reklama
reklama

Problemy z remontami i wyjazdami turystycznymi. Płocczanie proszą o interwencję

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Pixabay

Problemy z remontami i wyjazdami turystycznymi. Płocczanie proszą o interwencję - Zdjęcie główne

foto Pixabay

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości W tym roku do Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Płocku dotarło o ok. 20 proc. wniosków o interwencję oraz różnego rodzaju zapytań więcej, niż w roku 2020. Przed pandemią zgłaszali się głównie emeryci, obecnie przeważają płocczanie w wieku 40-55 lat.
reklama

W biurze rzecznika pomocą płocczanom zajmują się obeecnie trzy osoby: rzecznik i dwóch pracowników. 

- Obecnie zdecydowana większość spraw, które wpływają do rzecznika jeszcze na etapie reklamacyjnym to wszelkiego rodzaju usługi remontowe: remont mieszkania, hydraulika, tarasy i nagrobki oraz meble. Natomiast zdecydowanie spadła liczba spraw związanych z obuwiem i odzieżą - wylicza Izabela Prądzyńska, Miejski Rzecznik Konsumentów. 

Na wyrównanym poziomie w porównaniu z ubiegłymi latami utrzymują się reklamacje sprzętów agd, rtv, ale więcej jest tych dotyczących telefonów i smartwatchy.

- Sytuacja była następstwem okresu objętego lockdownem, mieszkańcy mieli więcej czasu i przeprowadzali remonty mieszkań, czy zmieniali wyposażania swoich domów, a kwestie związane z ubiorem odchodziły na dalszy plan - dodaje rzecznik.

Wzrosła liczba spraw, w których przedmiotem jest umowa stacjonarna.

- W naszej lokalnej płockiej społeczności można zauważyć pewien tradycjonalizm jeśli chodzi o sposób robienia zakupów: nadal wśród mieszkańców w średnim wieku przeważają zakupy stacjonarne, gdzie można zobaczyć, przymierzyć i dotknąć zanim podejmie się decyzję o zakupie - mówi  Izabela Prądzyńska.

Ostatnie dwa sezony wakacyjne obfitowały w reklamacje usług turystycznych, związane jest to oczywiście z pandemią. Sezon 2020 r. dominował w reklamacje dotyczące odstąpienia od umowy dotyczącej usługi turystycznej czy zmiany terminu wycieczki z obawy przed pandemią, lockdownem. Z kolei sezon 2021 r. to reklamacje dotyczące konieczności pokrycia dodatkowych kosztów, np. testu, czy innych kosztów związanych ze zmianą terminu wycieczki na następny rok.

W sytuacji, gdy w zakupionym towarze lub w wykonanej usłudze pojawi się wada, to należy pamiętać, że konsumentowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji. Konsument ma prawo wyboru z 2 rodzajów reklamacji: reklamacja z gwarancji, mniej korzystna, bo przysługują tylko takie uprawnienia, które określił producent w karcie gwarancyjnej (na niektóre towary producent nie udziela gwarancji) lub reklamacja z rękojmi - przysługuje w ciągu 2 lat od dnia zakupu, określona przepisami kodeksu cywilnego, bardziej korzystna, bo konsumentowi przysługuje więcej uprawnień.

W sprawach z zakresu przepisów konsumenckich płocczanie coraz rzadziej decydują się na drogę sądową. Wynika to głównie z tego, że przedmiot sprawy jest niewielkiej wartości, a procesy ciągną się bardzo długo.

Szczegółowych informacji udziela Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Płocku, al. Piłsudskiego 6, p. 213/214 tel. 24 367 15 81.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
reklama
reklama