Zamknij
REKLAMA

Nie Radom, a Płock stolicą nowego Mazowsza? Wiceminister jest za

20:14, 24.07.2020 | M.S
Skomentuj Fot. FB Jacka Ozdoby
REKLAMA

Województwo mazowieckie na razie jest podzielone statystycznie, ale jest plan, by podzielić je także administracyjnie. Jakie miasto zostałoby stolicą? Jacek Ozdoba, poseł i wiceminister klimatu, nie ma wątpliwości - Płock!

Województwo mazowieckie jest póki co podzielone statystycznie, ale niewykluczone, że niebawem będzie też podzielone administracyjnie. Jak pisaliśmy w czwartek, temat podziału Mazowsza wraca co kilka lat, głównie przy okazji wyborów. Województwo mazowieckie jest najbogatsze w kraju, ale głównie dzięki Warszawie i powiatom ościennym. 

Jak podkreślał w kampanii do parlamentu Europejskiego w 2019 r. Adam Bielan, Warszawa z "obwarzankiem" to statystycznie 152% PKB średniej unijnej, podczas gdy reszta województwa to zaledwie niespełna 60%. Mniej zamożne regiony mogą liczyć na większe pieniądze z unijnej kasy, ale Warszawa zawyżała wskaźniki reszty. Trzeba jeszcze udowodnić, że ta reszta rzeczywiście jest biedniejsza.  

Od stycznia 2018 r. województwo mazowieckie jest statystycznie podzielone na dwa osobne obszary statystyczne, w Unii Europejskiej nazywane NUTS 2. Warszawa i 9 okolicznych powiatów to jeden, a pozostała część województwa to drugi. Ale rząd chciałby podzielić województwo administracyjnie jeszcze w tym roku, bo w 2021 r. rusza kolejna perspektywa unijna, do której trzeba zgłosić 17, a nie 16 województw. Sejm miałby się zebrać na specjalnym posiedzeniu jeszcze w sierpniu, a jesienią mieszkańców Mazowsza czekałyby wybory władz sejmików. 

Ostry sprzeciw dla pomysłu podziału województwa deklaruje od dawna Adam Struzik z PSL, marszałek województwa mazowieckiego. Uważa, że ten plan jest nie tylko niezgodny z polskim i europejskim prawem, ale przede wszystkim stoi w absolutnej sprzeczności z konstytucją.

Gdyby plan PiS się powiódł, jakie miasto miałoby uzyskać m.in. wielki prestiż i zostać stolicą Mazowsza? Przed reformą stolicami województw były Radom, Płock, Ciechanów, Siedlce i Ostrołęka. W piątkowe popołudnie na FB posła z okręgu płocko-ciechanowskiego i wiceministra klimatu Jacka Ozdoby pojawił się ciekawy wpis.

- W gronie Zjednoczonej Prawicy musimy rozpocząć wspólną dyskusję o stolicy Mazowsza. Warto wspomnieć, że fakty historyczne przemawiają za Płockiem. To dawna stolica Mazowsza i Polski. Stołeczne Książęce Miasto Płock stolicą Mazowsza - napisał Jacek Ozdoba.

Zobaczymy, jakie ma poparcie wśród osób, decydujących o kształcie przyszłego Mazowsza. Pewne jest, że nie odpuści choćby Radom. 

- Marzymy oczywiście o powrocie do Radomia statusu miasta wojewódzkiego, ale też pamiętajmy o tym, że jeszcze ważniejszy jest sposób podziału pieniędzy w naszym województwie, a więc zadbanie o to, aby ziemia radomska uzyskała jak największą formę wsparcia dla dalszego rozwoju - mówił dla Radia Radom Andrzej Kosztowniak, poseł PiS.

Ciekawa będzie także reakcja mieszkańców mniejszych miast i miejscowości na Mazowszu wobec planów podziału, do tej pory zdecydowana większość osób była przeciw takiemu pomysłowi.
 

(M.S)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA

komentarz (65)

CzarekCzarek

72 6

Jeżeli taki podział się odbędzie to chyba jest oczywiste że każdy Płocczanin będzie za tym żeby Płock został nową stolicą Mazowsza. Radom to część krainy historycznej Małopolski i z Mazowszem nie ma nic wspólnego. Tylko że Radom ma Suskiego który jest jednym z najważniejszych polityków prawa sprawiedliwości i nielicznych z którym zdaniem Jarosław Kaczyński się liczy 20:31, 24.07.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

ZibiderZibider

21 4

Suski załatwił dla Radomia lotnisko (żeby było bliżej do ciepłych krajów...), załatwi i województwo - dla siebie.... 00:14, 25.07.2020


Zenek Zenek

13 23

Ja oczywiście jestem z Płocka i bynajmniej tak nie uważam.
Moim zdaniem np Gostynin jest bardziej predestynowany do roli stolicy i siedziby władz woj. mazowieckiego, np z tego powodu że leży blisko stacji węzłowej Kutno, blisko autostrady, ma obwodnicę, itp, itd, zwłaszcza itd .
Gostynin jest bardzo mazowiecki, jest taki do szpiku kości.
Ozdobne bajki Ozdoby to gra na mocarstwowych ambicjach i megalomańskich aspiracjach lokalnych płockich patriotów . To jest bełtanie we łbach gawiedzi i próba kreowania sie na orędownika spraw płockich. Brakuje jeszcze głosów popracia ze strony poważnych osobistości operetkowych takich jak Violletta Flama Sz., lokalny senator, eks minister i eks prezes oraz obecny prezes z Pcima.
09:52, 25.07.2020


Don Pedro  Don Pedro

13 4

Tylko Płock stolicą Mazowsza 15:37, 25.07.2020


NaNa

40 39

stolicę Mazowsza proponuję Radziwie ! 20:34, 24.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Popieram!!!Popieram!!!

16 20

Kaczyński urzędowałby na Górce, komuniści na Zielonej, PSL na Strażackiej, a Wałęsa na Stoczniowej. PO się nie wpuści - a kysz!!! 21:36, 24.07.2020


DixonDixon

53 27

Bujać to my a nie nas. Ozdoba -nie rób z nas idiotów. Przestań drwić z Płocczan. Decyzja zapadnie na Nowogrodzkiej A Ty najwyżej dostaniesz przekaz dnia. Nieprawda? 20:36, 24.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxx

79 13

Oczywiście że Płock. Naturalne. 20:37, 24.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ProponujęProponuję

18 55

przenieść Płock do kujawsko-pomorskiego, Ciechanów z Ostrołęką do warmińsko-mazurskiego lub podlaskiego, Siedlce do lubelskiego, a Radom do świętokrzyskiego. Skończą się pisowskie zakusy na stanowiska - chodzi o wyeliminowanie konkurentów z PSL . 20:49, 24.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

proponowatorproponowator

12 3

proponuję żebyś już więcej nie proponował 13:18, 25.07.2020


NutaNuta

28 23

Wczoraj Pan Terlecki powiedzial że przystawki Gowina i Ziobro mogą sobie tylko pogadać i jasno powiedział kto w zjednoczonej prawicy rzadzi. Więc Pan ozdoba może obiecywać sobie gruszki na wierzbie. 21:09, 24.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DezerterDezerter

30 11

Radom jest dużo większy ale Płock nie jest bez szans. 21:31, 24.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KoniuKoniu

9 3

Ale Płock odprowadza 4 razy więcej pieniędzy z tytułu CIT do budżetu województwa i historycznie jest stolicą Mazowsza, a Radom to Małopolska. 22:25, 25.07.2020


Płock otrzymującPłock otrzymując

15 23

dostęp do morza, byłby stolicą mazowiecko-kujawsko-pomorskiego. 21:39, 24.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PrzecieżPrzecież

35 14

Przecież AN nic w tej sprawie nie zrobi.
Najwyżej nakręci wideobloga! 21:57, 24.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

bynajmniej bynajmniej

17 4

AN ma w tej sprawie tyle do gadania i zrobienia, co w tej sprawie może zrobić pomocnik asystenta mojego drugiego ogrodnika . 10:14, 25.07.2020


Nowe województwo Nowe województwo

23 18

Jeżeli powstanie Nowe województwo to powinno mieć dwie siedziby: w jednym mieście siedziba Sejmiku, w drugim siedziba władz wojewódzkich. Analogicznie jak Bydgoszcz i Toruń oraz Gorzów i Zielona Góra. 22:06, 24.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jak przeniosą...Jak przeniosą...

