Reklama

Reklama

To szkoła inna niż wszystkie. Nauczyciele zachowują się inaczej

Opublikowano: 10 października 2017 13:22
Autor:

To szkoła inna niż wszystkie. Nauczyciele zachowują się inaczej - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Szkoła to jedno z najważniejszych miejsc w życiu każdego człowieka. To tutaj dzieci spędzają mnóstwo czasu na zdobywaniu wiedzy i kształtowaniu postaw społecznych. Istnieją jednak takie, które zasadniczo różnią się od standardowych placówek.

Reklama

Szkoła to jedno z najważniejszych miejsc w życiu każdego człowieka. To tutaj dzieci spędzają mnóstwo czasu na zdobywaniu wiedzy i kształtowaniu postaw społecznych. Istnieją jednak takie, które zasadniczo różnią się od standardowych placówek. 

Tradycyjna szkoła to przede wszystkim hierarchia. W klasie rządzi nauczyciel, który najpierw stara się wpoić wiedzę swoim podopiecznym, a potem sprawdza postępy. Zupełnie inaczej wygląda to w szkole EduMontessori w Płocku, gdzie np. nie ma podziału na klasy według rocznika, nauczyciel nie jest podającym, a raczej podążającym za dziecięcą ciekawością, jest mentorem i drogowskazem, zaś współzawodnictwo zastępuje współpraca. Dzieci i dorośli uczą się komunikować w duchu porozumienia bez przemocy.   

- Rozpoczęliśmy starania, aby cały zespół nauczycielski przeszedł warsztaty rozwojowe w kierunku komunikacji opartej na empatii - tłumaczy pani Donata Sulikowska, dyrektor szkoły. - Nauczyciele i pracownicy naszego przedszkola i szkoły rozpoczynają również uczestnictwo w cyklicznych warsztatach umiejętności i kompetencji wychowawczych wg koncepcji duńskiego pedagoga i terapeuty rodzinnego Jesper Julla.

W szkole EduMontessori dzieci mają możliwość zaspokojenia nie tylko potrzeby uczenia się, wyzwań czy osiągnięć,  ale również empatii, wspólnoty i innych potrzeb związanych z byciem w grupie. Dzieci uczą się, jak zatroszczyć się o własne granice, jak je komunikować w sposób jasny i odważny.

Szkoła Montessori to wyjątkowe miejsce także dlatego, że współtworzą je dzieci. Najmłodsi w pewnym stopniu mogą sami zdecydować, jak będzie wyglądała ich przestrzeń szkolna, np. poprzez zagospodarowanie ogródka według własnego uznania. Ważnym aspektem budowania więzi z dziećmi jest też zasada wzajemnego zaufania, nie tylko poprzez nauczanie. W nowym budynku, który już jest prawie gotowy na przyjęcie uczniów, w klasach nie będzie monitoringu, a kamery zamontowano tylko na korytarzach. Szkoła pomieści znacznie więcej  dzieci niż dotychczas, a nowa przestrzeń szkolna przy ul. Górnej będzie funkcjonować już od grudnia. 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (1)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.