Omnichanel - czyli zakupy w sieci na miarę XXI wieku

Opublikowano:
Autor:

Omnichanel - czyli zakupy w sieci na miarę XXI wieku - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Rynek e-commerce prężnie rozwija się w skali światowej. Coraz więcej kupujemy w internecie, a sklepy WWW zdobywają klientów przez różne kanały komunikacji. Omnichanel jest naturalnym następstwem w dziedzinie komunikacji z konsumentami. Na czym polega ten trend i co nas czeka w związku z nim w przyszłości?

Rynek e-commerce prężnie rozwija się w skali światowej. Coraz więcej kupujemy w internecie, a sklepy WWW zdobywają klientów przez różne kanały komunikacji. Omnichanel jest naturalnym następstwem w dziedzinie komunikacji z konsumentami. Na czym polega ten trend i co nas czeka w związku z nim w przyszłości?

1. Czym jest omnichannel?

2. Jak stosować omnichanel na przykładzie https://fastwhitecat.com?

3. Korzyści z podejścia omnichanel dla przedsiębiorcy i konsumenta

Pojęcie omnichanel

Omnichanel należy traktować jako całościowe spojrzenie na sprzedaż jako taką. Współczesnemu konsumentowi nie wystarcza sprzedaż w sklepach stacjonarnych i internetowych. Potrzebuje czegoś więcej, a na jego oczekiwania odpowiadają specjaliści do spraw marketingu. Jak wskazano na stronie https://fastwhitecat.com, omnichannel jest zupełnie nowym spojrzeniem na sprzedaż wielokanałową. Głównym celem takiego podejścia jest zagwarantowanie spójności w zakresie komunikacji z klientem, bez względu na to, z jakiego kanału dotarcia z przekazem korzysta przedsiębiorca.

Tym, co spowodowało powstanie podejścia omnichanel, jest fakt, że świat offline i online płynnie się przeplatają, a klienci korzystają z możliwości zakupowych także na urządzeniach mobilnych. Wdrożenie omnichannelu w przedsiębiorstwie sprzedażowym to wyzwanie, któremu prędzej czy później będą musiały sprostać wszystkie sklepy.

Stosowanie omnichanel na przykładzie https://fastwhitecat.com

O wielokanałowej sprzedaży omnichanel pisze serwis https://fastwhitecat.com. Dzięki takim wdrożeniom pojawia się możliwość:

·         pokazania dostępności produktu w sklepie stacjonarnym na stronie WWW,

·         możliwość odbioru i zwrotu w sklepach stacjonarnych (opcja Click&Collect),

·         dostarczenia produktu poprzez proces wysyłkowy,

·         dopełnienia oferty dla klienta,

·         dostosowania strony sklepu pod urządzenia mobilne.

Jakie korzyści z wdrożenia omnichanel ma przedsiębiorca i konsument?

Przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy i stacjonarny na omnichanelu może tylko zyskać nowych klientów. Ułatwienia w odbiorze zamówienia stacjonarnie, przy zamówieniu online - przez komputer czy smartfona, działają na korzyść oferty sklepu internetowego.

Eksperci z serwisu https://fastwhitecat.com szacują, że średni wzrost przychodu z tytułu wdrożenia strategii omnichanel wynosi 25 proc. przychodu dotychczasowego. To powinno skłonić przedsiębiorców do podjęcia trudu takiego wdrożenia i przeszkolenia z nowego podejścia pracowników. Nie trzeba pewnie mówić, że omnichanel to korzyść również dla konsumenta, który zyskuje różne kanały zakupu w jednym miejscu.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE