Reklama

Płockie liceum w rankingu szkół kompetencji przyszłości

Opublikowano:
Autor:

Płockie liceum w rankingu szkół kompetencji przyszłości - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Kultura Płocka Małachowianka została umieszczona w nietypowym rankingu 150 szkół ponadgimnazjalnych z całego kraju. Pod uwagę wzięto pracę w zespole czy takie umiejętności, jak zarządzanie projektem i autoprezentacja.

Płocka Małachowianka została umieszczona w nietypowym rankingu 150 szkół ponadgimnazjalnych z całego kraju. Pod uwagę wzięto pracę w zespole czy takie umiejętności, jak zarządzanie projektem i autoprezentacja.

Czy ktoś jeszcze kojarzy sympatycznego zielonego stwora z rogami w postaci maskotki, który wraz z uczniami był obecny na spotkaniach „Nie taki biznes straszny”? Projekt wymyślili uczniowie Małachowianki w ramach olimpiady „Zwolnieni z Teorii”, do której sami się zgłosili.

[ZT]11873[/ZT]

W olimpiadzie organizowanej przez Fundację Social Wolves w roku szkolnym 2015/2016 wzięło udział ponad 11 tys. uczniów z 1 tys. 109 szkół ponadgimnazjalnych. Ukończono 506 projektów, które miały uzbroić uczniów w tzw. kompetencje przyszłości, umiejętności przydatne na rynku pracy bądź przy założeniu własnej firmy. Kapituła składająca się z ludzie ze świata biznesu, z mediów i organizacji społecznych najlepszym przyznała w nagrodę Złote i Srebrne Wilki. 

[ZT]12274[/ZT]

Właśnie opublikowano ranking przygotowany przez Fundację Social Wolves. Wybrano w nim 150 najlepszych szkół ponadgimnazjalnych spośród tych, które startowały w olimpiadzie. Nasze liceum uplasowało się na 18. pozycji. Lepsze od Malachowianki okazały się szkoły w Lubinie, Elblągu, Starogardzie Gdańskim, Poznaniu, Gorzowie Wielkopolskim, Warszawie, Świdniku, Bielsko-Białej, Toruniu, Lublinie, Suwałkach czy w Ostrowcu Świętokrzyskim.

Impulsem do powstania rankingu były dane z 2015 roku. - Pomimo wieloletniej edukacji wciąż co piąta osoba w Polsce poniżej 25 roku życia nie mogła znaleźć zatrudnienia – wyjaśnia wiceprezes zarządu Social Wolves, Marcin Bruszewski. Jego zdaniem w systemie edukacji kładzie się nadmierny nacisk na wiedzę, a za mały na zdobycie praktycznych umiejętności, a bez tego młodzi ludzie mają problemy ze zdobyciem pierwszej posady.

Przy sporządzaniu wyników rankingu wzięto pod uwagę zestaw kryteriów. Co zatem liczyło się najmocniej? Liczba uczniów szkoły, którzy ukończyli swój projekt społeczny (zostali finalistami interdyscyplinarnej olimpiady) oraz jakość ich pracy. Punkty można było zdobyć przykładowo za liczbę osób, które skorzystały z projektu, za odpowiednie rozplanowanie przedsięwzięcia, pozyskanie partnerów do współpracy i finansowania pomysłu, nawet za wzmianki medialne. 

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE