Potwierdziły się nasze informacje za Pulsem Biznesu sprzed dwóch tygodni. Chodzi o finansowe wsparcie reprezentacji Polski a także obu najwyższych lig siatkarskich w kraju (PlusLiga, PlusLiga Kobiet). W PZPS głównym gościem będzie prezes koncernu, obecni będą także Mirosław Przedpełski - prezes PZPS, Zygmunt Solorz-Żak - prezes Polkomtela, operatora sieci Plus, który wspiera reprezentacje i jest sponsorem tytularnym rozgrywek ligowych oraz Artur Popko - Prezes Zarządu Profesjonalnej Ligi Piłki Siatkowej.
Podczas konferencji zostanie podpisany list intencyjny dotyczący współpracy w zakresie sponsoringu. Z całej zabawy „wychodzi” (lub zmniejsza swoje zaangażowanie) Polkomtel, a pałęczkę przejmie płocki potentat paliwowy. Mówi się, że w grę wchodzi kwota około 10 mln zł rocznie. W ubiegłym roku Orlen zarobił ok. 1,3 mld zł netto.
Koncern bardzo mocno reklamuje się poprzez sport. Jest właścicielem m.in. zespołu wyścigowego Verva Racing Team i zespołu rajdów terenowych Orlen Team, sponsor wielu polskich sportowców (m.in. lekkoatletów - Tomasza Majewskiego, Anity Włodarczyk, Piotr Małachowskiego). Ale sponsoring w auta i motocykle kosztuje krocie, a przełożenie na rozpoznawalność marki jest mizerne. Co innego wejście w siatkówkę – miliony kibiców w Polsce, pełne hale, nieporównywalnie większa kultura widowni w porównaniu choćby z futbolem.
Warto zauważyć, że Orlen w siatkówce już jest, ale plażowej. To główny sponsor wielkiej imprezy w Starych Jabłonkach koło Ostródy. Co roku jest tam przy hotelu Anders wielki World Tour w siatkówce plażowej, oglądany przez niemal tydzień przez ok. 100 tys. widzów, w tym wielu płocczan.
W Płocku Orlen sponsoruje piłkarzy ręcznych. Siatkówka w tym mieście też jest - żeński klub Volley Płock (bez seniorek) oraz siatkarze-amatorzy, grający głównie na piasku. Ale nie mają żadnego związku z koncernem.