Pozycjonowanie w branży usług – co jest ważne?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Pozycjonowanie w branży usług – co jest ważne? - Zdjęcie główne

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Rozmaitości Pozycjonowanie usług zwiększa szansę na to, że użytkownicy zapoznają się z przygotowanymi ofertami. Kursy, szkolenia, fizjoterapia, zabiegi kosmetyczne, remonty, wulkanizacja - bez SEO oraz innych działań marketingowych zwiększających zasięgi stają się niemal niewidoczne. To właśnie dlatego pozycjonowanie branży usług jest niezwykle istotne.

 

Konkurencja w branży usług na przykładzie kursów

Na rynku wyróżnić możemy kilka platform, które udostępniają oferty usług, na przykład kursów. Tego rodzaju materiały szkoleniowe często mieszczą się na dedykowanych platformach edukacyjnych, z których korzystają internauci. Szkolenia online mogą być także organizowane „prywatnie” przez specjalistę z danej branży. W obu tych przypadkach pozycjonowanie kursów ma dokładnie ten sam cel – to zwiększenie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania i zachęcenie potencjalnego uczestnika do zapisania się na warsztaty. Należy jednak pamiętać, że branża ta w niektórych przypadkach jest niezwykle konkurencyjna. Duże platformy zbierające szkolenia od różnych specjalistów posiadają silną pozycję na rynku. Nie oznacza to, że rywalizacja z nimi jest niemożliwa, po prostu SEO kursów wymaga cierpliwości. Jednak po osiągnięciu zadowalających pozycji na często wyszukiwane słowa kluczowe strona internetowa zacznie notować ogromny ruch. Oto potencjał przykładowych fraz z tej branży:

kursy online: 8100 wyszukiwań miesięcznie,

szkolenia online: 3600 wyszukiwań miesięcznie,

e kursy: 1300 wyszukiwań miesięcznie,

kurs programowania: 4400 wyszukiwań miesięcznie.

Jak pozycjonować usługi?

Generalnie SEO usług nie różni się znacznie od pozycjonowania innych stron internetowych. Witryna być odpowiednio zoptymalizowana technicznie. Fundamentalną kwestią jest także właściwy dobór słów kluczowych. Frazy muszą być dopasowane do tego, co przedstawia witryna – jednocześnie im większa comiesięczna wyszukiwalność, tym lepiej. Pozycjonowanie niektórych branż wymaga więcej cierpliwości i zaangażowania ze względu na wysoką konkurencję. Zjawisko to jest szczególnie widoczne w przypadku szkoleń z zakresu programowania. Dlatego ważna jest przygotowanie indywidualnej strategii SEO. Skupianie się na frazach long-tail może być w tym przypadku niezwykle efektywne. Jeżeli za kurs odpowiada specjalista z renomowanym nazwiskiem, strona internetowa może być pod nie zoptymalizowana. Bardzo prawdopodobne jest, że użytkownicy będą chętnie wykorzystywać nazwisko, aby znaleźć konkretne usługi.

Co zrobić poza SEO, żeby sprzedaż wzrosła?

Pozycjonowanie to nie wszystko, co możesz zrobić, aby promować własne usługi. Istnieje kilka efektywnych technik marketingowych, które musisz znać.

·       Darmowe materiały – udostępnienia darmowych materiałów, na przykład w formie pierwszego odcinka kursu bez opłat, to pewnego rodzaju zachęta. Użytkownik może zapoznać się z zawartością szkolenia, aby następnie zrealizować zamówienie. Takie rozwiązanie nie tylko zachęca, ale jednocześnie sprawia, że z warsztatów skorzystają tylko te osoby, które wiedzą, czego dokładnie szukają. W efekcie udostępnianie darmowych materiałów znacznie zmniejszy współczynnik reklamacji.

·       Promocja w social mediach – to szczególnie popularna forma pozyskiwania klientów wśród specjalistów. Mowa tutaj nie tylko o płatnych materiałach, ale także klasycznym prowadzeniu profili na portalach: Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter.

·       Wizerunek eksperta – poza pozycjonowaniem warto zadbać o wizerunek eksperta.

Pozycjonowanie krok po kroku

W jaki sposób wygląda SEO krok po kroku? Pozycjonowanie jest procesem długofalowym i kompleksowym, dlatego powinno być przeprowadzane przez grono wykwalifikowanych fachowców. Dlatego najlepiej jest skorzystać z zaufanej agencji SEO. Całość działań opiera się nie tylko na optymalizacji technicznej, ale również content marketingu i odpowiedniej strategii.

#1 Audyt SEO i dobranie fraz kluczowych – pozycjonowanie zawsze rozpoczyna się wykonaniem audytu SEO oraz dobraniem słów kluczowych. W oparciu o te dane będą wprowadzane kolejne zmiany w przyszłości. Do wykonania audytu oraz skompletowania odpowiednich fraz korzysta się ze specjalistycznych narzędzi, takich jak Senuto, SEMSTORM lub Ahrefs.

#2 Optymalizacja techniczna – to proces, w którym eliminuje się wszystkie błędy i niedociągnięcia witryny. Czas ładowania serwisu powinien być jak najkrótszy. Należy dostosować stronę internetową do wytycznych Google, aby platforma ze szkoleniami mogła osiągnąć jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce.

#3 Content marketing wewnętrzny i zewnętrzny – tworzenie jakościowych treści z frazami kluczowymi to podstawowy element SEO. Bez właściwie przygotowanego contentu osiąganie wysokich pozycji w wyszukiwarce jest niemal niemożliwe. Warto dodatkowo kreować wpisy gościnne, najlepiej z linkiem do strony. Nie dość, że taki artykuł buduje rozpoznawalność, to odnośnik mieszczący się w treści może pozytywnie wpłynąć na pozycję witryny.

#4 Naturalne pozyskiwanie linków – zewnętrzne linki są traktowane przez wyszukiwarkę Google jako polecenia. Takie odnośniki są więc ważną częścią SEO. Ich naturalne pozyskiwanie może znacznie przyspieszyć wzrost pozycji i widoczności w wyszukiwarce.

Podczas pozycjonowania usług dodatkowo należy analizować efekty i zmiany, a także nanosić ewentualne korekty w strategii, jeżeli to konieczne. Ważne jest przygotowanie kompleksowego audytu oraz właściwe dobranie fraz kluczowych. Wówczas serwis z kursami będzie regularnie notować wzrosty w wynikach wyszukiwania.

 

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE