W miejscu pracy bardzo często jesteśmy narażeni na krytykę. Jak radzić sobie z przykrymi uwagami ze strony przełożonych?
Krytyka w pracy najczęściej spotyka nas ze strony szefostwa, rzadziej współpracowników. Nieważne, z której strony płyną nieprzychylne uwagi, odpowiednie przyjmowanie krytyki, jest niezwykle trudną sztuką, warto się jej jednak nauczyć, by zyskać spokój i większą wiarę w siebie oraz swoje możliwości. Krytyka w miejscu pracy jest całkowicie normalnym zjawiskiem. Przełożeni mają prawo wymagać od swoich pracowników, dobrego wywiązywania się z zadań. Uważasz, że spisałeś się świetnie, a mimo to usłyszałeś krytyczne uwagi od szefa? Sprawdź jak sobie z tym poradzić.
Ktoś skrytykował twoją pracę? To nie koniec świata
Przyłożyłeś się do projektu, wkładając w niego swój czas, zaangażowanie i serce, wynik pracy był według ciebie zadowalający? W takich chwilach ciężko jest przełknąć krytykę ze strony przełożonych. Co możesz zrobić?
- Przyjrzyj się swojej pracy jeszcze raz – dokładnie przeanalizuj swoje dzieło, a może szef miał trochę racji? Czasami duma z wykonania projektu, nie pozwala nam obiektywnie spojrzeć na rezultat, być może twój projekt ma jednak drobne uchybienia? W momencie, gdy zrozumiesz swoje błędy, łatwiej jest pogodzić się z krytyką ze strony szefa.
- Zamiast się złościć wyciągnij wnioski – najlepsze co możesz zrobić, gdy spotka cię krytyka? Zmienić jej wydźwięk na pozytywny! Wyciągnij wnioski na przyszłość i naucz się czegoś nowego, by już nigdy nie popełnić tego samego błędu.
- Spróbuj porozmawiać z szefem – mimo wszystko uważasz, że przełożony niesłusznie skrytykował twoją pracę? Spróbuj to z nim wyjaśnić, szef też popełnia błędy, być może zrozumie pomyłkę, a nawet usłyszysz słowa przeprosin?