Co jest potrzebne, aby zorganizować webinar?
Aby zorganizować webinar online, przede wszystkim potrzebujemy odpowiednich narzędzi. Z technologicznego punktu widzenia niezbędne są następujące elementy:
- dostęp do dobrego łącza internetowego – aby prowadzący mógł połączyć się z uczestnikami poprzez transmisję wideo,
- kamerka internetowa i mikrofon – aby można było zaprezentować treści wizualne i dźwiękowe podczas spotkania,
- odpowiednie oprogramowanie do prowadzenia webinaru – organizator może skorzystać z oprogramowania takiego jak Zoom, Google Meet lub Skype, może też wykorzystać rozbudowane rozwiązania, jakie oferują specjalne platformy webinarowe, np. BluPlatform.
Jak przygotować się do prowadzenia webinaru?
Aby zorganizować szkolenie z wykorzystaniem właśnie tej metody, warto zadbać o to, aby nasz webinar wyglądał profesjonalnie. Na samym początku prowadzący powinien przygotować plan spotkania, w którym zostaną zawarte informacje o treściach, jakie chcemy przekazać słuchaczom. Temat i atmosfera podczas spotkania powinny być dopasowane do specyfiki grupy docelowej. Kluczową rolą na tym etapie jest poznanie swoich odbiorców: określenie, czym się interesują, co ich ciekawi i jakich informacji oczekują. Po przygotowaniu planu wystąpienia warto przećwiczyć swoje wypowiedzi – najlepiej na głos, przed lustrem, aż utrwalimy sobie wszystkie jego punkty. Dobrze jest mieć w głowie ogólny zarys tego, co chcemy powiedzieć. W trakcie webinaru należy unikać czytania z kartki czy powtarzania tekstu ze slajdów. Jeśli zależy nam na tym, aby zainteresować słuchaczy, pamiętajmy, że wykład internetowy nie jest monologiem. Prezenter musi umieć nawiązywać relacje ze słuchaczami i zachęcać ich do pracy twórczej. Aby przyciągnąć uwagę widzów, dobrym pomysłem może być wykorzystanie elementów multimedialnych. Warto dobrze przemyśleć każdy slajd i zadbać o to, by znalazła się na nich odpowiednia ilość atrakcyjnych wizualnie elementów graficznych. W spotkaniach online bardzo ważne są również elementy interaktywne, pomagające zaktywizować widzów. Organizując webinar, warto poświęcić trochę więcej czasu na przygotowanie dodatkowych bonusów, materiałów, ankiet, quizów i innych form, które pomogą skutecznie zmotywować uczestników do działania.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.