reklama

Rozbudowa drogi wylotowej na Warszawę. Przetarg jest, ale...

Opublikowano:
Autor:

Rozbudowa drogi wylotowej na Warszawę. Przetarg jest, ale... - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościCo dalej z drugą nitką ul. Wyszogrodzkiej? Wydawało się, że pójdzie już stosunkowo łatwo, kiedy 25 maja 2018 r. doszło do podpisania porozumienia między gminą miasto Płock a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, w sprawie współpracy przy realizacji inwestycji pn. ,,Przebudowa ulicy Wyszogrodzkiej w ciągu drogi krajowej nr 62 na odcinku od ulicy Armii Krajowej do granicy miasta Płocka”.

Co dalej z drugą nitką ul. Wyszogrodzkiej? Wydawało się, że pójdzie już stosunkowo łatwo, kiedy 25 maja 2018 r. doszło do podpisania porozumienia między gminą miasto Płock a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, w sprawie współpracy przy realizacji inwestycji pn. ,,Przebudowa ulicy Wyszogrodzkiej w ciągu drogi krajowej nr 62 na odcinku od ulicy Armii Krajowej do granicy miasta Płocka”.

Aby uniknąć korków na ul. Wyszogrodzkiej - na wylotówce w kierunku Warszawy - zaplanowano poszerzenie trasy. Przypomnijmy, że podpisano porozumienie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. Część na terenie Płocka miała zostać zrealizowana w ramach projektu przebudowy całego odcinka drogi krajowej nr 62 z Płocka do Wyszogrodu. Rozpoczęcie prac budowlanych planowano na koniec 2020 r., ich zakończenie w 2022 r. Poinformowano, że prace obejmą następujący zakres:

1. odcinek od ulicy Armii Krajowej do drogowego obiektu inżynierskiego przekroczenia rz. Rosicy w Płocku wraz z obiektem w Płocku - Zakres I,

2. odcinek od drogowego obiektu inżynierskiego przekroczenia rz. Rosicy do skrzyżowania ul. Wyszogrodzkiej z ul. Harcerską w Płocku (wraz ze skrzyżowaniem) - Zakres II realizowany w formule: aktualizuj i buduj,

3. odcinek od skrzyżowania ul. Wyszogrodzkiej z ul. Harcerską do granicy Miasta (Zakres III), realizowany w formule: koncepcja – decyzja środowiskowa - projektuj i buduj.

Najpierw przewidziano powstanie programu funkcjonalno-użytkowego, by docelowo wyłonić wykonawcę dokumentacji projektowej i robót. Płocki samorząd przekazał GDDKiA koncepcję przebudowy ul. Wyszogrodzkiej od al. Armii Krajowej do ul. Harcerskiej, jako punkt wyjścia do dalszych prac projektowych realizowanych przez Generalną Dyrekcję.

Gdzie są pieniądze?

Okazało się, że wysłany aneks do przygotowanego Programu Inwestycji nie uzyskał akceptacji Ministerstwa Infrastruktury. GDDKiA zaczęła przygotowywać nowy wniosek o uzgodnienie oddzielnego Programu Inwestycyjnego dla odcinka miejskiego objętego porozumieniem z maja 2018 r. Przy takim obrocie sprawy prezydent Płocka zwrócił się z pismem do dyrektora oddziału GDDKiA, z prośbą o bieżące informowanie władz miasta o wszelkich istotnych działaniach podejmowanych na rzecz realizacji zadania.

Prezydent Płocka już wówczas wyjaśniał, że problem polega na braku dofinansowania projektu przez ministerstwo:

- My, jako miasto, mamy swoje środki w budżecie na to zadanie, natomiast problemem polega na tym, że nie otrzymała ich od ministerstwa Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, ponieważ to duży projekt. Dlatego też zaproponowaliśmy w rozmowach z GDDKiA. aby wydzielić z projektu to, co nas najbardziej interesuje, czyli całą część dotyczącą drugiej nitki ul. Wyszogrodzkiej w Płocku. Dalsze działania musi jednak podejmować GDDKiA. To ona powinna wnioskować o pieniądze, nie my - podkreślał włodarz miast.

Wraz z posłem Markiem Opiołą spotkał się z ministrem infrastruktury, aby rozmawiać m.in. o poszerzeniu ul. Wyszogrodzkiej.

Przedsięwzięcie jest duże i problem nie polegał na braku funduszy po stronie miasta, tylko GDDKiA. Jak dowiedzieliśmy się od rzecznika prasowego GDDKiA, Jana Krynickiego, chodziło nawet o 200 mln zł na całość. Dlatego niezbędne stało się podzielenie na mniejsze odcinki, by pozyskać finansowanie. Tak by powstał oddzielny Program Inwestycji dla odcinka na terenie Płocka. Ostatecznie postawiono na następujący podział:

1) odcinek od granic Płocka do Wyszogrodu (pozamiejski) – przetarg na koncepcję w marcu 2019 r.

2) odcinek w Płocku od alei Armii Krajowej do granic Płocka – tu mamy kolejne dwa pododcinki:

- od alei Armii Krajowej do ul. Harcerskiej – planowane ogłoszenie przetargu w systemie „projektuj i buduj”,

- od ul. Harcerskiej do granic Płocka – planowane ogłoszenie przetargu na koncepcję programową plus materiały do uzyskania decyzji środowiskowej.

Przetarg jest, ale...

GDDKiA rzeczywiście ogłosiła przetarg na powstanie koncepcji rozbudowy drogi krajowej nr 62 na odcinku Płock–Wyszogród wraz z uzyskaniem Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach. Nie został jeszcze rozstrzygnięty i nie dotyczy odcinka na terenie Płocka, tylko od granicy miasta do Wyszogrodu. Wśród 9 złożonych ofert najniższą cenę 3,6 mln zł, zaoferowało konsorcjum EGIS POLAND Sp. z o. o.– HPC POLGEOL S.A., natomiast najwyższą cenę 7,7 mln zł ma oferta złożona przez Transprojekt Gdański Sp. z o.o. Kosztorys inwestorski wynosi 4,89 mln zł. Kiedy już zostanie wyłoniony wykonawca, zaplanowano podpisanie umowy na czerwiec tego roku. Zadaniem Wykonawcy jest zaprojektowanie: poszerzenia istniejącej drogi, nowej konstrukcji, która będzie przenosiła obciążenia do 115 KN/oś, przebudowy skrzyżowań, budowy lewo i prawoskrętów, systemów odwodnienia, zatok autobusowych, obiektów mostowych, ścieżek rowerowych, chodników, oświetlenia ulicznego, infrastruktury podziemnej. Firma projektowa ma zrealizować zadanie w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy. Dalszym etapem będzie ogłoszenie przetargu w systemie „projektuj i buduj” na realizację zadania. Zakończenie prac przewiduje się w 2024 roku.

Jednocześnie rzecznik GDDKiA przyznaje, że szczegóły odnośnie szacowanych dat dla płockiego odcinka będą do wskazania po pozyskaniu finalnego potwierdzenia finansowania dla inwestycji oraz po podpisaniu Programu Inwestycyjnego. Czyli czekamy nadal...

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

logo