Dzięki temu ciężkie składy kolejowe mają zostać wyprowadzone z centrum Płocka. Na razie nie ma informacji o terminie wykonania prac i ich koszcie.
– Wykonawca zakończył prace nad drugą fazą studium wykonalności, w którym przedstawiono cztery warianty przebiegu obwodnicy na odcinku Płock-Radziwie – Płock-Trzepowo – mówi Anna Znajewska-Pawluk z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, cytowana przez rynek-kolejowy.pl.
Dodała, że ostatecznie (po analizie kosztów i korzyści) zarekomendowana została budowa nowego odcinka po zachodniej stronie Płocka.
Jak już pisaliśmy w październiku br., kolej prowadzi rozmowy z przedstawicielami Płocka, Orlenu i gminy Stara Biała, by ostateczny wariant zadowolił wszystkie zainteresowane strony.
Przebudowa układu torowego w Płocku i okolicy została uzgodniona ze spółką Centralny Port Komunikacyjny.
Dodajmy, że nowe tory, które powstaną pomiędzy Kutnem a towarową stacją Płock-Trzepowo, zostaną zelektryfikowane. Natomiast odcinek od Płocka - Trzepowa do Sierpca nie jest planowany do elektryfikacji.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.