Reklama

Targi dla wymagających odbiorców

Opublikowano: czw, 11 lip 2013 19:37
Autor:

Targi dla wymagających odbiorców - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Około 20 firm i instytucji związanych z kulturą niezależną zaprezentuje się podczas tegorocznej edycji Targów Muzycznych Audioriver.

Około 20 firm i instytucji związanych z kulturą niezależną zaprezentuje się podczas tegorocznej edycji Targów Muzycznych Audioriver.

Festiwal świata niezależnego Audioriver to impreza nie ograniczająca się wyłącznie do wieczorno-nocnych koncertów. 26-27 lipca na Starym Rynku pojawią się przedstawiciele organizacji działających na polskiej scenie muzyki alternatywnej. Wszystkiemu przygrywać będzie muzyka z Independent Market Stage.

Targi są najważniejszym pozakoncertowym punktem programu Audioriver. Stary Rynek 26 i 27 lipca zamieni się w forum wymiany informacji, kontaktów i pasji. Zaprezentują się tam firmy, których podstawę działalności stanowi pojmowana szeroko działalność muzyczna. Będą to wytwórnie, agencje bookingowe i media, organizatorzy festiwali, eventów i właściele klubów.

Nieważna jest wielkość firmy. Nie ma znaczenia styl muzyczny preferowany przez firmę, ani jej wielkość. Musi jedynie funkcjonować poza mainstreamem i promować interesujące zjawiska alternatywne. – To już czwarta edycja tego pionierskiego przedsięwzięcia. Otrzymaliśmy dziesiątki zgłoszeń – komentuje rzecznik prasowy Audioriver, Łukasz Napora. – Połowa wystawców to organizacje, które już się u nas wystawiały. Ale sporą grupę stanowią również debiutanci. To dowodzi, że obecność na naszych targach daje wymierne korzyści. I że wciąż poszerza się grono zainteresowanych.


Jednym z debiutantów jest Akademia Managerów Muzycznych – pierwsza szkoła o takim profilu w naszym kraju. Za pioniera w swej działalności uchodzi także Iron Media, wydawca „Rynku Muzycznego” czyli magazynu poświęconego sektorowi muzycznemu. Na targach w Płocku pojawi się po raz pierwszy reaktywowany niedawno Prozak 2.0, słynny klub z Krakowa oraz współpracująca z nim agencja House Brand PR.

Wśród polskich wytwórni, które zapowiedziały swój udział w płockich targach, jest mięrzy innymi Osterdam Records, której znakiem firmowym jest muzyka taneczna i eksperymentalna, a także White Widow Brand, wydająca brzmienia deep, garage i house. Requiem Records działa już prawie 20 lat, skupiając się ostatnio na odnawianiu produkcji muzycznych z lat 1970-2000.

Stałym elementem targów muzycznych Audioriver jest obecność organizatorów innych festiwali i eventów. W tym roku zaprezentuje się Instytucja Kultury Katowice – Miasto Ogrodów, czyli twórca Katowice Street Art Festival, JazzArt Festival oraz Międzynarodowego Festiwalu Filmowego ARS Independent. W planach jest także prezentacja cyklu bydgoskich wydarzeń kulturalnych, Letniego Prania Mózgu oraz płockiego Stowarzyszenia Inicjatyw Twórczych Uhuru Culture.

Na targach będzie można kupić ciekawą płytę, t-shirt, lub przetestować sprzęt muzyczny. Wszystko dzięki kolejnemu debiotantowi – poznańskiemu sklepowi Vinylgate oraz producentowi głośników Divoom.

Pozostali wystawcy to firmy i organizacje, które na Targach Muzycznych pojawili się już co najmniej raz: Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, Good Music Productions, lubiszTo!, Music Extremer, Rec.Out, Original Source Up To Date, Side One oraz Vinylex.pl.

Targi Muzyczne Audioriver odbędą się w piątek 26 lipca w godzinach 16-20 w sobotę 10-20. Odwiedzinom stoisk towarzyszyć będzie muzyka z Independent Market Stage, na której wystąpią Eltron John, Juniore b2b Conradq, Seb Skalski, Leon, Adam Bekett oraz zwycięzcy konkursu Muzzo.pl. Wstęp na Targi jest darmowy.

Fot. Tomasz Miecznik/Portal Płock

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE