Zamknij
REKLAMA

Na sesji o CPK. Kiedy realizacja? Na razie trwają konsultacje społeczne

18:37, 29.08.2020 | M.W
Skomentuj Fot. Pixbay
REKLAMA

Wraz z Centralnym Portem Komunikacyjnym ma powstać prawie 1800 kilometrów tras kolejowych. Na sesji rady miasta gościli przedstawicieli spółki CPK, a radni chcieli dowiedzieć jaki jest harmonogram budowy "płockiej szprychy". Harmonogram jest dość mglisty. 

O budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego mówi się od 2017 roku. Wtedy padły pierwsze deklaracje i obietnice, a we wrześniu 2018 roku powołano spółkę celową. Wszyscy w Płocku są żywo zainteresowani inwestycją, bo CPK to w założeniu nie tylko mega lotnisko, ale także prawie 1800 kilometrów nowych dróg kolejowych, w tym Płock-Włocławek, Płock-Warszawa i Płock-CPK. Jeśli inwestycja zostanie zrealizowana, płocczanie dojadą do Torunia i Warszawy w 45 minut, do CPK w 25 minut, a do Gdańska w 1h 20 minut. To byłby gigantyczny skok komunikacyjny dla miasta, które, jak powtarzają radni wszystkich opcji, jest po prostu dziurą komunikacyjną. 

[ZT]22304[/ZT]

Na czwartkowej sesji rady miasta omawiany był komponent kolejowy. Radni chcieli dowiedzieć się, kiedy ruszy budowa trasy kolejowej do Warszawy. 

- Infrastruktury kolejowej w Polsce nie budują miasta czy powiaty, to domena państwa. Zaniedbania okolic Płocka dotyczą kilkudziesięciu lat. Jest to dla nas niewytłumaczalne, bo w Płocku znajduje się największy zakład przemysłowy w Polsce. W ocenie poprawie dostępności kolejowej Płocka jesteśmy jako radni zgodni, bez względu na różnice, które między nami występują – zaczął Artur Jaroszewski, przewodniczący rady. – Dziękuję przedstawicielom CPK za cykliczne wizyty w płockim ratuszu.

Większość pytań, jakie padły w kierunku przedstawicieli spółki CPK można skrócić do trzech: "kiedy?", "ile to będzie kosztować?" i "skąd weźmiemy na to pieniądze?"

Kiedy? 

Jak mówili przedstawiciele Centralnego Portu Komunikacyjnego, komponent kolejowy to 30 osobnych zadań inwestycyjnych, podzielonych na etapy. Na razie przeprowadzono strategiczne studium lokalizacyjne. 

- To opracowanie stanowi efekt I etapu prac planistycznych. Miał określić ramy realizacji przedsięwzięć rozbudowy i przebudowy układu komunikacyjnego naszego kraju, a przede wszystkim wyznaczenie korytarzy, w których będą usytuowane nowe inwestycje kolejowe i drogowe związane z projektem CPK. Konkretny przebieg będzie ustalany na etapie dalszych prac.

Jak mówiła Wawrzyniak, na każdym etapie prac prowadzone są konsultacje społeczne. 

- Od 2021 roku do 2025 roku będą realizowane przygotowawcze prace budowlane, tak, aby zakończyć etap prac w 2030 r. - poinformowała. 

Jak dodał Kazimierz Peryt ze spółki CPK, harmonogram ma zostać przyjęty w III-IV kwartale 2020 roku. 

- Na odcinku między Warszawą a CPK i dalej do Płocka etap prac przygotowawczych rozpocznie się w 2021 roku i potrwa do 2025 roku. Zakładamy, że w tym okresie uzyskamy decyzję środowiskową - szacował Peryt. 

Pandemia pomoże? 

