Reklama

Reklama

W centrum montują poduszki na jezdni. Trzeba będzie zwolnić

Opublikowano: 22 listopada 2016 14:16
Autor:

W centrum montują poduszki na jezdni. Trzeba będzie zwolnić - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Miejski Zarząd Dróg rozpoczął montaż kocich oczek i poduszek berlińskich w rejonie kilku skrzyżowań w centrum. Obowiązuje nowa organizacja ruchu wprowadzająca ograniczenie prędkości do 30 km/h. Kierowcy już spowalniają jazdę.

Reklama

Miejski Zarząd Dróg rozpoczął montaż kocich oczek i poduszek berlińskich w rejonie kilku skrzyżowań w centrum. Obowiązuje nowa organizacja ruchu wprowadzająca ograniczenie prędkości do 30 km/h. Kierowcy już spowalniają jazdę. 

Miejski Zarząd Dróg montuje progi wyspowe, zwane także „poduszkami berlińskimi”, oraz punktowe odblaskowe znaczniki, czyli tzw. „kocie oczka”, w rejonie skrzyżowań ul. Sienkiewicza i Gradowskiego, Sienkiewicza i Misjonarskiej, Kolegialnej i Misjonarskiej oraz Kolegialnej i Gradowskiego. Zgodnie z wprowadzoną nową organizacją ruchu w rejonie tych skrzyżowań obowiązuje prędkość do 30 km/h, o czym informują znaki. - Nowe oznakowanie ułatwi poruszanie się po skrzyżowaniach i zapobiegnie niebezpiecznym manewrom kierujących, a także wymusi dostosowanie prędkości pojazdów do prędkości bezpiecznej – tłumaczą w Ratuszu. 

Taka poduszka berlińska, jako rodzaj progu wyspowego, powinna ograniczyć prędkość samochodu, nie zakłócając jednocześnie ruchu pozostałym użytkownikom drogi. W zespole medialnym Ratusza wyjaśniają, jak to się odbywa. - Próg jest na tyle wąski by rowerzyści mogli przejechać z jego prawej strony, a autobusy mogły przejechać nad nim nie najeżdżając żadnym z kół. Próg jest jednak na tyle szeroki, aby samochody osobowe musiały na niego najechać kołami przynajmniej z jednej strony pojazdu. Tego typu progi wyspowe nazywane są „poduszkami berlińskimi ponieważ po raz pierwszy zastosowano je w Berlinie, gdzie na blisko 70% ulic obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h.

Poduszek berlińskich używa się w strefach ograniczenia prędkości, na drogach wewnątrzosiedlowych lub w bezpośrednim sąsiedztwie szkół i przedszkoli. Ze względu na swoje parametry są często stosowane na ulicach, po których poruszają się autobusy komunikacji miejskiej.

Część oznakowania poziomego wykonano już w październiku. Wówczas pojawiły się linie separacji na poszczególnych pasach jezdni w ul. Sienkiewicza i Kolegialnej oraz oznakowanie kierunkowe na poszczególnych pasach. Jeszcze w wakacje zadbano o doświetlenie przejść dla pieszych w tej części miasta w trakcie realizacji programu „Jasno i bezpiecznie”.

 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (29)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.