Mundurowi z płockiej komendy przestrzegają: okres przedświąteczny, pośpiech, roztargnienie i wzmożone zakupy mogą uśpić naszą czujność. Należy uważać na oszustów, zwłaszcza podczas wykonywania transakcji mobilnych i wszelkich próśb o dokonanie takiej płatności przez znajomego.
- Uważajmy podczas zakupów. Zanim przekażesz komukolwiek kod płatności mobilnej lub potwierdzisz transakcję upewnij się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się oszust - apeluje sierż. szt. Monika Jakubowska z Komendy Miejskiej Policji w Płocku. - Nie powinniśmy udostępniać kodów płatności mobilnych czy też wykonywać transakcji bez potwierdzenia płatności oraz wcześniejszej weryfikacji.
Policjanci podpowiadają co zrobić, aby nie paść ofiarą oszusta:
- stosować dwuskładnikowe uwierzytelnienie swoich kont społecznościowych, bo wtedy o wiele trudniej je przejąć i zalogowanie się, wymaga potwierdzenia poprzez SMS,
- bezwzględnie potwierdzać tożsamość „znajomych”, którzy piszą do nas przez komunikatory internetowe — najlepiej dzwoniąc bezpośrednio do takiej osoby. Wykonanie połączenia zajmie zaledwie kilka chwil, ale zyskamy potwierdzenie, że to nasz znajomy rzeczywiście potrzebuje pomocy i jemu przekazujemy pieniądze,
- sprawdź dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej, ponieważ oszust nie wypłaci pieniędzy, wykorzystując kod, dopóki nie potwierdzimy transakcji w naszym telefonie,
- zawsze chroń swój telefon, a szczególnie PIN do aplikacji mobilnej banku.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.