Reklama

Zarząd Exdrobu odpowiada na zarzuty pracowników

Opublikowano:
Autor:

Zarząd Exdrobu odpowiada na zarzuty pracowników - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Pod koniec marca pracę w Kutnowskich Zakładach Drobiarskich „Exdrob” SA straciło prawie 100 osób. Część z nich została z dnia na dzień bez środków do życia, a pracownicy płockiego oddziału firmy żalą się, że do dziś nie otrzymali wynagrodzeń za ostatni miesiąc. Co na to zarząd firmy?

Pod koniec marca pracę w Kutnowskich Zakładach Drobiarskich „Exdrob” SA straciło prawie 100 osób. Część z nich została z dnia na dzień bez środków do życia, a pracownicy płockiego oddziału firmy żalą się, że do dziś nie otrzymali wynagrodzeń za ostatni miesiąc. Co na to zarząd firmy?

Wobec Kutnowskich Zakładów Drobiarskich „Exdrob” SA 7 grudnia 2017 roku zostało otwarte postępowanie sanacyjne. Zgodnie z planem restrukturyzacyjnym spółka wstrzymuje, bądź likwiduje działalność w nierentownych zakładach i placówkach. Sytuację finansową firmy miały poprawić zwolnienia grupowe, które dotknęły również pracowników zakładu produkcyjnego w Płocku. 

Zarząd firmy zapewnia, iż w tej sprawie zostało zawarte stosowne porozumienie ze Związkami Zawodowymi. Pracowników płockiego oddziału interesuje jednak, kiedy na ich kontach pojawią się zaległe pieniądze.

[ZT]18881[/ZT]

- Po sporządzeniu niezbędnej dokumentacji dnia 12.04.2018 roku został złożony wniosek do Marszałka Województwa Łódzkiego o wypłatę świadczeń z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (FGŚP) z tytułu niezaspokojonych roszczeń pracowniczych - poinformowała nas Anna Łapaj, dyrektor biura zarządu.

Byli pracownicy płockiego oddziału firmy w tej chwili zostali bez środków do życia. Brak wypłat za marzec, odwlekane odprawy, wybiórczo przekazywane środki z Funduszu Socjalnego to tylko niektóre zarzuty wobec zarządu Exdrobu. Pracownicy zgodnie twierdzą, że w tym zakresie nie padły żadne wyjaśnienia, a kontakt z firmą jest utrudniony. O zaległe należności zapytaliśmy zarząd firmy.

- W trakcie rozpoznawania wniosku przez Wojewódzki Urząd Pracy dostaliśmy informację o konieczności uzupełnienia wniosku, co zostanie wykonane w dniu dzisiejszym tj. 27.04.2018 roku - poinformowała Anna Łapaj. - Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku przez FGŚP i przekazaniu środków na konto bankowe spółki, niezwłocznie przekaże je ona na konta bankowe byłych pracowników. W przypadku uzyskania decyzji odmownej dla wypłaty całości lub części świadczeń przez FGŚP, świadczenia niefinansowane przez FGŚP zostaną wypłacone ze środków własnych spółki.

Jak poinformowała nas Anna Łapaj wyjątek stanowią tu wypłaty za tzw. wczasy pod gruszą.

- Z uwagi na moment powstania prawa do tego świadczenia, podlegają one pod odrębne przepisy prawa restrukturyzacyjnego - zauważyła Anna Łapaj.

Zarząd firmy zapewnił, że wszelkie informacje i wyjaśnienia w tym zakresie byli pracownicy mogą uzyskać osobiście w siedzibie spółki w Kutnie ul. Mickiewicza 108 lub kierując pod ten adres pismo.

O pomocy prawnej zapewnił wczoraj prezydent Płocka, Andrzej Nowakowski. O rozwoju sprawy będziemy informować.

[ZT]18892[/ZT]

 

 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE