reklama

Na co zwrócić uwagę, wybierając terminal płatniczy do firmy?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Na co zwrócić uwagę, wybierając terminal płatniczy do firmy? - Zdjęcie główne

Na co zwrócić uwagę, wybierając terminal płatniczy do firmy?

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

RozmaitościFirmy, które pragną utrzymać konkurencyjność na rynku, muszą na bieżąco śledzić trendy konsumenckie, w tym preferencje dotyczące metod płatności. W ostatnich latach zauważalny jest wzrost popularności płatności bezgotówkowych. Dlatego, aby przyciągnąć nowych klientów, warto zainwestować w terminal płatniczy. Pozostaje pytanie, który model, bo urządzeń płatniczych do wyboru jest dużo.

 Coraz więcej konsumentów rezygnuje z noszenia gotówki, a zamiast tego chętniej płaci kartą, telefonem czy zegarkiem. Potwierdzają to także badania, w tym raport przygotowany na zlecenie PolCard from Fiserv, który wskazuje, że już 75% Polaków regularnie korzysta z transakcji bezgotówkowych, co stanowi wzrost o 5% w porównaniu do roku 2022. Utrzymująca się tendencja wzrostowa świadczy o tym, że zwolenników transakcji bezgotówkowych będzie jeszcze więcej.

Najważniejsze korzyści związane z terminalem płatniczym

Wzrost popularności transakcji bezgotówkowych sprawia, że ich udostępnienie klientom spotka się z pozytywnym odbiorem i przyczyni się do zwiększenia sprzedaży. Terminale płatnicze można integrować z kasą fiskalną, co znacząco redukuje ryzyko pomyłek. Szybka obsługa, wygodna finalizacja transakcji oraz brak konieczności posiadania gotówki sprzyjają budowaniu zaufania i pozytywnych doświadczeń konsumenckich. Dodatkowo właściciele firm mogą za pośrednictwem terminala rozszerzyć ofertę o dodatkowe usługi, takie jak karty przedpłacone czy doładowania telefonów.

Terminal stacjonarny czy mobilny?

Są dwa podstawowe rodzaje terminali płatniczych – stacjonarne i mobilne. Oba mają swoje zalety, ale różnią się funkcjonalnością, co sprawia, że sprawdzą się w różnych typach działalności.

– Terminal stacjonarny: niezawodny i zawsze podłączony do prądu, nie wymaga ładowania. Idealnie sprawdza się w miejscach, gdzie sprzedaż odbywa się przy stanowisku kasowym, takich jak sklepy, apteki, drogerie czy hotele.

– Terminal mobilny: jest mniejszy i bardziej poręczny niż stacjonarny, oferuje dużą swobodę i działa stabilnie przez co najmniej kilkanaście godzin bez ładowania. Wyposażony w Wi-Fi i Bluetooth, jest idealny dla firm, które świadczą usługi u klienta, takich jak restauracje, firmy kurierskie, budowlane czy kosmetyczne.

Jak wybrać najlepszy model – ranking terminali płatniczych

Gdy już zdecydujesz, czy lepszym rozwiązaniem będzie terminal stacjonarny, czy mobilny, czas na wybór konkretnego modelu. Jakie wybrać terminale płatnicze – ranking będzie dobrą wskazówką! Oto najczęściej wybierane modele przez klientów PolCard:

– Terminal stacjonarny: model Ingenico Desk 3200 z PIN-padem Desk 1500. Obsługuje najpopularniejsze metody płatności (w tym BLIK, Google Pay i Apple Pay), umożliwia płatności zbliżeniowe oraz łączy się przez Ethernet i 3G. Oferuje wiele dodatkowych usług, takich jak logowanie kasjerów, doładowania telefonów, możliwość dodania logo czy napiwków.

– Terminal mobilny: Ingenico Move 3500. Łączy się przez Wi-Fi, obsługuje płatności zbliżeniowe, BLIK, Google Pay i Apple Pay, a jego bateria ma pojemność 2200 mAh. Wśród funkcji znajdują się cashback, DCC, napiwek, wypłata na kartę i inne.

Korzystaj z terminala za darmo

Jeśli wciąż zastanawiasz się nad wyborem terminala dla swojej firmy, możesz go wypróbować bezpłatnie. Szybko zauważysz, jak Twoje dochody rosną. Przystąp do Programu Polska Bezgotówkowa, a otrzymasz terminal na rok lub do momentu przekroczenia obrotu na urządzeniu wynoszącego 100 tys. zł. Dopiero po tym czasie zaczniesz płacić prowizję. 

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

logo