Marszałek Adam Struzik nazwał inwestycję "bardzo interesującą", ale podkreślił, że przy jej realizacji ważna jest komunikacja. Tak, żeby zsynchronizować plany województwa i rozstrzygnąć kwestię chociażby połączenia z lotniskiem Warszawa-Modlin. Marszałek przypomniał, że Unia Europejska przygotowuje także Plan Odbudowy Europy w ramach walki z pandemią COVID-19, a jego budżet ma sięgnąć 750 mld euro. Zarząd województwa mazowieckiego złożył 5 projektów „odbudowy województwa”( termin mijał 20 sierpnia). Jednym z nich jest „rozwój i integracja zrównoważonego publicznego transportu zbiorowego na terenie województwa mazowieckiego”.

Zakłada on m.in. zakup taboru kolejowego dla Kolei Mazowieckich (za ponad 2 mld złotych), taboru autobusowego z napędem wodorowym lub elektrycznym, budowę tras rowerowych do przystanków i stacji kolejowych oraz budowę dróg wojewódzkich.

W założeniu samorządu województwa do Płocka popłynęłoby 300 mln złotych na rozbudowę odcinka od drogi krajowej nr 60 do al. Armii Krajowej (100 mln zł) i od drogi krajowej nr 60 do drogi krajowej nr 62 (200 mln zł).

- Problem wykluczenia komunikacyjnego jest jednym z największych wyzwań na Mazowszu – mówił Struzik. – To bardzo ambitny projekt, ale takich oczekuje Komisja Europejska. Liczę, że wypracujemy model, w którym połączymy nasze pieniądze i województwo mazowieckie będzie bardzo dobrze zorganizowanym transportowo obszarem. Widzimy jednak, że harmonogramy CPK cały czas się przesuwają. Gwarantuję, że będziemy w permanentnym dialogu.

Niewykluczone też, że będzie można pozyskać środki z UE na budowę tras kolejowych w ramach CPK.

- Przygotowując się do sesji odkryłem, że pojawiają się głosy, że inwestycje szynowe w ramach CPK zostaną zrealizowane w ramach funduszu odbudowy w ramach walki z pandemią COVID-19.  Prawdopodobnie będzie można pozyskać środki z tego źródła, ale urodziło mi się pytanie: czy pozyskiwanie środków dla takiego przedsięwzięcia odbywa się w sposób doraźny? Czy gdyby nie ustanowiono funduszu odbudowy, szukalibyśmy innych źródeł finansowania? -pytał Tomasz Kominek, przewodniczący klubu radnych Polskiego Stronnictwa Ludowego. 

Prezydent Andrzej Nowakowski zapewnił, że ratusz odpowiada na wszystkie pisma jakie dostaje tej sprawie. Wskazał jednak, że cały czas brakuje źródeł finansowania inwestycji. 

- Będziemy to robić wierząc, że jeśli będzie finansowanie, ta inwestycja będzie realizowana. Dobrze, żeby uwzględniła uwagi z samorządu województwa  i każdego powiatowego, gminnego czy tak jak w naszym przypadku Miasta Płocka– mówił prezydent Andrzej Nowakowski. - Będziemy kibicować, wierząc, że ta inwestycja wyjdzie kiedyś poza sferę filmów reklamowych i koncepcji.

Nowakowski przypomniał, że mijają dwa lata od podpisania porozumienia z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, a mimo to druga nitka Wyszogrodzkiej nadal nie powstała.

- Proponowałabym tak bardzo się nie martwić.Wydaje mi się, że były sytuacje w historii, nawet niedalekiej, kiedy dzięki działaniom rządu Zjednoczonej Prawicy udało się zrealizowano tak potrzebną i oczekiwaną inwestycję jak przyłącze gazowe dla lewobrzeżnej części Płocka - skontrowała Wioletta Kulpa, przewodnicząca klubu radnych Prawa i Sprawiedliwości. 

Liderka PiS również nazwała Płock „dziurą komunikacyjną”. Wskazywała, że przedsiębiorcy rozważający inwestycję, patrzą na ten właśnie aspekt, a poza tym Płock się wyludnia.

- Młody człowiek wyjeżdża, bo tam jest praca, studia, ale w konsekwencji chcemy, żeby wrócił. Musi mieć jednak połączenie ze światem – diagnozowała. – Uważam, że to co państwo przedstawili, oczywiście w dość ogólnych zarysach, ale za chwilę się zmaterializuje. Widzę, że strona rządowa bardzo poważnie traktuje tę inwestycję.

