Praca Pawła została nagrodzona w specjalnym konkursie uczniów i szkół uczestniczących w zajęciach programu „Lekcja Chemii”. Organizatorem konkursu był płocki Orlen. Trzech laureatów otrzymało laptopy, a siedem wyróżnionych osób - aparaty fotograficzne, oprócz tego każda ze szkół otrzyma czek na wyposażenie sali chemicznej (szkoła laureata 10 tys. zł, szkoła wyróżnionego ucznia - 2 tys. zł).
„Lekcja Chemii” to autorski projekt koncernu. Polegał on na przeprowadzeniu pokazowej 45 minutowej multimedialnej lekcji w oparciu o specjalnie przygotowane materiały: prezentację multimedialną, której bohaterem jest rówieśnik gimnazjalistów o imieniu Petro, który prowadzi uczniów przez intrygujący świat ropy naftowej, pokazując jej pochodzenie, znaczenie i wykorzystanie w codziennym życiu, doświadczenie chemiczne obrazujące proces destylacji frakcyjnej, prezentujące w jaki sposób przerabiana jest ropa naftowa oraz próbki i materiały wizualizacyjne, czyli przykładowe przedmioty codziennego użytku wyprodukowane przy użyciu ropy naftowej lub jej pochodnych.
Projekt objął całą Polskę i prowadzony był w ponad 500 szkołach gimnazjalnych, objął ponad 22 tys. uczniów. Towarzyszył mu międzyszkolny konkurs pt. „Stacja paliw XXII wieku”. Uczestnikami mogli być uczniowie ze szkół zaproszonych do udziału w programie „Lekcja chemii”. Zadaniem było przedstawienie wizji stacji przyszłości w dowolnej formie - rysunek, makieta, kolaż, tekst, prezentacja multimedialna, każda technika była dopuszczalna. Na konkurs wpłynęło aż ponad 440 prac.