Reklama

Reklama

Ratusz chce kupić autobusy hybrydowe. Jest jednak pewien szkopuł

Opublikowano: 1 sierpnia 2017 06:11
Autor:

Ratusz chce kupić autobusy hybrydowe. Jest jednak pewien szkopuł - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Miasto zamierza kupić autobusy hybrydowe, jednak wciąż czeka na informację, czy uda się pozyskać na ten cel unijne dofinansowanie. Na razie mamy ogłoszone dwa przetargi.

Reklama

Miasto zamierza kupić autobusy hybrydowe, jednak wciąż czeka na informację, czy uda się pozyskać na ten cel unijne dofinansowanie. Na razie mamy ogłoszone dwa przetargi. 

Autobusy hybrydowe mają być bardziej przyjazne dla środowiska i tańsze w eksploatacji. Kiedy taki autobus jedzie powoli, korzysta z napędu elektrycznego. Dopiero przy osiągnięciu wyższych obrotów włącza się silnik spalinowy.

Komunikacja Miejska testowała już autobusy hybrydowe. Na płockie ulice wyjechały już autobusy firmy Volvo, Solaris i Man. Zakup autobusów był jednak uzależniony od posiadanych środków finansowych. Ratusz starał się o dofinansowanie z Unii Europejskiej na projekt „Rozwój systemu zrównoważonej mobilności miejskiej na terenie Obszaru Funkcjonalnego Miasta Płocka".

- Nadal trwają procedury weryfikacyjne wniosków aplikacyjnych w ramach konkursu prowadzonego przez Mazowiecką Jednostkę Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie - tłumaczy Izabela Kamińska, pełnomocnik do spraw pozyskiwania funduszy europejskich  w płockim Ratuszu. .- Zgodnie z regulaminem konkursu rozstrzygnięcie jest przewidziane na sierpień 2017 roku. Wyniki konkursu pokażą czy uzyskamy dofinansowanie.

W poniedziałek Ratusz ogłosił dwa przetargi na dostawę autobusów hybrydowych z zastrzeżeniem, że jeśli nie uzyska dofinansowania, postępowanie zostanie unieważnione.

Pierwszy przetarg dotyczy zakupu 17 autobusów z napędem hybrydowym z opcją rozszerzenia zamówienia maksymalnie o kolejne cztery autobusy. Każdy miałby mieć długość od 11,5 do 12,5 metra (klasa MAXI) i szerokość około 2,5 metra, wysokości nie wyższej niż 3,4 metra. W środku zmieściłoby się 80 osób, w tym przewidziano 20 miejsc siedzących. W drugim przetargu przewidziano zakup czterech autobusów z napędem hybrydowym (z możliwością dodatkowego zamówienia kolejnych czterech) o długości 17,5-18,75 metra (klasa MEGA), szerokości 2,5 – 2,55 metra, wysokości nie wyższej niż 3,4 metra. Te już będą pojemniejsze, przystosowane do przewozu co najmniej 130 pasażerów, z czego 38 będzie mogło usiąść w czasie jazdy.

Otwarcie ofert zaplanowano na 7 września. 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (12)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.