Przypomnijmy: w sierpniu sześć komórek Urzędu Miasta, w tym dwa wydziały, musiało wyprowadzić się z ratusza, bo kończyła się umowa wynajmu budynku D. Nie można było jej przedłużyć, ponieważ 12 lat temu miasto podpisało niekorzystną umowę najmu, a nowy właściciel postawił warunki nie do przyjęcia. W planach było jednak, że siedziba przy 3 Maja jest jedynie tymczasowa - mówiło się, że urzędnicy mieli tam przeczekać remont budynku przy Piłsudskiego. By zrobić miejsce ratuszowi, musiało się stamtąd wyprowadzić Centrum Kształcenia Ustawicznego. Szkoła - nie da się ukryć, że niespecjalnie takim obrotem sprawy uradowana - wyprowadziła się do równie niezadowolonej zmianami Siedemdziesiątki przy Kilińskiego.
Co dalej z budynkiem po CKU? - Najpierw konieczny jest niewielki remont i adaptacja pomieszczeń na potrzeby administracji publicznej – usłyszeliśmy w Ratuszu. - W pierwszej połowie 2013 roku wprowadzą się tam urzędnicy. Na razie trudno określić, w jakim miesiącu.
Na Piłsudskiego przeniosą się wszystkie wydziały z 3 Maja, czyli: Audytor Wewnętrzny, Wydział Kontroli, Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych, Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków, Biuro Obsługi Inwestora, Biuro Nadzoru Właścicielskiego oraz Biuro Rzecznika Konsumentów.
Z kolei ze Starego Rynku do pomieszczeń po CKU trafią Oddział Komunikacji oraz Oddział Ewidencji Działalności Gospodarczej i Oddział Spraw Obywatelskich (czyli prawie cały Wydział Ewidencji Spraw Obywatelskich – oprócz Urzędu Stanu Cywilnego).
- W sumie przy Piłsudskiego pracować będzie około 100 urzędników – uzupełniają w Ratuszu.