Reklama

Reklama

Orlen chciałby przejąć Ruch. Już złożył ofertę

Opublikowano: czw, 11 kwi 2019 13:57
Autor:

Orlen chciałby przejąć Ruch. Już złożył ofertę - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Kioski z prasą, na których teraz widnieje nazwa "Ruch", będą należały do PKN Orlen? Na razie oferta została złożona na przejęcie 100 proc. akcji Ruch S.A., jednak sfinalizowanie transakcji zależy od decyzji wierzycieli Ruchu oraz pozostałych podmiotów zaangażowanych w proces.

Reklama

Kioski z prasą, na których teraz widnieje nazwa "Ruch", będą należały do PKN Orlen? Na razie oferta została złożona na przejęcie 100 proc. akcji Ruch S.A., jednak sfinalizowanie transakcji zależy od  decyzji wierzycieli Ruchu oraz pozostałych podmiotów zaangażowanych w proces.

Taką informację przekazało w czwartek biuro prasowe koncernu. Decyzję poprzedziło badanie due dilligence spółki. Dodano, że konieczna byłaby restrukturyzacja. Informacja o planach koncernu została umieszczona również w mediach społecznościowych:

[ZT]21477[/ZT]

Sieć własna Ruchu składa się z 1800 punktów zapewniających roczny obrót w wysokości około 870 mln zł. Kolportaż Ruchu dociera do ok. 20 tys. punktów i generuje roczny obrót o wartości ok. 500 mln zł. Ruch ma 13 centrów logistycznych i jeden magazyn centralny.

– Ten projekt ma dla nas potencjał, zwłaszcza w kontekście wyników osiąganych przez segment detaliczny ORLEN-u, które potwierdzają nasze kompetencje i ambicje biznesowe w tym obszarze – przyznał prezes koncernu, Daniel Obajtek. – Nasze analizy pokazują, że możemy mieć synergię z działalnością spółki Ruch i przy konsekwentnie realizowanym programie restrukturyzacyjnym możemy odnieść sukces. To dobra perspektywa biznesowa dla wszystkich zainteresowanych stron. Zdajemy sobie sprawę, że spółka znajduje się obecnie w trudnym położeniu, mamy jednak plan jej rozwoju, który pozwoli Ruchowi wyjść na prostą. Po złożeniu oferty oczekujemy na decyzje wierzycieli spółki.

Segment detaliczny dla koncernu to po prostu opłacalny biznes i stanowi jeden z filarów zaktualizowanej w ubiegłym roku strategii PKN Orlen zakładającej rozwój oferty pozapaliwowej, w tym również w ramach formatów funkcjonujących poza stacjami paliw. – Analizy rynkowe przeprowadzone przez Koncern wskazały na potencjał rozwoju takiego formatu z wykorzystaniem aktywów spółki Ruch. Doświadczenie i know-how ORLEN-u w zakresie budowania relacji z klientami i sprzedaży produktów FMCG będzie stanowiło podstawę do poprawy efektywności działalności spółki Ruch, zakładającej utrzymanie kolportażu prasy – czytamy w komunikacie biura prasowego PKN Orlen.

Ruch od pewnego czasu ma poważne problemy związane ze spłatą finansowych zobowiązań. Prognozowano, że spółka Ruch nie przetrwa, w przeciwieństwie do marki. Dotychczas nie było pewności, czy Orlen pospieszy na ratunek. Koncern najpierw musiał ocenić, czy taki ruch mu się opłaca, uzupełniając w ten sposób własne aktywa.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (11)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.