reklama
reklama

Nowości na rynku nieruchomości – jakich mieszkań szukają Polacy?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Nowości na rynku nieruchomości – jakich mieszkań szukają Polacy? - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

RozmaitościSzacuje się, że w Polsce brakuje nawet 2 mln mieszkań. To główny powód, dla którego firmy deweloperskie nie mogą narzekać na brak zainteresowania swoimi ofertami. Jednak osoby szukające idealnego mieszkania dla siebie lub w celach inwestycyjnych mają określone preferencje. Jakie?
reklama

Dwu- i trzypokojowe mieszkania wciąż najpopularniejsze

Od wielu lat to właśnie dwu- i trzypokojowe mieszkania cieszą się największym zainteresowaniem wśród osób planujących kupić nieruchomość na własny użytek. Powodów tego stanu rzeczy jest kilka – mieszkania o metrażu do ok. 60 mkw.:

  • mają korzystniejszą cenę niż kawalerki w przeliczeniu na 1 mkw.,
  • są stosunkowo tanie w utrzymaniu,
  • pozwalają 2-, 3- lub 4-osobowej rodzinie na w miarę wygodne życie.
Mieszkania dwu- i trzypokojowe można też niskim kosztem wykończyć i wygodnie zagospodarować. Nie bez znaczenia jest też duży wybór – to właśnie takich mieszkań buduje się najwięcej w ramach niemal każdej inwestycji.

reklama

Jakich mieszkań o metrażu 60 mkw. szukają Polacy? Najbardziej rozchwytywane są nieruchomości w atrakcyjnych lokalizacjach. Coraz więcej kupujących chce też mieszkać w estetycznie zagospodarowanej okolicy. Stąd też przedstawiciele firm deweloperskich coraz częściej muszą odpowiadać na pytanie, jak zostanie zaaranżowana przestrzeń wokół budynków.

Kawalerki idealne pod wynajem

Innymi kryteriami kierują się klienci poszukujący mieszkania pod wynajem. Częściej też kupują oni lokale o mniejszym metrażu – głównie kawalerki. Takie nieruchomości są popularne wśród najemców, a zatem łatwo je wynająć. To nie pozostaje bez wpływu na zwrot z inwestycji.

Kawalerka w Warszawie – na co zwracają uwagę osoby kupujące kawalerkę pod wynajem:

reklama

  • lokalizacja – dobre położenie nie zawsze oznacza centrum miasta, ale w pobliżu muszą znajdować się m.in. sklepy czy usługi społeczne,
  • dostępność – inwestorzy najczęściej zawężają zakres poszukiwań nieruchomości do lokali już wybudowanych,
  • ustawność – funkcjonalny układ pomieszczeń pozwala zminimalizować wydatki na urządzenie i wyposażenie mieszkania w niezbędne sprzęty.
Polacy kupujący kawalerki z myślą o zarobku koncentrują się też na innych kwestiach – przykładem może być usytuowanie mieszkania w budynku. Piętro, na którym znajduje się lokal jest kluczowe, gdy nieruchomość ma być oferowana rodzinom z małymi dziećmi, a w obiekcie nie ma windy.

Mieszkanie z balkonem, tarasem lub ogródkiem mile widziane

reklama

Na preferencje Polaków kupujących mieszkania wpłynęła pandemia COVID-19. Przymusowa izolacja w 2020 i 2021 r. sprawiła, że dziś dużo łatwiejszy jest wynajem mieszkania w Warszawie, do którego przynależy np. balkon lub ogródek. Lokalami z tarasem częściej interesują się też osoby kupujące mieszkanie dla siebie. Ten trend potwierdzają przedstawiciele firm deweloperskich – wzrost popularności ofert zapewniających dostęp do prywatnej przestrzeni na zewnątrz jest zauważalny.

Choć w ramach inwestycji deweloperskich od lat powstają mieszkania z ogródkami na parterze i balkonami na piętrach, to deweloperzy coraz większą uwagę zwracają na otoczenie wokół wybudowanych obiektów – planują nasadzenia, stawiają ławki i uzgadniają z przyszłymi właścicielami wyposażenie placów zabaw.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama