarza. Płocczanie spisali się więc na medal. Teraz należy tylko czekać, czy projekty z Płocka zostaną rozpatrzone pozytywnie i otrzymają dofinansowanie.
Fot. UMP
Zobacz również: