W miniony weekend na torze na stadionie rządził drift i wychodzi na to, że impreza ma duże szanse, że zagości także w przyszłym roku. Jakie są szanse na tor wyścigowy w Płocku? Prezydent na blogu wskazuje na jeszcze jedną imprezę, której sponsorem jest Orlen, a która także mogłaby u nas zagościć. Chodzi o motoryzacyjne show Verva Street Racing.
- Budmat Auto Drift Team przypomniał mi, że Płock otarł się kiedyś o możliwość bycia stolicą polskich sportów motorowych. Zespół kierowców, który wraz ze swoimi sukcesami otwiera dziś powoli drogę do nowej perspektywy miasta: Płocka, który jest stolicą polskich sportów motorowych – napisał prezydent po tej imprezie.
Dalej wskazuje na inne motoryzacyjne imprezy w Płocku, AutoFarę, zakończenie sezonu motocyklowego czy też zawody skuterów na Wiśle zorganizowane przez Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe.
Czy powstanie w Płocku tor wyścigowy, aby nie trzeba było takiego toru przygotowywać na stadionie? - On powstanie, to kwestia czasu, kilku lat. Dokończymy modernizację bazy oświatowej w Płocku, dokończymy obwodnicę, zrobimy bulwary wiślane, przyjdzie za moment czas i na tor wyścigowy – zapewnia miejski włodarz. - Doskonale byłoby zbudować go w formie partnerstwa publiczno-prywatnego. Pytanie tylko, kto byłby tym naszym prywatnym partnerem? Budmat czy Orlen?
Z drugiej strony przypomnijmy, że w 2014 roku podpisano nawet list intencyjny w sprawie powstania profesjonalnego toru motocrossowego (nie mylmy z torem wyścigowym, z jakiego korzystają kierowcy chociażby z Budmat Auto Drift Team) do szkoleń i organizacji wyścigów motocyklowych, także we współpracy z Orlenem. Podpisał go prezydent Nowakowski i dyrektor wykonawczy ds. marketingu PKN Orlen Leszek Kunicki. Kolejnym celem miało być powstanie Centrum Sportów Motorowych. Jednocześnie na konferencji prasowej wspominano, że najpierw trzeba znaleźć odpowiednią lokalizację, a od tego z kolei zależą późniejsze koszty. Inwestycja miała być gotowa do 2016 roku. Jak dotąd nic z tego nie wyszło. Inna sprawa, że ta zapowiedź pojawiła się na miesiąc przed poprzednimi wyborami samorządowymi.
[ZT]7987[/ZT]
Andrzej Nowakowski przypomina na blogu o jeszcze jednej imprezie, Rajdzie Orlen w 2007, 2008 i 2009 roku. Mieszkańcy i fani motoryzacji z całej Polski mogli obserwować zmagania czołówki polskich kierowców rajdowych podczas rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Rajd ORLEN zastąpił wówczas rozgrywany od 33 lat Rajd Warszawski.
Sponsorem Rajdu Orlen był samorząd miasta i koncern. Teraz prezydent pyta, czy nie warto byłoby powrócić do tego przedsięwzięcia. - A może trzeba pójść jeszcze dalej? Orlen organizuje kilka imprez w dużych miastach. Orlen Cup na przykład, który kiedyś był w Płocku – dziś PKN organizuje w Łodzi. Otóż jest impreza, którą PKN organizuje w Warszawie, a którą można zorganizować w Płocku: to Verva Street Racing. Przyjmiemy ją z radością. W przyszłym roku ulice na przemysłowym Kostrogaju będą nowe i w każdy weekend gotowe do zorganizowania takiego ulicznego ścigania. Nowe, bezpieczne i położone daleko od bloków mieszkalnych. Idealne miejsce na weekendowe ściganie się. Dziś mamy Budmat Drift Show, jutro możemy mieć jeszcze Vervę Street Racing. Tym bardziej, że coraz głośniej mówi się o tym, że organizatorzy tej imprezy dostrzegli Płock i zastanawiają się nad Vervą Street Racing w Płocku. Zapraszam do Płocka.