Reklama

Reklama

11 lat temu rozebrali tory. Dziś połączenie wróciło

Opublikowano: 30 grudnia 2019 14:41
Autor:

11 lat temu rozebrali tory. Dziś połączenie wróciło  - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Krótko po tym, jak PKN ORLEN kupił rafinerię w Możejkach, Litwini rozebrali 19-kilometrowy odcinek torów, co wydłużyło drogę eksportu produktów na Łotwę i Estonię o 150 kilometrów. Po ponad 10 latach połączenie kolejowe Możejki-Renge zostanie ponowie uruchomione.

Reklama

Krótko po tym, jak PKN ORLEN kupił rafinerię w Możejkach, Litwini rozebrali 19-kilometrowy odcinek torów, co wydłużyło drogę eksportu produktów na Łotwę i Estonię o 150 kilometrów. Po ponad 10 latach połączenie kolejowe Możejki-Renge zostanie ponowie uruchomione. 

Batalia z Litwinami trwała  prawie 10 lat i pod koniec 2019 roku ORLEN w końcu może pochwalić się dobrą informacją. 

- Koleje litewskie na mocy porozumienia z ORLEN Lietuva, spółką z Grupy ORLEN, odbudowały 19 km odcinek torów z Możejek do Renge. Rafineria w Możejkach odzyskała tym samym najkrótsze połączenie kolejowe z Łotwą, które zostało zdemontowane w 2008 r.

PKN ORLEN długo bezskutecznie domagał się odbudwy odcinka. Spraw priorytetowo potraktował prezes Daniel Obajtek i już na początku swojego urzędowania wynegocjował i podpisał z litewskim rządem oraz Kolejami litewskimi memorandum, gwarantujące przywrócenie transportu kolejowego na linii Możejki - Renge.

- Wypracowaliśmy dobre, partnerskie relacje z litewskimi partnerami, dzięki którym możemy skutecznie realizować zadania biznesowe w regionie. Nasze przedsięwzięcia będą coraz bardziej opłacalne, co zabezpieczy zarówno nasze przychody, jak i wpływy do litewskiego budżetu. – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

To oficjalne porozumienie, teraz czas na operacyjne oddanie torów. Produkty z Możejek już niedługo pojadą starą-nową, krótszą trasą. Jak przekonuje biuro prasowe koncernu, to m.in. brak tego połączenia kolejowego był powodem słabszych wyników rafinerii w Możejkach.

Intensyfikacja działań pomiędzy PKN ORLEN z Kolejami Litewskimi  nastąpiła 14 sierpnia 2018 r., kiedy szefowie obu spółek: Daniel Obajtek i Mantas Bartuška podpisali porozumienie o rozszerzeniu współpracy.  Wtedy zainaugurowano również odbudowę torów na trasie Możejki – Renge, która została właśnie zakończona. Z kolei 20 stycznia 2019 r. przedłużono porozumienie, które gwarantuje nie tylko na utrzymanie dotychczasowego wolumenu przewożonych produktów do krajów bałtyckich, ale przyczynia się do znacznego zwiększenia transportu produktów do Polski.

Zakład w Możejkach należący do ORLEN Lietuva jest jedyną rafinerią w krajach bałtyckich. Od niedawna jest też elementem zintegrowanego łańcucha petrochemicznego PKN ORLEN. Spółka pozostanie istotną częścią Grupy, zapewniając dostawy produktów ropopochodnych na rynki Litwy, Łotwy, Estonii i Polski.

[YT]https://youtu.be/pgKJz7yp_QU[/YT]

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (5)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.