Ogólnie mówiąc, droga dla rowerów będzie dla pieszego tym, czym dziś jest jezdnia albo torowisko. Piesi nie będą mogli po niej spacerować, a przekraczać - tylko w wyznaczonych miejscach.
- Przejście przez drogę dla rowerów będzie możliwe na przejściu dla pieszych, a poza przejściem na takich samych warunkach, jak przechodzenie przez jezdnię - podkreśla portal Auto Świat. - Piesi powinni przechodzić przez drogę dla rowerów najkrótszą możliwą drogą. Pieszy nie będzie mógł korzystać z telefonu ani innych rozpraszających uwagę urządzeń elektronicznych
Nowe przepisy mają znacznie ułatwić ustalenie winnego w przypadku kolizji pieszego z rowerem lub hulajnogą elektryczną na drodze dla rowerów.
- Przechodząc przez drogę dla rowerów poza przejściem dla pieszych, należy się zastanowić, rozejrzeć i upewnić, że nie powodujemy zagrożenia. Gdy spowodujemy kolizję z rowerzystą, może nas to drogo kosztować, bo kolizja roweru z pieszym na drodze dla rowerów niemal domyślnie oznacza – zgodnie z nowymi przepisami – winę pieszego - podkreśla Auto Świat.
Dodajmy, że rower to pojazd, przepisy nakazują ustąpić mu pierwszeństwa podczas przechodzenia przez drogę dla rowerów poza przejściem, a drogę dla rowerów należy przekraczać prostopadle do jej osi. Jeśli pieszy spowoduje kolizję z rowerzystą na drodze dla rowerów poza przejściem, musi się liczyć z odpowiedzialność karną i odszkodowawczą.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.