- Liczba mieszkańców prawie wszystkich miast w Polsce maleje – wskazał Jaroszewski.

Co robiło CPK przez 2 lata?

Ze słów pytających, w tym także posła Arkadiusza Iwaniaka, dało się wyczuć, że są nieco zawiedzeni brakiem konkretów ze strony przedstawicieli CPK. 

- Szkoda, że kierownictwo CPK nie przyjechało, bo odpowiedzi byłyby bardziej konkretne - mówił poseł Lewicy. - Będzie lotnisko czy nie będzie lotniska? Jak będzie wyglądała współpraca z Modlinem? Deklaruję pomoc parlamentarną, ale potrzebujemy więcej odpowiedzi. Z tego co usłyszeliśmy, perspektywa jest dość mglista. 

Kazimierz Peryt przypomniał, że spółka powstała w 2018 roku, a w pierwszych miesiącach skupiono się na pozyskiwaniu pracowników. Wskazywał też, że prawo na każdym etapie inwestycji wymaga konsultacji społecznych. 

[ZT]25027[/ZT]

- Zidentyfikowaliśmy wstępne możliwe warianty przebiegu linii kolejowych, chcąc jak najwcześniej pozyskać informacje zwrotne o ocenie przez mieszkańców i jednostki samorządu terytorialnego, które warianty są optymalne, a które krytyczne. Pozwoli nam to skrócić etap przygotowania raportu środowiskowego, a w nim 3-4 wariantów, z którego zostanie wybrany 1 wariant inwestycyjny. Dla I grupy inwestycji ma się zakończyć do 2023 roku, a dla Płocka te zadanie mamy zakończyć do końca 2025 roku.

Odniósł się także do kwestii finansowania. 

- Dopiero studium wykonalności i szereg analiz wielokryterialnych pozwoli dokładnie założyć koszty i harmonogram realizacji dalszych etapów: projektowania i realizacji. Ten etap przed nami.

Przyznał, że komponent kolejowy ma być sfinansowany przez Unię Europejską i budżet państwa. 

- Rozumiemy gigantyczną skalę inwestycji, rozumiemy problemy. Nie zmienia to naszej przychylności, ale nie ukrywamy, że wzrasta ilość niepokojących odczuć - zakończył dyskusję Jaroszewski. 

(M.W)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

komentarz (42)

NNNN

15 4

Zobaczę to uwierzę. Na razie mamy Płock- Kutno w godzinę.. 20:21, 29.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jarek nie kłamałJarek nie kłamał

16 12

Naczelnik Jarosław w 2015 mówił, że ma 1,4 biliona zł na inwestycje,
ostatnie doniesienia ze świata pisoekonomii przewidują, że dług publiczny osiągnie do końca 2021 r. skromne 1,5 biliona zł, gdzie w 2015 startowali od sumy osiemset z hakiem miliardów zł. Czego nie rozumiecie, niemożliwe staje się możliwym, niewyobrażalne staje się normalnym?
CPK może nie powstać, byle Horała i spółka przez długie lata brali co miesiąć po czterdzieści parę tys. zł wynagrodzenia za pilnowanie łąki🤣 ( do 2025 mają to jak w banku).
Tylko dlaczego ciemny Płock tą bajkę kupił? 21:15, 29.08.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Z1000Z1000

2 1

Jak to w Polsce "Miś musi być duży"... 13:25, 31.08.2020


Dyrektorka szkołyDyrektorka szkoły

13 15

Prędzej Jarek przejdzie na drugą stronę lustra, niż CPK powstanie? 21:20, 29.08.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

krzyż na drogę  krzyż na drogę

8 4

a niech sobie przechodzi przez to lustro jak najszybciej, nawet jeszcze w tym kwartale 10:16, 30.08.2020


TIRTIR

15 5

Przekop mierzei idzie szybko to i z CPK może się uda. 21:23, 29.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gdzie tu logika?Gdzie tu logika?

