Pod wybranymi sklepami sieci Biedronka w całym kraju pojawiły się płatne parkingi. Jeden funkcjonuje także w Płocku, a za brak biletu parkingowego możemy zapłacić mandat.
W Płocku znajduje się 10 sklepów Biedronka, a jedyny, płatny parking tej sieci zlokalizowany jest przy ul. Czwartaków 9, o czym informuje stosowna tablica.
- Miejsca te zawsze posiadają minimalny gwarantowany okres bezpłatnego postoju (w przypadku parkingu w Płocku są to dwie godziny) dostosowany do średniego czasu dokonywania zakupów w danej lokalizacji - wyjaśnia Barbara Tokarz, menedżer ds. relacji zewnętrznych w Jeronimo Martins Polska S.A. - Ich celem jest zapewnienie możliwości postoju naszym zmotoryzowanym klientom w lokalizacjach o dużym natężeniu ruchu i niewielkiej liczbie ogólnodostępnych miejsc postojowych.
Jak zaznacza Barbara Tokarz, decyzja o wprowadzeniu płatnych parkingów wynika najczęściej z obserwacji samych klientów zgłaszających uwagi dotyczące braku miejsca do parkowania.
- Po wprowadzeniu takiego rozwiązania wielokrotnie odnotowywaliśmy pozytywne sygnały od zadowolonych klientów, mogących swobodnie zrobić zakupy, bez konieczności szukania miejsca parkingowego - mówi Barbara Tokarz. - Podobnie jest w przypadku parkingu przy ul. Czwartaków w Płocku.
Płatnymi parkingami przy sklepach Biedronka zarządza kilka firm wyspecjalizowanych w tym obszarze. Ich działania reguluje umowa podpisana z Jeronimo Martins Polska, która płaci za świadczone usługi i nie uzyskuje z tego tytułu żadnych przychodów.
- Z naszej weryfikacji wynika, że mandaty wystawiane są najczęściej zaraz po wprowadzeniu płatnego parkingu, jednak są one praktycznie zawsze rozpatrywane na korzyść klienta, jeśli przedstawi on paragon stanowiący dowód zakupów w sklepie naszej sieci - dodaje Barbara Tokarz.
Klientom przypominamy, że do bezpłatnego parkowania upoważnia bilet pobrany wcześniej w obecnym na parkingu parkomacie, który należy umieścić za przednią szybą, w widocznym miejscu.
Ewentualne reklamacje można składać do zarządzającego parkingiem lub do Biura Obsługi Klienta sieci Biedronka dostępnego przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, pod numerem tel. 800 080 010 lub (22) 205 33 00, a także mailowo na adres: bok@biedronka.eu.