Od kilku dni ZUS miga dla niesłyszących klientów - wszystko dzięki nowemu urządzeniu, które tłumaczy rozmowę na język migowy.
Jak poinformowała Barbara Smardzewska-Czmiel, rzeczniczka płockiego ZUS-u, w oddziale obsługi klienta wyznaczono specjalne stanowisko dysponujące możliwością połączenia z wykwalifikowanym pracownikiem Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS. Będzie on prowadził rozmowę z niepełnosprawnym klientem za pośrednictwem komputerowego programu do wideokonferencji przy jednoczesnej bezpośredniej łączności z pracownikiem z Płocka.
Aby skorzystać z wideotłumacza, niesłyszący powinni na biletomacie wyznaczającym kolejkę wybrać symbol „ucha”. Ci, którzy mają swój profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS, mogą również wcześniej umówić wizytę z usługą wideotłumaczenia.
Rzeczniczka przypomina, że w płockim ZUS-ie od 2006 r. zatrudniona jest osoba posługująca się językiem migowym. Wideotłumacz będzie dla niej wsparciem w rozmowach z klientami.