Reklama

Reklama

Znika znana sieć sklepów. Zamiast żółtych szyldów będą czerwone

Opublikowano: pt, 26 lip 2019 14:10
Autor:

Znika znana sieć sklepów. Zamiast żółtych szyldów będą czerwone - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Na przejęcie sklepów należących do sieci Piotr i Paweł wyraził zgodę Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Tym samym UOKiK zatwierdził transakcję, do której doszło pod koniec maja. Działająca na polskim rynku marka Piotr i Paweł została wówczas wykupiona przez holenderską firmę Spar Group Ltd.

Reklama

Na przejęcie sklepów należących do sieci Piotr i Paweł wyraził zgodę Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Tym samym UOKiK zatwierdził transakcję, do której doszło pod koniec maja. Działająca na polskim rynku marka Piotr i Paweł została wówczas wykupiona przez holenderską firmę Spar Group Ltd.

Piotr i Paweł od dłuższego czasu szukał inwestora. Z początku zawarto umowę z TFI Capital Partners, co nie zakończyło poszukiwań. Ostatecznie pod koniec kwietnia podpisano list intencyjny w sprawie przejęcia udziałów między TFI Capital Partners a Spar Group, 30 maja podpisano zaś umowę w tej sprawie. Grupa handlowa Spar na świecie ma ponad 13 tys. placówek w 48 krajach.

W Polsce funkcjonują już sklepy pod marką Spar. Toczy się spór o własność licencji Spar w Polsce między Spar Polska a Spar International. Z kolei Spar Group podkreśla, że ostateczna decyzja odnosząca się do kwestii własności licencji Spar w Polsce może zostać podjęta wyłącznie przez sądy holenderskie. - Ze względu na to, że rozprawa wstępna w Holandii zakończyła się decyzją na korzyść Spar International, jesteśmy przekonani, że ostateczna decyzja definitywnie określi nasz status jako jedynego posiadacza licencji na Spar w Polsce" - oświadczyła spółka. Tym samym, kiedy już spór zostanie rozstrzygnięty, a zgoda UOKiK już jest pewna i wszystkie przejęte sklepy staną się częścią sieci Spar, klienci powinni być gotowi na zmiany. Grupa Spar przystąpi do tzw. rebrandingu - wówczas żółte szyldy delikatesów zastąpią czerwone z nazwą marek Spar (Spar bądź Eurospar). Proces zmiany marki może potrwać kilka miesięcy, z kolei inwestycje w poszczególnych sklepach mogą zająć nawet 5 lat. Przypomnijmy, że już wcześniej dziennik "Rzeczpospolita" informował, że nie przewiduje się zamknięcia kolejnych sklepów sieci Piotr i Paweł oraz dodatkowych zwolnień wśród pracowników. Plany rozwoju przewidują m.in. rozbudowę oferty o marki własne i korzystanie z modelu franczyzowego, co oznacza poszukiwanie partnerów zainteresowanych handlem artykułami spożywczymi w takich wariantach, jak Spar Express, średniej wielkości Spar, Eurospar i największy – Interspar.

Pierwszy sklep pod szyldem Piotr i Paweł o powierzchni 60 metrów kwadratowych powstał w 1990 r. w Poznaniu, a już w 1991 r. otworzono pierwszy supermarket. Od 2000 r. "Piotr i Paweł" zyskał sklepy poza Poznaniem. W Płocku obecnie pod tą marką działają trzy.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (6)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.