W maju koncern rozpoczął pilotażowy program, który był elementem walki z szarą strefą. Zdaniem Orlenu przeźroczyste skrzynki spełniły swoje zadanie i od teraz można je spotkać na każdej stacji.
Jak informuje koncern, wszystkie stacje z szyldem Orlenu mają już zainstalowane skrzynki, w których lądują przedarte paragony. Program ma edukować kierowców, którzy nie odbierają dowodów zakupu. Kasjerzy będą zachęcać do odbierania paragonów, a w przypadku odmowy będą go przedzierać i wrzucać do skrzynki. Tym samym nie zostaną one wykorzystane w tzw. szarej strefie.
– Podczas programu pilotażowego koncentrowaliśmy się na wypracowaniu standardów, które z jednej strony pozwolą na skuteczną komunikację z naszymi klientami, dotyczącą korzyści wynikających z uczciwych praktyk podatkowych, z drugiej zaś nie będą powodowały obniżenia jakości serwisu na naszych stacjach. Z opinii zebranych po pilotażu wiemy, że udało nam się zrealizować te cele, zatem działania na rzecz przejrzystości podatkowej, nie będą wiązać się z żadnymi niedogodnościami dla naszych klientów – powiedział cytowany przez biuro prasowe koncernu Zbigniew Leszczyński, Członek Zarządu PKN Orlen ds. Sprzedaży.