Zmieniają się władze w mieście i w kraju, a sytuacja komunikacyjna w mieście nad Wisłą ani drgnie. Mamienie S10 i szprychami CPK trwa w najlepsze, a mieszkańcy miasta i okolicy wciąż jeżdżą po ok. 2 godziny astronomiczne 100 km do stolicy.
Orlen w Płocku. I nic z tego nie wynika
Nic nie zmienia sytuacja, że w Płocku znajduje się największa firma w Europie Środkowo - Wschodniej, czyli Orlen.
Płock, choć pod względem wielkości jest trzecim miastem województwa po Warszawie i Radomiu, dysponuje skromniutką liczbą połączeń ze stolicą.
Obecnie bezpośrednie pociągi do Warszawy ruszają z Płocka w dni robocze jedynie o 5:17 i 6:10, Ten pierwszy dociera do Warszawy Zachodniej po 112 minutach, a drugi - po 120 minutach.
W kierunku Płocka pociągi z Warszawy w dni robocze odjeżdżają tylko o 16:29 (w Płocku jest o 18:39) i i 17:29 (na miejscu o 19:32).
Płock - Warszawa. Przybędzie połączeń
- Planowana jest jednak poprawa oferty przewozowej między tymi miastami. Projekt wchodzącego w życie w grudniu 2025 r. rozkładu jazdy Kolei Mazowieckich zakłada uruchomienie dodatkowych połączeń bezpośrednich, które umożliwią wyjazd z Płocka także po południu i wieczorem, natomiast z Warszawy także rano i wieczorem - wylicza wydawnictwo "Z biegiem szyn".
Z Płocka kolej ma ruszać o 5:11 (codziennie), 6:11 (poniedziałek - sobota, 15:11 (poniedziałek - piątek), 17:11 (sobota i niedziela) i 19:11 (bez soboty). To już 3-4 kursy dziennie.
Z kolei z Warszawy Centralnej do Płocka pociągi mają ruszać o 7:31 (poniedziałek - piątek), 8:55 (sobota i niedziela), 16:30 (bez soboty), 17:30 (bez soboty) i 19:31 (codziennie).
Dodajmy dla porównania, że Koleje Mazowieckie na trasie Warszawa – Radom mają już sześć składów dziennie, a najszybszy z nich pokonuje 100-kilometrowy odcinek z Radomia Głównego do Warszawy Zachodniej w 1 godz. 4 min.
Komentarze (0)