Na czym polegają działania SEM?
Dzielą się one na dwa podstawowe rodzaje:
1. Przygotowywanie płatnych materiałów promocyjnych w systemie Google Ads. To tzw. linki sponsorowane, które wyszukiwarka wyświetla użytkownikom obok właściwych wyników wyszukiwania.
Ze względu na to, że trafiają one do odbiorcy potencjalnie zainteresowanego (wyszukuje informacje na powiązany z ofertą temat), kampanie Google Ads są bardzo skutecznym narzędziem marketingowym. Jest tańsza i skuteczniejsza od metod tradycyjnych.
2. Działania SEO
SEO to skrót od angielskiego „Search Engine Optimization”, czyli w tłumaczeniu na język polski "optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki"; działania te potocznie nazywamy pozycjonowaniem. Dobrze przeprowadzone pozycjonowanie SEO pozwala stronie zająć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.
Cechą charakterystyczną działań SEO jest to, że są przeprowadzane za pomocą metod bezpłatnych. Dobrym przykładem będzie tutaj znalezienie właściwych słów kluczowych i wplecenie ich w treść Twojej strony.
Co Twoja firma zyska dzięki dobrze przeprowadzonym działaniom SEO i SEM?
Promowanie i pozycjonowanie strony w wyszukiwarce buduje Twoją widoczność, rozpoznawalność i wizerunek w internecie. To zaś z kolei pozwala dotrzeć z ofertą do większej liczby klientów.
Z kampaniami płatnymi zyskasz dostęp do wielu różnorodnych form reklamy: od filmików promocyjnych w serwisie video, poprzez opcję promowania się w sieci reklamowej dzięki linkom afiliacyjnym, po narzędzia remarketingowe, dzięki którym Twoje reklamy wyświetlają się klientom, którzy już odwiedzili Twoją stronę.
Profesjonalna agencja SEM zagwarantuje Ci również kontrolę nad kosztami, poniesionymi na reklamę, i długością trwania kampanii promocyjnej oraz jej harmonogramem. Jak to możliwe?
W linkach sponsorowanych, dzięki systemowi rozliczeń "Pay per Click" płacisz jedynie za realne efekty działań reklamowych. Opłata jest naliczana jedynie za liczbę i jakość interakcji (np. kliknięcia w linki sponsorowane) użytkowników z Twoimi reklamami.
Z kolei uruchomienie, zatrzymanie lub wyłączenie reklam w wyszukiwarce to jedno kliknięcie. To ty decydujesz, kiedy trwa Twoja kampania promocyjna i ile czasu wyświetlane są reklamy!
Nawiąż współpracę z dobrą agencją SEM i przejmij kontrolę nad promocją swojej firmy w sieci!