9 7

Dojazd do CPK w 25 min a w Płocku jest projekt lotniska ,które będzie kosztować miasto ok.100mln zł.Koszty tej inwestycji : 1. -60ha gruntu X 1mln/ha=60 mln (zakładając 100zł/m2). 2. 20 mln-koszt budowy. 3.-koszty utrzymania,bo rentowne to raczej nie będzie,-nieznane.3.Razem około 80-100 mln kosztów po stronie miasta na dzień dobry.4.Grunty przy lotnisku niesprzedawalne bo nikt rozsądny nie kupi działki przy takim przybytku .Gdyby aeroklub i lotnisko przenieść 10 km od Płocka to 1. Koszt zakupu łąki 10ha x 30zł/m2 =300 tys.zł 2.Koszt pasa trawiastego -około 10 tys.zł 3.Razem około 300-500 tys.zł.Koło Starożreb istnieje zresztą już lądowisko,które na potrzeby aeroklubu byłoby wystarczające. 21:40, 29.08.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

HmmHmm

3 4

O przenoszeniu lotniska myślała już grupa "inwestorów" ok 2012 roku. I to oni kupowali te tereny. Korci cię dalej teren lotniska? Dalej myślisz, że kasę na tym zgarniesz? I wyłazi szydło z worka.. 08:10, 30.08.2020


Logiki cd.Logiki cd.

3 3

Opozycja jest przeciwna budowie.
Terminy budowy dot.Plocka,bardzo....bardzo odległe!
Powstaje proste pytanie.
Ile jeszcze kadencji muszą rządzić Pisiory ,żeby to wszystko stało się realne??? 08:55, 30.08.2020


Pilot Pilot

4 2

Po 1 i najważniejsze lotnisko pod staroźrebami jest prywatne po 2 po co sprzedawali działki wokół lotniska Cnh. A po 3 lotnisko istnieje tam od roku 1940.
Lotniko było poza granicami plocks 09:21, 30.08.2020


stary stary

4 1

Kolejne miliony w beton zamiast w nowy sprzet latajacy!!! Czy tu wszyscy powariowali?? Latac mozna na sprzecie pamietajacym PRL a im pasy betonowe w głowie... 15:02, 30.08.2020


Radna wymiataRadna wymiata

8 7

Po tym jak bezradna Radna stwierdziła, żeby Nowakowski nie martwił się źródłami finansowania CPK, to mnie naprawdę uspokoiła, że CPK nie powstanie.
Ale najbardziej mnie rozbawiło, jak Radna dopytywała się o symboliczny czek od rządu. Ja myślałam dotychczas, że jak się dostaje czek, to tylko wystarczy go zrealizować, czyli zamienić papier wartościowy, na widniejącą na nim sumę pieniędzy. A w pisopaństwie jest inaczej, trzeba po otrzymaniu czeku od rządu najpierw aplikować wniosek, poczekać na jego rozpatrzenie i modlić się, aby został pozytywnie zweryfikowany, a co dalej to nawet ja nie wiem, ale dowiedziałam się, że czek od rządu to nie czek jaki dotychczas znałam. Czego to człowiek na stare lata może się o świecie finansów nauczyć jeszcze dzięki dociekliwej radnej?🤣 21:50, 29.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CPK i Plock.CPK i Plock.

10 8

Policzcie ile macie lat!
Może z Prawnukami do tej " Warsiawy" i....... dojedziecie?
Pisanie aktualnie o CPK to KPINY i kiepskie Żarty!!! 22:14, 29.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ gdzie@ gdzie

2 2

U ciebie tej logiki brak. Grunty są lotniska. Dokładnie ukradzione lotnisku przez miasto. Pas z ogrodzeniem, to dobrze poniżej 10 mln. Ba, miasto ma uniknąć opłat za pozbycie się gruzu z remontów dróg. Więc nie kłam wciskając kit o kosztach porównywalnych ze stadionem.
A, jeszcze koszty utrzymania, to ma przejąć aeroklub.
Nos ci się nie wydłuża??
08:05, 30.08.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

!00 mln za lotnisko !00 mln za lotnisko

1 0

!00mln to koszt szacowany ostrożnie,bo cenę gruntu przyjęto na 100zł/m2 a w rzeczywistości jest wyższa (150zł/m2 ? ). Przyjęto również 60 ha gruntu,podczas gdy w pobliżu miasto ma znaczni więcej gruntów,które staną się po wybudowaniu lotniska niesprzedawalne.Z oświadczeń samych inicjatorów budowy wynika ,że koszt samego pasa przekroczy 15mln zł,więc przyjęto 20 mln zł.Nawet w środowisku lotniczym budowa tego lotniska jest traktowana jako megalomania. 14:55, 30.08.2020


??????

0 0

,,Dokładnie ukradzione lotnisku przez miasto.'-no to są przejęte przez miasto i są własnością miasta .Miasto może je sprzedać bo jest ich właścicielem. 18:46, 30.08.2020


******

0 1

Ciekawe kiedy odezwą się spadkobiercy darczyńców, którzy nieodpłatnie przekazali dużą część terenu na lotnisko. Mają prawo do zwrotu gruntów w przypadku rezygnacji z lotniczego wykorzystania terenu. Miasto sprzedaje nie swoje i zaczyna być ciekawie. Oddać terenu po sprzedaży nie będzie mogło, kasa za teren plus odszkodowanie. Może boleć... 16:37, 31.08.2020


@***@***

0 0

Część terenu już została sprzedana na cele nielotnicze i jakoś nikt nie martwił się o odszkodowanie .Piszesz głupstwa. 19:00, 31.08.2020


PlocensisPlocensis

12 8

Jak prezydent miasta buduje stadion, jestem za. Natomiast wielu mieszkańców myli politykę miasta z polityką państwa. Jak mamy wygrywać duże pieniądze ja w mieście jest ogromny podział. Cierpią płocczanie. Zacznijcie myśleć kodziarze i inni. Nikt wam nie zabrania przed sądem stać. Ale chciałbym, żebyście zrozumieli, że w pewnych sprawach należy być lojalnym wobec mieszkańców Płocka. 08:07, 30.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Violllettta Flama SzViolllettta Flama Sz

4 9

cytat: " Wskazywała, że przedsiębiorcy rozważający inwestycję, patrzą na ten właśnie aspekt, a poza tym Płock się wyludnia."
A skąd ta k. może mieć pojęcie o tym, co rozważa przedsiębiorca zanim podejmie decyzje o inwestycji?
Czy ona w ogóle kiedykolwiek spotkała takiego i miała okazję przepytać go, co on rozważa?

cytat: "- Młody człowiek wyjeżdża, bo tam jest praca, studia, ale w konsekwencji chcemy, żeby wrócił. Musi mieć jednak połączenie ze światem – diagnozowała. "
Lepsze połączenia ze światem ułatwiają rownież WYJAZDY, a jak ktoś myślący wyjedzie i zobaczy, że gdzie indziej da się lepiej żyć, to na ogół nie wraca. Analizowanie, diagnozowanie i w ogóle używanie rozumu to jednak nie jest mocna strona k. Violllettty, tym razem jej "diagnoza" jest chybiona o około 180 stopni.
Lepiej niech ona da już sobie spokój z wszelkim analizowaniem oraz diagnozowaniem ekonomicznym/ społecznym i weźmie się za jakąś uczciwą i prostą robotę, nie wymagającą zbyt wysokiego IQ i kwalifikacji analitycznych np za przebieranie kartofli na sadzeniaki albo wpisywanie w odpowiednich rubrykach ksiąg kwot wydatków i przychodów oraz pilnowanie, żeby po zsumowaniu prawa strona zgadzała się z lewą .
09:24, 30.08.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

chłopiechłopie

2 2

zmień płytę.Już gdy zaczynasz pierwsze słowo wiadomo co powiesz dalej.Nudny jesteś.Zajmij się innymi sprawami których mało kto dotyka bo cuchną.Miej ja,,,,,, i wtedy zobaczymy coś za bohater.No do dzieła rycerzu. 16:10, 30.08.2020


