Reklama

Reklama

Płocki autobus ma średnio mniej niż 10 lat. Za rok przyjadą kolejne

Opublikowano: pon, 29 lip 2019 18:38
Autor:

Płocki autobus ma średnio mniej niż 10 lat. Za rok przyjadą kolejne - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości W sierpniu 2020 roku do Płocka przyjadą cztery nowe, hybrydowe Solarisy. Umowę wartą blisko 8,3 mln złotych podpisał prezydent Andrzej Nowakowski i Adam Milewski, dyrektor sprzedaży w firmie Solaris.

Reklama

W sierpniu 2020 roku do Płocka przyjadą cztery nowe, hybrydowe Solarisy. Umowę wartą blisko 8,3 mln złotych podpisał prezydent Andrzej Nowakowski i Adam Milewski, dyrektor sprzedaży w firmie Solaris. 

Za nieco ponad rok tabor płockiej Komunikacji Miejskiej zasilą cztery kolejne, hybrydowe autobusy. Pojazdy są bardzo podobne do 17, które już od roku jeżdżą po ulicach miasta, choć te będą spalały jeszcze mniej paliwa, a co za tym idzie będą bardziej ekologiczne. Płock od kilkunastu lat zamawia w Solarisie autobusy, a prezydent chwalił tę współpracę. 

- Gdybyście nie byli zadowoleni, pewnie byśmy nie uzyskali tego zlecenia - uśmiechał się Adam Milewski, dyrektor sprzedaży Solarisa. - Cztery kolejne autobusy będą bardzo podobne do tych dostarczonych 11 miesięcy temu. Różnią się tylko drobnymi elementami, których nikt nie zauważy. Weszła kolejna ekologiczna norma, którego z zewnątrz nikt nie rozpozna. Spada zadymienie pojazdów, a pojazdy są objęte nieco dłuższą gwarancją. 

- Zachowana jest konsekwencja. To krok w kierunku poprawy komfortu płocczan i gości przebywających w Płocku. To też nastawienie na osoby starsze i niepełnosprawne - wskazywała Daria Domosławska. Wszystkie zamówione autobusy będą niskopodłogowe, dostosowane do  osób niepełnosprawnych, klimatyzowane, a tapicerka będzie miała logo Płocka. 

Jak potwierdzał Marcin Uchwał, prezes Komunikacji Miejskiej, płocczanie chwalą sobie hybrydowe pojazdy. Nic dziwnego - przeskok między starymi, wysłużonymi, a nowymi, z ładowarkami USB jest kolosalna. 

- To naprawdę dobre autobusy. Zużywają o 20-25 proc. mniej paliwa. Tylko mniej dwutlenku węgla wydostaje się do powietrza - wyliczał. 

Obecnie w taborze spółki jest 25 hybrydowych autobusów, a wszystkich pojazdów 112. Starych, które mogłyby już odejść na emeryturę, jest około 20, choć sytuacja jest dobra. Średni wiek płockiego autobusu to poniżej 10 lat. 

- Konsekwentnie będziemy wymieniać kolejne autobusy, cały czas rozmawiamy z Komunikacją Miejską. Jeśli będą środki i decyzje, będziemy informować na bieżąco - zapewniał prezydent. - Potrzeby są. Będziemy śledzić konkursy, jakie pojawią się nowej perspektywie unijnej. Zakładam, że takie konkursy będą, bo dbałość o środowisko będzie nadal jednym z priorytetów.  

Zakup kolejnych czterech autobusów to drugi etap tzw. programu zrównoważonej mobilności miejskiej. W ramach tego programu remontowane są m.in. al. Kilińskiego, ulice Mostowa i Kolejowa. W planach jest także Budowa Inteligentnego Systemu Transportu, który ma funkcjonować na skrzyżowaniach na ul. Wyszogrodzkiej oraz al. Piłsudskiego, Jachowicza i Kilińskiego. Priorytet przy zmianie świateł mają mieć autobusy, a ponadto mają się pojawić też wyświetlacze, wskazujące ile na danej ulicy dostępnych jest miejsc parkingowych. Miejski Zarząd Dróg szykuje się do ogłoszenia przetargu na to zadanie. 

Cztery autobusy kosztowały miasto 8 293 644 złotych. Dofinansowanie z Unii Europejskiej wynosi 5 394 240 zł. 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (15)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.