Ratusz przedstawił wydatki na reklamy i ogłoszenia w płockich i ogólnopolskich mediach. Sprawdźcie, kto i ile dostał.
O przedstawienie wydatków miasta na reklamy i ogłoszenia w mediach tak jak w ubiegłym roku poprosił radny Michał Sosnowski.
Z przekazanego przez wiceprezydenta Piotra Dyśkiewicza zestawienia wynika, że w 2016 r. Ratusz, spółki miejskie i jednostki budżetowe wydały na ten cel łącznie blisko 290 tys. zł.
W ubiegłym roku zdecydowanie najwięcej pieniędzy przypadło w udziale Telewizji MultiTV, mniej dostała "Gazeta Wyborcza". Dodajmy, że suma płynąca na konto Agory spadła w porównaniu do poprzednich lat (w latach 2014-2015 Ratusz i podległe mu jednostki reklamowały się, ogłaszały w GW i organizowały z nią wspólne akcje za łącznie 240 tys. zł).
[ZT]11993[/ZT]
W naszym zestawieniu ujęliśmy łączne sumy, które w zeszłym roku miasto przeznaczyło na płockie tytuły i ich poszczególne wersje (papierowe i internetowe).
Oto zestawienie wydatków Ratusza, jednostek budżetowych oraz spółek miejskich na reklamy i ogłoszenia w płockich mediach w 2016 r.:
Multi TV - 81,3 tys. zł
Gazeta Wyborcza - ok. 55 tys. zł (plus ok. 12,3 tys. zł dla Agory za Google AdWords)
Tygodnik Płocki - ok. 34 tys. zł
Kaleidoscope - ok. 22,1 tys. zł
Nasz Płock - ok. 19,7 tys. zł
PetroNews - ok. 11,4 tys. zł
Liderzy innowacyjności (dodatek do dziennika Gazety Prawnej) - ok. 11 tys. zł
Forum Samorządowe - 7,4 tys. zł
KRDP - 7,3 tys. zł
Radio Eska Płock - 6,6 tys. zł
RDC - ok. 3,6 tys. zł
Facebook - ok. 2,1 tys. zł
Obserwator - 1,6 tys. zł
Dziennik Płocki - ok. 1,3 tys. zł
Akademia Triathlonu - 1,2 tys. zł
gieldaplock.pl - ok. 1,2 tys. zł
Reklama - serwisy internetowe - ok. 700 zł
Arteon ok. 680 zł
Busola - ok. 670 zł
Maratony Polskie - ok. 600 zł
Portal Płock - ok. 870 zł
Treningbiegacza.pl - ok. 480 zł
Biuro Reklamy AutoBox ok. 440 zł
Szkolnastrona.pl ok. 430 zł
Panorama Mazowsza Płockiego - ok. 400 zł
Polskie Stowarzyszenie Biegów - 300 zł
Plocman ok. 250 zł
szkolnictwo.pl - ok. 140 zł
Bliżej Przedszkola - ok. 120 zł
Szkolne prawo pracy dyrektora ok. 60 zł
Allegro - ok. 44 zł
Do wydatków wliczono również rozliczenia za prowadzenie i aktualizację stron internetowych, opłaty domen itp. Szczegółowe wyliczenia zawarto poniżej. Łącznie to suma blisko 290 tys. zł.
[ZT]12098[/ZT]
Komentuje radny Michał Sosnowski:
- Cieszę się, że nie ma już tak dużych różnic między poszczególnymi redakcjami jak w roku ubiegłym, jednak nadal są one wysokie. Od wielu lat - z racji wykształcenia - obserwuję płocki rynek medialny i uważam, że Urząd Miasta Płocka (wraz z podlegającymi mu jednostkami) powinien na bieżąco weryfikować zasięg danego medium i na tej podstawie wybierać te, w których się ogłasza. Fakt, że dane medium było zdecydowanym liderem na lokalnym rynku np. 10 lat temu nie oznacza, że nadal taką pozycję utrzymuje. Być może należałoby zmienić wskaźniki, którymi przy doborze danego medium kieruje się Ratusz, bo dzisiejsze media, to nie tylko telewizja i tradycyjna gazeta. Będę się starał o wprowadzenie klarownych zasad podziału środków. Może warto pomyśleć o jakiejś formule konkursu ofert?