Jak minie jej czasJak minie jej czas

2 2

Zawsze może powrócić do analizy kałuż z żółtą obwódką🤣 17:00, 30.08.2020


REKLAMA

szwejkszwejk

9 9

prędzej kaczyński zostanie gwiadą NBA, (bez)radna viola miss Polski niż powstanie CPK;
konsultacje społeczne to tylko przykrywka, że zarząd (pobierający duże jak na Wolskę pensje) jest do czegokolwiek potrzebny;
obecna władza zachowuje się jak idiota, którego wpuszczono do sklepu z zabawkami - i to chce, i to nęci, i tego by dotknął...na potrzeby propagandowe mają błazna premiera i dwu-żonnego jacusia kurskiego z jego tvpis - nawet gradobicie ogłoszą zaplanonawym sukcesem pzpr...przepraszam..pissu;
za peło był syf...i kamieni kupa, i wydawało się, że gorzej być nie może, a jednak - pis-owscy karierowicze i podobne im zera na wysokich stanowiskach udownili, że może i że nie jest koniec ich możliwości;
podusmowując: CPK nie powstanie, a koszty i odpowiedzialność za straty bedzie przerzucana przez piss na opozycję przez kolejnych 50 lat; 13:18, 30.08.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Diagnoza Diagnoza

3 2

W punkt! 16:51, 30.08.2020


!00 mln za lotnisko !00 mln za lotnisko

8 2

Lotnisko w Płocku będzie kosztować miasto 100mln zł już w fazie inwestycyjnej.To niepodważalne,to matematyka.Koszty utrzymania w swoich obliczeniach pominąłem jako nieznane.Na chwilę obecną aeroklub jest zwolniony z podatku za grunt ,który już użytkuje,nie sądzę więc ,że w przyszłości będzie inaczeji i ,że do miasta wpłyną jakieś pieniądze..Przeniesienie tego lotniska 10 km od Płocka to koszt 500 tys. zł i to też matematyka.Koszt ten można zmniejszyć dzierżawiąc istniejące prywatne lądowisko w Starożrebach a zaoszczędzone środki przeznaczyć na modernizację sprzętu latającego aeroklubu,który pamięta chyba czasy Gomułki i jest już zapewne niebezpieczny.Stadion ma ,przynajmniej teoretycznie, szansę na rentowność ,to lotnisko wg.mnie nigdy. 13:29, 30.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wspolpraca!Wspolpraca!

10 3

Fantastyczna Współpraca tzw. Opozycji.
Co kilka miesięcy " ŚWIEŻY " Towar spływa z W- wy do Plocka.
A mówią, że Żegluga na Wiśle umarła?
* Nie jestem Fanem rzadnej Opcji politycznej . 14:35, 30.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CPK missionCPK mission

7 3

I pomyśleć, że za pilnowanie łąki im po prostu się należy po czterdzieści tys. na miesiąc 17:03, 30.08.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PacanPacan

1 0

A za użytkowanie 84 ha łąki na Kostrogaju aeroklub też nic nie płaci do kasy miejskiej.Lepiej byłoby kozy tam wypasać. 19:25, 01.09.2020


??????

1 2

,,Dokładnie ukradzione lotnisku przez miasto.'-no to są przejęte przez miasto i są własnością miasta .Miasto może je sprzedać bo jest ich właścicielem. 18:27, 30.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zaniedbany Płock Zaniedbany Płock

11 1

Obudzili się ? Kiedyś ktoś mnie zapytał : macie taki ładny dworzec a jesteście kompletną dziurą komunikacyjną, jak radzą sobie z tym problemem młodzi ? To pytania do zarządzających od lat.
18:52, 30.08.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

nie patrząnie patrzą

6 1

Zarządzający proponują budowę lotniska za ok.100mln zł z miejskiej kasy jako antidotum na dziurę komunikacyjną.Koszt powietrznej taxi do Gdańska to 5000 EURO netto w jedną stronę.Młodzi wolą więc wyjechać i szukać normalności.A Płock jest rzeczywiście zaniedbany.Bylem ostatnio w Sandomierzu.Porównanie to masakra dla Płocka. 19:07, 30.08.2020


MicMic

1 5

Kiedy? Odpowiadam: kiedy w Płocku rządy obejmie PiS. Wtedy się pieniążki znajdą. Wraz z dodatkowymi posadkami dla rodziny i przyjaciół. 09:27, 31.08.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

przecież PiSprzecież PiS

2 2

już rządził w Płocku przez cale 8 latb (2002- 2008). Ile pieniędzy dostał wtedy Płock?
Jeszcze dzisiaj spłacane są kredyty zaciągnięte w czasie PiSdzielskich rządów. 10:54, 31.08.2020


@Mic@Mic

6 0

Jeśli będzie się realizować absurdalne inwestycje typu lotnisko za 100mln zł dla garstki elit a ludzi skazywać na picie zatrutej wody to zmiana ekipy rządzącej będzie szybko.Przypominam,że PiS stracił wladzę budując zaledwie molo wdłuż rzeki.Może sensowniej byłoby pobudować ujęcia wody,które uniezależniły by Plock od korzystania z wiecznie zatrutej Wisly? 10:19, 31.08.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

do @Micdo @Mic

1 3

przeciez nikt nie zmusza cie do picia wody prosto z Wisły - o wiele wygodniejsze i bezpieczne jest picie zdrowej wody dostarczanej przez Wodociągi Płockie. Przechodzi ona pełny cykl uzdatniana według nowoczesnej technologii i jest badana przynajmniej 3 razy dziennie na zgodność z PN. 11:01, 31.08.2020


@do @Mic@do @Mic

1 0

To sarkazm? Jeśli nie to masz jak w banku,że nastąpi zmiana ekipy.Zdrowie100tys. ludzi zestawiasz ze 100 mln zł wyrzuconymi dla zapewnienia rozrywki garstki osób? 12:00, 31.08.2020


@***@***

0 1

Część terenu już została sprzedana na cele nielotnicze i jakoś nikt nie martwił się o odszkodowanie .Piszesz głupstwa. 18:57, 31.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

makmak

4 0

PO liczy na wskrzeszenie połączenia dróg 62 z 60 - a przecież projekt przewidywał 2-wu pasmówkę od wiaduktu na rondzie dzwon przez Boryszewo aż do Brochocinka gdzie obie trasy by się łączyły -- ale po wygranej PO przyjeto wersję dla leniuchów -- pewnie też z obawy że jak Nowakoski przegra I turę to sukces pójdzie w gwizdek 10:47, 01.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

PlocczaninPlocczanin

2 2

Płock się wyludnia? To kto kupuje na pniu coraz droższe mieszkania?! 15:41, 01.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ja1980Ja1980

3 0

Prawda jest taja,że to CPK to jedyna szansa dka Płocka. Choć realizacja wydaje się wątpliwa. Od lat nie ma żadnej inwestycji w Płocku i nowych miejsc pracy. Nowakowski czy Struzik w tym najważniejszym temacie nie potrafią nic zrobić. Jest za to obwodnica jednopasmowa, remonty dróg ktore sa w kazdym miescie w Polsce i budowa stadionu za krocie🤣 22:11, 15.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AngeloWAngeloW

2 0

Komunikacja to podstawa ...zamiast walczyć o obwodnice ,autostradę ...kolej ....centrum polski ....dziura z molem ...Ludzie uciekają bo nie ma tu pracy ...i nie będzie ..Jaka poważna firma tu powstanie jak nie ma porządnych dróg komunikacyjnych ...a kolej ...centrum i brak linii elektrycznej do Sierpca ....jak stary most padnie ...to koniec kolei ....dawno powinien być nowy most kolejowy ....i tory za miastem a nie przez centrum... 22:25, 15.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Eliza1999Eliza1999

1 0

Przecież to wielka ściema PiS 16:16, 18.09.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA