Etykieta produktu to najważniejszy element, na który konsumenci zwracają uwagę podczas zakupu towaru. To właśnie na etykiecie znajdują się informacje dotyczące asortymentu. W zależności od rodzaju produktu, etykieta powinna zawierać inne dane, warto jednak wiedzieć co na pewno musi się na niej znaleźć.
Etykiety produktów spożywczych
Oczywiście podstawowym elementem etykiety jest nazwa produktu oraz informacja o procesie produkcji, któremu został poddany np. pomidory w kostkach. Na opakowaniu musi również widnieć nazwa i adres producenta lub importera. Niektóre produkty, szczególnie miód i warzywa powinny zawierać dane o kraju pochodzenia. Dla konsumentów ważne jest także, by etykieta zawierała datę ważności produktu lub minimalną datę jego trwałości. Oczywiście, niezbędna jest informacja o formach przechowywania asortymentu oraz skład produktu. Dla wielu konsumentów ten ostatni element jest najistotniejszą informacją na opakowaniu. Etykieta powinna zawierać składniki stanowiące zawartość produktu w kolejności malejącej oraz informacje o substancjach dodatkowych takich jak: konserwanty i barwniki. Idąc za trendem zdrowego stylu życia, wiele firm wprowadziło produktu fit. Warto wiedzieć, że zgodnie z dyrektywą UE, produkty spożywcze zawierające mniej niż 3g tłuszczu na 100g i 5g cukru na 100g, mogą być definiowane jako niskotłuszczowe i niskocukrowe czyli light. Sformułowanie fit niekoniecznie oznacza produkty o obniżonej zawartości tłuszczów czy cukrów, co nierzadko wprowadza konsumentów w błąd.
Jak przygotować etykietę?
Trzeba pamiętać, że etykieta to nie tylko garść suchych informacji. Pełni ona również rolę reklamową. Odpowiednio przygotowany projekt graficzny zachęca konsumentów do zakupu towaru. Poza tym, umieszczanie loga i charakterystycznych elementów na etykiecie sprawia, że produkt zapada w pamięć. Tworzy się w ten sposób świadomość marki oraz zwiększa się jej rozpoznawalność. Etykieta jest doskonałym nośnikiem reklamowym, ale nie można umieszczać na niej informacji wprowadzających użytkownika w błąd. Bardzo istotna jest odpowiednie znakowanie opakowań. Do przygotowania profesjonalnych etykiet służą etykieciarki przemysłowe lub drukarki przemysłowe. Najwyższej jakości sprzęt dostępny jest na: https://coleman.pl/drukarki-etykiet-cab. Pozwala on na tworzenie czytelnych nadruków i kodów kreskowych. Etykiety mogą być drukowane na kartonach, folii, materiałach papierowych i ciągłych. Poza tym, dają one możliwość drukowania dwustronnie i w dwóch kolorach.
Sposób prezentowania informacji – klucz do budowania świadomości marki
Informacje zawarte na etykiecie powinny być prezentowane w jasny i czytelny sposób. Oczywiście etykiety powinny być wykonane w rodzimym języku. Zgodnie z unijnym rozporządzeniem, czcionka użyta do prezentacji danych na etykiecie powinna mieć nie mniej niż 12mm. Poza odpowiednią prezentacją graficzną, etykieta powinna mieć najwyższej jakości druk. Znakowanie laserowe pozwala na tworzenie grafiki o żywych i mocnych kolorach.