Parking - lepiej płaski czy wielopoziomowy?

Opublikowano:
Autor:

Parking - lepiej płaski czy wielopoziomowy? - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Na Skarpie - jak zresztą wszędzie - jeśli chodzi o parkingi sytuacja jest nieciekawa: nie ma gdzie szpilki wcisnąć. Ile kosztowałby zwykły plac parkingowy, a ile parking wielopoziomowy?

Na Skarpie - jak zresztą wszędzie - jeśli chodzi o parkingi sytuacja jest nieciekawa: nie ma gdzie szpilki wcisnąć.  Ile kosztowałby zwykły plac parkingowy, a ile parking wielopoziomowy?

Chodzi o niezagospodarowany teren przy ul. Na Skarpie, za garażami. Dopytywał o niego Marcin Flakiewicz - najpierw radny chciał wiedzieć, czyja to własność - gminy czy prywatnego właściciela. Po tym, jak okazało się, że działka należy do miasta, a według miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, teren przeznaczono na parking, radny poprosił o przedstawienie kosztów budowy dwóch rodzajów parkingów - zwykłego i wielopoziomowego.

Różnica jest naprawdę spora. Jak odpowiada wiceprezydent Cezary Lewandowski, według szacunków, budowa jednego miejsca postojowego na parkingu z płyt ażurowych (i to bez odwodnienia placu i bez oświetlenia wewnętrznego) kosztuje ok. 6,3 tys. zł, więc za zwykły, płaski parking na 100 samochodów trzeba by wysupłać ok. 630 tys. zł.

Z kolei gdyby chcieć wybudować w tym miejscu parking wielopoziomowy o dwóch kondygnacjach nadziemnych na ok. 160 samochodów, wydatki byłyby o niebo wyższe. Jak wyjaśnia wiceprezydent, symulacji kosztów dokonano na podstawie aktualnych wskaźników opublikowanych przez wydawnictwo Sekocenbud dla analogicznej inwestycji dotyczącej parkingu-garażu wielopoziomowego. Według wyliczeń Ratusza, za garaż dwupoziomowy o kubaturze 15,500 m sześciennych trzeba by zapłacić ok. 3,7 mln zł.

Oczywiście - zastrzega zastępca prezydenta - to tylko wstępne szacunki. Dokładne kwoty mogłyby być znane po sporządzeniu dokumentacji, poprzedzonej m.in. analizą gruntu, konsultacjami ze wspólnotą mieszkaniową przy Jasnej, z Wodociągami Płocki czy dostawcą energii elektrycznej. - Ponadto lokalizacja parkingu lub garażu wielopoziomowego na całej powierzchni działki wymaga analizy oraz uzasadnienia z uwagi na funkcję usługową z zielenią towarzyszącą, która w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego przewidziana jest także na tej działce - zaznacza wiceprezydent.


Na zdjęciu: parking przy Sienkiewicza - tam też planowano parking wielopoziomowy, ale koniec końców miasto postawiło na tańsze i szybsze rozwiązanie; fot. UMP

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE