Trwają spotkania Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z mieszkańcami Płocka i regionu płockiego. W grze wciąż jest kilka rozwiązań, dlatego cały czas trzeba lobbować za jak najbardziej korzystnym przebiegiem trasy. Może ona biec 5 km od granic miasta, może nawet ponad 15 km. Trzeba działać.
GDDKiA chce rozstrzygnąć nie tylko przebieg drogi ekspresowej S10, ale także jej połączenie z Płockiem. W tym celu będzie trzeba rozbudować drogę krajową nr 60 na tym odcinku i tu także są 3 warianty. Najkorzystniejszy z punktu widzenia Płocka jest wariant:
- W3 - w przypadku drogi S10,
- V3 - w przypadku połączenia jej z Płockiem.
– Wariant W3 zakłada, że droga ekspresowa S10 przebiegnie bardzo blisko Płocka, bo minimalnie na północ od Goślic, jedynie 5 km od granic miasta. Jest to bezdyskusyjnie najlepsze dla nas rozwiązanie. Czekaliśmy na to kilkanaście, jeśli nie kilkadziesiąt lat – podkreśla prezydent Płocka Andrzej Nowakowski.
Pozostałe warianty przebiegu S10 z punktu widzenia interesów Płocka są nie do przyjęcia. Wariant W2 zakłada, że trasa szybkiego ruchu poprowadzona zostanie odrobinę na północ od Ciachcina. Wariant W1 natomiast, że S10 zostanie poprowadzona w okolicach Bielska.
Co z rozbudową krajowej 60?
Płock ma być skomunikowany z S10 właśnie drogą S10.
- Najkorzystniejszy dla nas wariant V3 zakłada, że na drodze ekspresowej w rejonie Goślic powstanie węzeł drogowy, z którego będziemy zjeżdżać w kierunku Płocka dwujezdniową drogą po dwa pasy w każdym kierunku. Droga ta po minięciu Brochocina i Nowego Boryszewa oraz Jędrzejewa połączy się z obwodnicą – trasą Tadeusza Mazowieckiego – wiaduktem nad rondem Otolińska. Budowa tej drogi zakłada też wykonanie wiaduktu nad Rondem Wojska Polskiego w kierunku Mostu Solidarności. Bez wątpienia to najkorzystniejsza propozycja dla mieszkańców Płocka - zapewniają w ratuszu.
Drugi wariant jest mniej korzystny.
- Wariant V2 przewiduje, że czteropasmowe połączenie z S10 przebiegnie prawie taką samą trasą od Ciachcina przez Brochocin jak V3, ale połączy się z układem komunikacyjnym miasta zwykłym wlotem na rondzie Otolińska - opisuje ratusz.
Okazało się, że na wysokości cmentarza komunalnego niemożliwe jest wybudowanie 2 dodatkowych pasów jezdni, więc wariant V1 nie jest już brany pod uwagę.
Konsultacje w sprawie przebiegu S10 prowadzi Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na terenie wszystkich samorządów, przez teren których wytyczono wstępnie przebieg tej trasy przy pomocy ankiety zamieszczonej pod adresem cz2.s10a1-oaw.pl/spotkania-informacyjne lub na stronie Urzędu Miasta Płocka plock.eu w zakładce "aktualności". Wystarczy ją pobrać, wydrukować, wypełnić i do 19 czerwca 2024 roku:
- przynieść do Urzędu Miasta Płocka i wrzucić do urny przy wejściu od ul. Zduńskiej,
- wysłać tradycyjną pocztą na adres: Databout Sp. z o. o., ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. 7, 02-366 Warszawa
- wysłać na adres e-mail: S10cz2@s10a1-oaw.pl.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.