Profesor: Jak wygląda nauka w gimnazjum

Opublikowano:
Autor:

Profesor: Jak wygląda nauka w gimnazjum - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości O wartości wiedzy nie trzeba nikogo przekonywać. Już najmłodsi zabiegają o jak najlepsze stopnie na świadectwie, rywalizują w konkursach przedmiotowych, cieszą się z otrzymanych wyróżnień. Towarzyszy temu wiara, że dzięki nauce, zdobywaniu wiedzy i kształceniu nowych umiejętności wykuwają swoją przyszłość. Sprawdź, co zrobić, by nauka stała się pasją!

O wartości wiedzy nie trzeba nikogo przekonywać. Już najmłodsi zabiegają o jak najlepsze stopnie na świadectwie, rywalizują w konkursach przedmiotowych, cieszą się z otrzymanych wyróżnień. Towarzyszy temu wiara, że dzięki nauce, zdobywaniu wiedzy i kształceniu nowych umiejętności wykuwają swoją przyszłość. Sprawdź, co zrobić, by nauka stała się pasją!

I właśnie troska o przyszłość powoduje, że rodzice w coraz większym stopniu zwracają uwagę na to, w jakim środowisku ich dzieci będą zdobywać wiedzę. Czy szkoła wykorzysta ich możliwości i wpłynie na wszechstronny rozwój? Czy przygotuje do rozwiązywania nowych problemów i czy sprawi, że nauka stanie się pasją, drogą wiodąca do poznawania świata, a nie obowiązkiem?

By tak się stało, szkoła musi wyjść naprzeciw oczekiwaniom młodych ludzi, musi wykorzystać ich naturalną dla wieku dorastania ciekawość świata, pragnienie poznania tego, co nowe, nieznane, a przede wszystkim nie może nudzić, nie może zabić twórczej aktywności i chęci do działania.

- Lekcja jest dla ucznia atrakcyjna wtedy, gdy umożliwimy mu aktywne uczestnictwo, gdy będzie widział, że jego praca i zaangażowanie mają wpływ na końcowy efekt zajęć, projektu czy dyskusji. Tylko wtedy wiedza znajdzie praktyczny wymiar, a nauka stanie się pasją – mówi Małgorzata Kamińska, dyrektor I Niepublicznego Gimnazjum Z.O.K. „Profesor” w Płocku.

Takie założenia w połączeniu z nowoczesnym zapleczem dydaktycznym to droga wiodąca do sukcesu edukacyjnego uczniów, to szansa na wykorzystanie i rozwijanie mocnych stron dziecka, na zdobywanie kluczowych umiejętności, na poszerzanie wiedzy.

Każdy uczeń ma szansę na sukces

I Niepubliczne Gimnazjum Z.O.K. „Profesor” stawia przede wszystkim na indywidualny rozwój ucznia. Służą temu małe oddziały. Dzieci uczą się w klasach czternastoosobowych, co bardzo sprzyja monitorowaniu poziomu wiedzy oraz umiejętności każdego ucznia. Indywidualne podejście daje możliwość bardziej efektywnej pracy tak z dzieckiem zdolnym, jak i z wymagającym wsparcia. Ponadto szkolny plan nauczania zawiera zwiększoną liczbę godzin przedmiotów ścisłych, języka polskiego i języków obcych, co pozwala na lepsze przegotowanie do egzaminów gimnazjalnych, a tym samym wybór upragnionej szkoły ponadgimnazjalnej. Wyniki egzaminu próbnego w roku szkolnym 2014/2015 (w każdym diagnozowanym obszarze wyższe niż wyniki całej badanej populacji) potwierdzają dobre efekty takiego systemu kształcenia.

Gimnazjum „Profesor” szkołą wszechstronnego rozwoju

zapewnia kontynuację nauki języków obcych: angielskiego, niemieckiego i rosyjskiego. Od roku szkolnego 2015/2016 uczniowie będą mieli też możliwość wyboru języka dodatkowego włoskiego lub hiszpańskiego. Ponadto powstanie oddział dwujęzyczny z językiem angielskim. Szkoła dba o rozwój językowych kompetencji, organizując wyjazdy do letniej szkoły językowej w Wielkiej Brytanii, gdzie na dwutygodniowych turnusach gimnazjaliści intensywnie doskonalą w praktyce swoje umiejętności komunikacyjne.

Wykwalifikowana kadra nauczycielska dba, aby lekcje były prowadzone w przystępnej i atrakcyjnej formie. Służą temu zajęcia interaktywne z wykorzystaniem programów multimedialnych, tablic interaktywnych, doświadczeń fizycznych, biologicznych, chemicznych czy zajęcia terenowe służące przybliżeniu zagadnień przyrodniczych. Ważnym elementem kształcenia I Niepublicznego Gimnazjum Z.O.K. „Profesor” są projekty edukacyjne. W bieżącym roku szkolnym uczniowie brali udział w projekcie „Moja przyszłość”. W ramach tej inicjatywy uczestniczyli w dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych ukierunkowanych na rozwój kluczowych kompetencji z języków obcych i przedmiotów matematyczno – przyrodniczych. Spotkania miały charakter ćwiczeń i warsztatów rozwijających kreatywność i stawiały na szukanie praktycznych rozwiązań.

Kadra I Niepublicznego Gimnazjum Z.O.K. „Profesor” dba o bezpieczną i przyjazną atmosferę wychowawczą. Stara się integrować uczniów, zachęcać do aktywności. Służą temu sportowe zajęcia pozaszkolne prowadzone w Centrum Sportowo-Rekreacyjnym, wyjazdy na wycieczki edukacyjne i krajoznawcze, udział w rajdach. Uczniowie angażują się w cykliczne akcje charytatywne czy realizowane projekty. Grupa uczniów z koła artystycznego rozwija swoje zdolności i zainteresowania w plastyce, sztukach teatralnych i fotografii. Te działania szkolne i pozaszkolne podporządkowane są nadrzędnemu celowi, jakim jest wielokierunkowy rozwój ucznia.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE