Coraz więcej konsumentów rezygnuje z noszenia gotówki, a zamiast tego chętniej płaci kartą, telefonem czy zegarkiem. Potwierdzają to także badania, w tym raport przygotowany na zlecenie PolCard from Fiserv, który wskazuje, że już 75% Polaków regularnie korzysta z transakcji bezgotówkowych, co stanowi wzrost o 5% w porównaniu do roku 2022. Utrzymująca się tendencja wzrostowa świadczy o tym, że zwolenników transakcji bezgotówkowych będzie jeszcze więcej.
Najważniejsze korzyści związane z terminalem płatniczym
Wzrost popularności transakcji bezgotówkowych sprawia, że ich udostępnienie klientom spotka się z pozytywnym odbiorem i przyczyni się do zwiększenia sprzedaży. Terminale płatnicze można integrować z kasą fiskalną, co znacząco redukuje ryzyko pomyłek. Szybka obsługa, wygodna finalizacja transakcji oraz brak konieczności posiadania gotówki sprzyjają budowaniu zaufania i pozytywnych doświadczeń konsumenckich. Dodatkowo właściciele firm mogą za pośrednictwem terminala rozszerzyć ofertę o dodatkowe usługi, takie jak karty przedpłacone czy doładowania telefonów.
Terminal stacjonarny czy mobilny?
Są dwa podstawowe rodzaje terminali płatniczych – stacjonarne i mobilne. Oba mają swoje zalety, ale różnią się funkcjonalnością, co sprawia, że sprawdzą się w różnych typach działalności.– Terminal stacjonarny: niezawodny i zawsze podłączony do prądu, nie wymaga ładowania. Idealnie sprawdza się w miejscach, gdzie sprzedaż odbywa się przy stanowisku kasowym, takich jak sklepy, apteki, drogerie czy hotele.
– Terminal mobilny: jest mniejszy i bardziej poręczny niż stacjonarny, oferuje dużą swobodę i działa stabilnie przez co najmniej kilkanaście godzin bez ładowania. Wyposażony w Wi-Fi i Bluetooth, jest idealny dla firm, które świadczą usługi u klienta, takich jak restauracje, firmy kurierskie, budowlane czy kosmetyczne.
Jak wybrać najlepszy model – ranking terminali płatniczych
Gdy już zdecydujesz, czy lepszym rozwiązaniem będzie terminal stacjonarny, czy mobilny, czas na wybór konkretnego modelu. Jakie wybrać terminale płatnicze – ranking będzie dobrą wskazówką! Oto najczęściej wybierane modele przez klientów PolCard:– Terminal stacjonarny: model Ingenico Desk 3200 z PIN-padem Desk 1500. Obsługuje najpopularniejsze metody płatności (w tym BLIK, Google Pay i Apple Pay), umożliwia płatności zbliżeniowe oraz łączy się przez Ethernet i 3G. Oferuje wiele dodatkowych usług, takich jak logowanie kasjerów, doładowania telefonów, możliwość dodania logo czy napiwków.
– Terminal mobilny: Ingenico Move 3500. Łączy się przez Wi-Fi, obsługuje płatności zbliżeniowe, BLIK, Google Pay i Apple Pay, a jego bateria ma pojemność 2200 mAh. Wśród funkcji znajdują się cashback, DCC, napiwek, wypłata na kartę i inne.