Rynek e-commerce prężnie rozwija się w skali światowej. Coraz więcej kupujemy w internecie, a sklepy WWW zdobywają klientów przez różne kanały komunikacji. Omnichanel jest naturalnym następstwem w dziedzinie komunikacji z konsumentami. Na czym polega ten trend i co nas czeka w związku z nim w przyszłości?
1. Czym jest omnichannel?
2. Jak stosować omnichanel na przykładzie https://fastwhitecat.com?
3. Korzyści z podejścia omnichanel dla przedsiębiorcy i konsumenta
Pojęcie omnichanel
Omnichanel należy traktować jako całościowe spojrzenie na sprzedaż jako taką. Współczesnemu konsumentowi nie wystarcza sprzedaż w sklepach stacjonarnych i internetowych. Potrzebuje czegoś więcej, a na jego oczekiwania odpowiadają specjaliści do spraw marketingu. Jak wskazano na stronie https://fastwhitecat.com, omnichannel jest zupełnie nowym spojrzeniem na sprzedaż wielokanałową. Głównym celem takiego podejścia jest zagwarantowanie spójności w zakresie komunikacji z klientem, bez względu na to, z jakiego kanału dotarcia z przekazem korzysta przedsiębiorca.
Tym, co spowodowało powstanie podejścia omnichanel, jest fakt, że świat offline i online płynnie się przeplatają, a klienci korzystają z możliwości zakupowych także na urządzeniach mobilnych. Wdrożenie omnichannelu w przedsiębiorstwie sprzedażowym to wyzwanie, któremu prędzej czy później będą musiały sprostać wszystkie sklepy.
Stosowanie omnichanel na przykładzie https://fastwhitecat.com
O wielokanałowej sprzedaży omnichanel pisze serwis https://fastwhitecat.com. Dzięki takim wdrożeniom pojawia się możliwość:
· pokazania dostępności produktu w sklepie stacjonarnym na stronie WWW,
· możliwość odbioru i zwrotu w sklepach stacjonarnych (opcja Click&Collect),
· dostarczenia produktu poprzez proces wysyłkowy,
· dopełnienia oferty dla klienta,
· dostosowania strony sklepu pod urządzenia mobilne.
Jakie korzyści z wdrożenia omnichanel ma przedsiębiorca i konsument?
Przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy i stacjonarny na omnichanelu może tylko zyskać nowych klientów. Ułatwienia w odbiorze zamówienia stacjonarnie, przy zamówieniu online - przez komputer czy smartfona, działają na korzyść oferty sklepu internetowego.
Eksperci z serwisu https://fastwhitecat.com szacują, że średni wzrost przychodu z tytułu wdrożenia strategii omnichanel wynosi 25 proc. przychodu dotychczasowego. To powinno skłonić przedsiębiorców do podjęcia trudu takiego wdrożenia i przeszkolenia z nowego podejścia pracowników. Nie trzeba pewnie mówić, że omnichanel to korzyść również dla konsumenta, który zyskuje różne kanały zakupu w jednym miejscu.