Reklama

Reklama

PKN ORLEN inwestuje w media. Koncern przejmuje Polskapresse

Opublikowano: Ostatnia modyfikacja:
Autor: | Zdjęcie: Michał Wiśniewski

PKN ORLEN inwestuje w media. Koncern przejmuje Polskapresse  - Zdjęcie główne

foto Michał Wiśniewski

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Koncern poinformował, że przejmuje Polskapresse, jedną z największych grup wydawniczych w Polsce.

Reklama

Niedawno PKN ORLEN poinformował o przejęciu Ruchu. Dziś koncern poinformował, że przejmie udziały Polskapresse - jednaj z większych grup medialnych w Polsce. W skład grupy wchodzą gazety i serwisy internetowe rozsiane po niemal całej Polsce, m.in. "Gazeta Pomorska" (woj. kujawsko-pomorskie), "Dziennik Bałtycki" (Pomorze) czy "Głos Wielkopolski" (woj. wielkopolskie). Łącznie to 20 dzienników regionalnych i 120 tygodników lokalnych w 15 województwach. W 2019 roku grupa osiągnęła 398,4 mln złotych przychodu. 

- Konsekwentnie poszerzamy obszary naszej działalności. Na bazie Sigma Bis zbudowaliśmy od podstaw profesjonalną agencję mediową, która sukcesywnie zdobywa nowych klientów, w tym komercyjnych. Przejęliśmy spółkę Ruch, co ułatwi nam wejście na rynek nowych punktów sprzedaży i rozwój usług e-commerce. Z kolei dostęp do 17,4 milionów użytkowników portali zarządzanych przez Polska Press, skutecznie wzmocni sprzedaż całej Grupy ORLEN, zoptymalizuje koszty marketingowe i umożliwi dalszą rozbudowę narzędzi big data. Podejmujemy działania, które wpisują się w nową strategię PKN ORLEN do 2030 r. i będą efektywnie wspierać dynamiczny rozwój sieci detalicznej – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Nie wiadomo kiedy PKN ORLEN przejmie udziały - potrzebna jest do tego zgoda Urzędu Konkurencji i Konsumentów. Nie ujawniono także kwoty przejęcia, ale jak podaje "Puls Biznesu", koncern zapłaci niemieckiej Verlagsgruppe Passau ok. 100 mln złotych. 

- PKN ORLEN, zgodnie ze strategią do 2030 r., będzie rozwijał sprzedaż detaliczną poprzez rozwój nowoczesnych kanałów komunikacji, ekspansję sieci punktów odbioru paczek, digitalizację formatów sprzedaży oraz budowę platformy e-commerce w oparciu o sieć RUCH. Pozyskanie Polska Press wpisuje się w założenia tej strategii w szczególności w zakresie budowy zintegrowanej platformy usług cyfrowych w oparciu o bazę klientów. Działania te przyczynią się do wzmocnienia relacji z klientami oraz przełożą się na zwiększenie zysków osiąganych przez koncern. Według badania Mediapanel Polska za listopad 2020 r., serwisy internetowe Polska Press czyta 17,4 mln użytkowników miesięcznie. Dla PKN ORLEN to solidna grupa dotarcia, która umożliwi zwiększenie bazy o nowych i lojalizację dotychczasowych klientów - czytamy w komuniakcie ORLENU. 

Jak tłumaczy koncern, zasoby Polskapresse mają pomóc rozwinąć narzędzie big data. 

-  Polska Press posiada bazę wiedzy na temat preferencji klientów, prowadzonych transakcji czy wartości koszyka w odniesieniu do grupy 60,07% użytkowników internetu w całej Polsce. Dzięki temu w ramach Grupy ORLEN możliwe będzie utworzenie nowych modeli biznesowych, które pozwolą na lepsze pokrycie geograficzne oraz dopasowanie oferty dla docelowej grupy klientów. Tworzenie wewnętrznych baz danych to kluczowy trend na rynku reklamy, ale również sprzedaży detalicznej - tłumaczy biuro prasowe. 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy