Po raz drugi udało nam się wraz płockim fotografikiem Markiem Konarskim i galerią Mazovia sprowadzić do Płocka słynną wystawę fotografii prasowej Grand Press Photo. Lada chwila blisko 150 najlepszych zdjęć prasowych ubiegłego roku będziecie mogli zobaczyć w Mazovii.
Najważniejsze fotografie prasowe 2012 roku przyjadą do Płocka już po raz drugi. Pierwszy raz udało się pokazać płocczanom tę wyjątkową ekspozycję w zeszłym roku, z inicjatywy szefa naszego portalu oraz płockiego fotografika Marka Konarskiego, którego zdjęcie z pogrzebu pary prezydenckiej na Wawelu znalazło się w finale prestiżowego konkursu Grand Press Photo. Pomysł z wystawą spodobał się galerii Mazovia i udało się ją sprowadzić do Płocka. W tym roku znów połączyliśmy siły i znów zdjęcia najważniejszych polskich fotoreporterów zawitają do Mazovii.
Wernisaż wystawy zaplanowano 27 stycznia, a wraz z nim sporo fotograficznych i niefotograficznych atrakcji. Będą między innymi sesje fotograficzne z modelkami, konkursy, rozmowy o technikach fotografowania i kulisach pracy fotografa. Na scenie wystąpi wokalistka Sharie Delva.
Przypomnijmy: konkurs Grand Press Photo organizowany jest przez miesięcznik „Press” już od ośmiu lat. Jak podają organizatorzy, w tej edycji zgłoszono 3,5 tys. prac w pięciu kategoriach: Wydarzenia, Życie codzienne, Ludzie, Sport, Przyroda. Jury konkursowemu przewodniczyła Jodi Bieber, fotoreporterka z Republiki Południowej Afryki, zwyciężczyni World Press Photo 2011 za wstrząsające zdjęcie 18-letniej Afganki Aishy, której za karę za ucieczkę z domu mąż obciął uszy i nos. Poza nią w jury zasiedli także m.in. Chris Niedenthal, a także Filip Ćwik (fotoreporter Neewsweek Polska), Maciej Nabrdalik (VII Photo), Andrej Reiser (przewodniczący jury największego konkursu fotograficznego w Czechach Czech Press Photo), Tomasz Wierzejski (FotoNova).
Patronami miejskimi wystawy Grand Press Photo 2012 są Portal Płock, Marek Konarski i Mazovia, a producentem agencja MEvents Dariusz Mosakowski. Patronatem honorowym objęły ją władze miasta, powiatu i województwa oraz Fotoklub Rzeczpospolitej Polskiej, a partnerami medialnymi zostały Gazeta Wyborcza i Katolickie Radio Płock.
Czytaj też: Klęczałem na bruku 23 minuty