Dwa odrębne przetargi mają zostać ogłoszone niebawem, bo w połowie stycznia.
Przypomnijmy, już w 2015 r. kierowcy nie mieli łatwo z racji rozkopania głównych ulic w centrum i sporymi utrudnieniami dla kierowców. Prace toczyły się na ul. 1 Maja, co miało być testem,w jaki sposób odpowiednio skoordynować prace przy kolejnych remontach w następnych latach. Już wówczas w Ratuszu dobrze zdawali sobie sprawę, że są granice wytrzymałości kierowców, a ci musieli się wykazywać cierpliwością czy to przy remoncie m.in. ul. Otolińskiej, Targowej, Kostrogaju albo ostatnio ul. Łukasiewicza. Jednocześnie zapowiadano kolejne inwestycje, w tym dalszy rozdział kanalizacji wiążący się z pracami w ziemi.
Obecny rok może okazać się ponownie bardzo trudny dla kierowców za sprawą przetargów, które mają zostać opublikowane w połowie stycznia. Jeden z nich - na przebudowę al. Kilińskiego - ogłosi Miejski Zarząd Dróg.
- Zakończy się wyłonieniem wykonawcy na przełomie kwietnia i maja, aby w maju już prowadzić pracę. Roboty MZD planuje prowadzić do końca czerwca 2020 roku - poinformował Hubert Woźniak z zespołu medialnego w płockim Ratuszu.
Wszystko wynika z pozyskanych środków z Unii Europejskiej na projekt "Rozwój zrównoważonej mobilności miejskiej na terenie miasta Płocka", obejmujący przebudowę al. Kilińskiego, budowę nowego wiaduktu wiodącego w stronę zoo i parkingu (a także zakup niskopodłogowych autobusów). W przypadku al. Kilińskiego prace mają dotyczyć położenia nowych chodników, budowy drogi rowerowej, zainstalowania oszczędnego oświetlenia i przebudowy skrzyżowań na całej długości alei. Stary wiadukt nad torami, tuż przy wejściu do zoo, wreszcie zastąpi nowy. Stary z racji stanu technicznego zostanie rozebrany, natomiast nowy powstanie na wysokości parkingu dla autobusów. Ponadto w sąsiedztwie zoo zaplanowano budowę parkingu typu "parkuj i jedź" na 123 pojazdy, w tym sześć miejsc będzie dla osób niepełnosprawnych i sześć dla autobusów.
Drug przetarg jest w gestii Wodociągów Płockich. Miejska spółka zamierza w połowie stycznia ogłosić postępowanie na wyłonienie wykonawcy przebudowy ul. Tysiąclecia (wraz z rozdziałem kanalizacji ogólnospławnej na sanitarną i deszczową). Wstępnie zastosowano podobny harmonogram czasowy czyli wykonawcę poznamy w kwietniu bądź w maju, tak aby w maju już mogły ruszyć prace. Woźniak dopowiada: - Ulica Tysiąclecia musi być przejezdna do końca roku. Ponieważ grudzień jest miesiącem, w którym nie wszystkie prace można wykonać, co dotyczy chociażby posiania trawy czy wymalowania pasów, wykonawca niektóre kosmetyczne roboty może wykonywać jeszcze wiosną 2020 roku.