6 19

... stolicę do Płocka, to Legia będzie grała u nas? Ciekawe czy stadion zdążą wybudować? 22:25, 24.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ja też Ja też

19 6

Ja też jestem za 🙂 22:47, 24.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

.,..,.

9 45

Jedynie Siedlce nadają się na stolicę województwa a nie wyludniający się Radom czy Płock. 23:58, 24.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

michau michau

11 25

Tylko moskwa jako stolica i wladimir putin jako jedyny sluszny przywodca .. 07:05, 25.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RadziwiakRadziwiak

29 14

Bardzo dobrze- nie chcę być z warszawiakami w jednym województwie. Oni są ku........mi . 08:42, 25.07.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

.-..-.

1 3

a ty burakiem :) 11:39, 26.07.2020


DixonDixon

1 4

Przenieś się do Kutna. Będziesz z ku . . . . mi z Łodzi. 12:04, 26.07.2020


CynikCynik

26 12

Zalety Płocka jako stolicy województwa:
dobry dojazd drogowy.
dobry dojazd koleją,
dobra komunikacja lotnicza,
duże poparcie w aktualnych władzach.
To tak główne zalety...
I takie mamy szanse, niestety.
Obiecywanie, to tylko cyniczna gra polityków. 09:53, 25.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AcAc

27 15

Plock na pozostanie Stolicą Woj.mazowieckiego nie ma najmniejszych szans...!
Jedynie możliwy jest wariant bydgosko/ toruński.
Lobby radomskie jest znacznie silniejsze niż *%#)!& niejakiego Ozdoby! 10:00, 25.07.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Ograniczeni.Ograniczeni.

8 3

Wiem że los wam nie postąpił IQ.
Na kolorach jak widać, znacie się?
Uzasadnić swój pkt.widzenia ,to już dla Was problem!!!
Jeszcze pytanie:
Dlaczego wg .was podczas kampanii do Plocka,nie zawitał Duda i Morawiecki?
Śmiało " INTELEKTUALISCI. 11:05, 25.07.2020


Cenzorzy z Portalu.Cenzorzy z Portalu.

4 0

Pier-- ni - czyc,to: kłamać, opowiadać bajki,plesc androny,plesc od rzeczy itd,itp.
Więc o co wam chodzi? 21:02, 25.07.2020


Bardzo Bardzo

31 8

Dobrze jedyny dobry pomysł na rozwój Plocka. Bez tego Plock będzie dużą wsią. Endriu ma gdzieś Płock i mieszkańców dba o swoje interesy. Miasto komuny bez przyszlosci w układzie zamknietym. 10:55, 25.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

regionalistaregionalista

35 7

Wzywam 15 osobową grupę PIS aby nie zdradzili znowu J.Kaczyńskiego i Prezydenta Polski A.Dudy i uczynili cokolwiek aby powstało województwo płockie. Pora, żebyście w końcu uczynili.... cokolwiek dla Płocka. 11:17, 25.07.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PopieramPopieram

6 3

Ale pamiętaj,że Pisiory są msciwi.
Kara za LYSEGO i Struzika będzie na pewno. 11:35, 25.07.2020


Mściwy Mściwy

15 9

To endriu pogrąży mieszkańców z ul Żyznej. Jemu nie zależy żeby plock był stolicą Mazowsza. Czas rozwalić płocką klikę plock rządzi się swoimi prawami w układzie zamknietym. 12:13, 25.07.2020


regionalistaregionalista

32 10

W PŁOCKU w URZĘDZIE WOJ. MAZOWIECKIEGO wyrzucono do piwnicy Portret Gen. Z. PADLEWSKIEGO rozstrzelanego przez Rosjan. Wstawiono L. Kaczyńskiego. PADLEWSKI ODPADEM. NIE UŻYWANY W POLSCE.
przedruk z "wpolityce".
Nasi pisowcy z Płocka .......trzymają się mocno...... kogo czego , jak chińczyki....

Byłem gościem ŚP. Prezydenta L.Kaczyńskiego. Dobry i Szlachetny...
Na pewno nie pozwoliłby na takie barbarzyństwo.
Dalej Światli ...pomiatają Poszanowaniem ŚP. Ostatnim wojewodą płockim. Zbędny jak gen. Z.Padlewski. 13:01, 25.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Don PedroDon Pedro

29 2

Tylko Płock stolicą Mazowsza . 15:36, 25.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PedroPedro

12 2

Powiedz mi dlaczego Łysy i jego Ekipa nie walczy o Plock?
W wypowiedziach są jednoznacznie za obecnym układem!!! 17:00, 25.07.2020


Płock Płock

31 6

Był jest i będzie komunistycznym miastem i endriu mysli że tak będzie zawsze. Ale czas na zmniany Płock ma szansę na rozwój. 19:08, 25.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MelaniaMelania

3 4

Płock nie jest komunistycznym miastem - proponuję wizytę do odpowiedniego specjalisty. Wolę obecne (choć niedoskonałe) władze niż zakłamanych katolików z PiS, którzy otrzymują unieważnienie małżeństwa mając troje dzieci lub jak lokalnie żyją w związkach nieformalnych, a siedzą w pierwszych rzędach w kościele i zgrywają pierwszych sprawiedliwych i pouczają o moralności. Co za obłuda, jak oni mogą patrzeć na siebie w lusterku. 07:52, 27.07.2020


MateuszMateusz

25 6

No i co ..... my chcemy innego prezydenta Płocka....... No i co .......
I *%#)!& .......... zostaje niechciany A.N. !!!!!!!!!!!!!!!! A bardzo bardzo pragniemy innego !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Prosimy my Plocczanie o godnego kontrkandydata !!!!!!!!!! Inaczej pójdziemy głęboko w dół....... powoli schodzimy na dno !!!!!!!!!!!!! 21:11, 25.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pff hehPff heh

17 7

Stolica do której ciężko dojechać i samochodem - brak nawet drogi ekspresowej jak i kolei. Zaścianek i po ludziach widać ze prowincja disco polo na głównym deptaku, a imprezy podmiejskie to wielkie wydarzenie dla mieszkańców. Myśle ze jest teraz dobrze jak dziś bo jak chce jechać do przyszłej stolicy polecam wsiąść w pociąg i od razu zmieni zdanie... 10:57, 26.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

michau michau

5 11

A nie lepiej polezec nic nie robic i pomarzyc ...lezec i marzyc ,na co komu problemy ...na co komu stolice problemy wydatki i kupa roboty tak to gdzies sie nazapierdalaja a stolica i tak bedzie mazowsza 😂 10:57, 26.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pioterpioter

6 7

ja pie.... to teraz podatki orlenowskie będą zasilały tych z Radomia. Ja pie... 14:23, 26.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

michaumichau

2 2

Podatki orlenowskie splyna tam gdzie jest siedziba firmy 16:22, 26.07.2020


andziejekandziejek

6 8

JAK STOLICA MAZOWSZA TO TYLKO I WYLACZNIE NOWE RUMUNKI !! 18:33, 26.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

liczymyliczymy

10 5

na płocki PiS i Wojciecha Jasińskiego 21:50, 26.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MikeMike

11 2

Jak bardzo ludzie z Warszawy płaczą na tym, że teraz nowe województwo mazowieckie będzie bez nich bardzo biedne, Bez stolicy wytwarza tylko 13% PKB. Zależy jak się liczy, ale faktem jest że będzie średnim województwem ze średnim PKB. A jak tamte średnie (biedne) województwa się rozwijają? Jak są rozwinięte miasta wojewódzkie w tych biednych województwach? Niestety warszawa płacze bo nie będzie mogła doić pieniędzy z biednego województwa, najbardziej płacze marszałek struzik, ale przecież będzie mógł dalej robić karierę w Warszawie, dla której bardzo się zasłużył. 01:32, 27.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

plocczaninplocczanin

8 6

ozdóbka robaczku malutki, nie jestes od myslenia 06:48, 27.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kogo tokogo to

2 1

zgadzam sie sie, ozdoba jest malo waznym ministrem, ktory dostal stołek w zw.z rozdaniem partyjnym, druga sprawa - ze startowal z plocka nie znaczy ze sie przejmuje naszym miastem, kierwinski nastepny- jak widze typa w tv , od razu przełączam.Podsumowując- ozdoba bedzie robil to co przyjdzie z nowogrodzkiej. 06:06, 28.07.2020


Mój nickMój nick

7 14

I to jest metoda postępowania PiS (dziel i rządź) i nasz durny naród, który się na to nabiera. Problemu nierównego podziału środków UE w ogóle nie ma, od czasu podziału statystycznego województwa.
"Prowincjonalna" część obecnego woj. mazowieckiego obecnie stanowi osobną jednostkę, niezależną od Warszawy, w zakresie podziału środków. Chodzi wyłącznie o stołki i synekury dla kolejnych rodzin "Szumowskich". Teraz w Radomiu, Płocku i może innych miastach pisowcy będą opowiadać bajki, jak to się akurat temu miastu należy stolica, a miejscowe głupki będą się tym zachwycać i marzyć o jakimś wyimaginowanym prestiżu, jakby cokolwiek dla nich miało to zmienić. Nic się nie zmieni, poza wymianą dokumentów, szyldów urzędów i pieczątek za które trzeba będzie w końcu zapłacić, oraz kolejną rzeszą urzędników i flotą limuzyn. Zejdźcie na ziemię. Jeśli zaś chodzi o meritum, czy Radom, czy Płock, to o ile na Nowogrodzkiej nie zapadną inne decyzje, to patrząc na to realnie to oczywiście stolicą zostanie Radom - dwa razy większy pod względem ludności, z promowanym przez PiS lotniskiem, drogą S7, siedzibą Polskiej Grupy Zbrojeniowej, Komendy Wojewódzkiej Policji. Ewentualne względy historyczne nie odgrywają tu żadnej roli. 06:58, 27.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PlocensisPlocensis

9 3

Ja jeszcze raz upominam wszystkich nie Płocczan. Nie wymądrzajcie się bo nie jesteście stąd. Pobieracie pieniądze z płockich miejsc pracy i nie potrzebujemy Waszej opinii. Wasza ocena jest bardzo krzywdząca dla tego miasta. Jak odnosicie profity to chociaż z uwagi na to co Wam miasto daje zamilczcie.
Dla Płocka to jedna z największych szans na wyjście z tej stagnacji.
Gdzie jest nasz prezydent miasta. Przecież to on najbardziej powinien lobbować. To nie czas na politykę. Niech Pan będzie wreszcie mężczyzną, to chociaż partyjni koledzy Pana docenią.
Panem struzikiem nie ma co się martwić. Jego kariera polityczna umarła wraz z jego poglądami. Ten pan stał sie marszałkiem stolicy. O Płocku zapomniał.
Panie prezydencie niech Pan zabierze głos niezależny. Jest Pan prezydentem miasta o wiekowej historii.
Niech Pan pokaże, że jest Pan prezydentem Płocczan. Tu chodzi o przyszłość wielu młodych ludzi i ludzi związanych z tym miastem. To nowe miejsca pracy, poprzez przeniesienie części urzędów. To nowe inwestycje. Budżet miasta wzrośnie. 07:53, 27.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PlocensisPlocensis

8 1

Teraz jest również na pokazanie co znaczy płocki PIS. 07:54, 27.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PlocensisPlocensis

9 1

Do niewtajemniczonych jest jeszcze wojewódzki budżet do którego orlen również wpłaca. Więc tak jak pisałem wcześniej wszyscy Plocczanie obojętnie jakiej opcji powinni być za miastem wojewódzkim. To dla naszego i naszych dzieci dobra wspólnego. 07:58, 27.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HenioHenio

8 5

Haha dobre sobie, Płock stolica. Dziura komunikacyjna, brak dróg dojazdowych do miasta oraz brak jakiegokolwiek połączenia kolejowego. Fajnie by było ale szanse marne. 09:30, 27.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nick tymczasowynick tymczasowy

6 6

Kabaret... przecież Płock ma zerowe (no prawie) szanse wygrać z Radomiem ewentualną walkę o stolicę województwa. Wielkim sukcesem byłoby coś na kształt lubuskiego (Zielona Góra i Gorzów Wlkp). Przestańcie mieszać ludziom w głowach. To jest nierealne, tym bardziej kiedy spojrzy się ilu ważnych posłów PiS jest z Radomia i jak istotne jest to dla nich miasto. Pewnie cały ten podział wziął się głównie z troski o Radom.
Szkoda czasu na ten temat kompletnie, mało to jest innych? 10:19, 27.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dixondixon

7 9

patrioci lokalni spod znaku socjalistycznego PiSu tylko się nie posikajcie z wrażenia. Balon w postaci podziału województwa to tylko zagrywka waszego guru z centrali. Chodzi o dociśnięcie zielonych ludzików, żeby zdobyć większości w senacie lub starcie ich w politycznej mapy Polski. A bulkowsko-bodzanowsko-płońskie piaski interesują go tyle co zeszłoroczny śnieg. Jeśli nawet zdecyduje się na tę zawieruchę to może dostaniemy sejmik a stolica województwa i tak będzie w Radomiu. Włączyć myślenie - mniej TVP Info. 14:12, 27.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PlocensisPlocensis

4 4

To jest moment na który czekali mieszkańcy Płocka. Prezydent miasta Płocka powinien się spotkać z prezydentem miasta Radomia. 19:57, 27.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Plocensis Plocensis

7 2

Panie prezydencie niech Pan się wyzwoli z budki. 19:58, 27.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PlocensisPlocensis

4 1

Teraz będzie można zobaczy jakiego prezydenta miasto potrzebuje. To jest jedyną szansa, na zwiększenie możliwości dla mieszkańców. Chodzi o nowe inwestycje dodatkowe środki z Unii Europejskiej i inne. Zmniejszenie różnic między Płockiem a Warszawa(I tak prawie nie możliwe) Takie miasta jak Białystok nas prześcignęły.Bezrobocie niższe, drogi ekspresowe, kolej szybką. A kiedyś to taki Białystok czy rzeszow o poziomie naszego miasta mogły pomarzyć. Można pojechać zobaczyć, jak ktoś nie wierzy. Tu już nie chodzi o marszałka struzika. Nie jest mi go żal. Taka drogę wybrał. Niech sobie żyje ale daleko od Płocka i Gabina. 20:16, 27.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

hehehehe

0 0

Rzeszów, ok... Jest wiele takich przykładów, ale... Białystok?! Kiedy nas Białystok prześcignął? Gdzieś w XVIII wieku? :D 12:54, 30.07.2020


QudlaczQudlacz

5 1

Pan Ozdoba mówi to, co lokalny polityk mówić musi, ale jak obserwuję wypowiedzi innych polityków Zjednoczonej Prawicy to małe na to szanse widzę. A szkoda, bo Płock jak mało które miasto potrzebuje bodźców rozwojowych. 12:41, 28.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WwWw

4 1

Już niejaki Fogiel się wypowiedział!
Pokazuje to jaki ten Ozdoba jest CIENIAS....!! 13:59, 28.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

IwonakaIwonaka

1 0

Pan Poseł Fogiel jest z Radomia !!!! 22:54, 28.07.2020


nikiemnikiem

2 3

Bodzanów! 14:43, 28.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

co za cymbały glosowco za cymbały glosow

0 1

zastanawiam się 17:04, 28.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Iwona2131Iwona2131

2 5

Tylko Radom stolicą nowego województwa. Dzięki posłom i senatorom z Radomia będzie podział, więc Płock nie ma szans na stolicę. Radom to prawie 220 tysięcy mieszkańców, budują Nowe Lotnisko , zbrojeniówka itp. Może Płock ma trochę więcej kasy z podatków i lepszą historię ale nie ma szans na stolicę. Radom utworzy w Płocku odpowiednie delegatury żeby mieszkańcy tego miasta nie musieli tyle kilometrów jeździć do Radomia. Brawo PiS, my mieszkańcy ziemi Radomskiej dziękujemy naszym posłom i senatorom za wkład w podział. Brawo PiS !!!! 22:52, 28.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PlocensisPlocensis

0 0

Drogi w białymstoku, olsztynie, rzeszów, lublin 07:46, 03.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA